Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d5100

    Beste lezers

    Mijn nieuwe camera heeft na een aaantal dagen nog hetzelfde probleem: Shutter delay. Wanneer ik de ontspanknop half indruk en de camera laat focussen, zou die dus moeten klaar zijn om ogenblikkelijk erna af te drukken. Niet dus. Het gaat over bijna een volle seconde! foto's zijn scherp, met alle lenzen en in alle standen P-M,... hetzelfde probeem.I'm out of options...

    hopelijk ligt het aan mij!

    Wie weet raad? Alvast bedankt

    Ludovic

  • #2
    Re: nikon d5100

    Staat de spiegelvoorontspanning aan mischien....bij mijn D90 is dat in het menu D10 dit zorgt ervoor als je scherpstelt dat eerst de spiegel openklapt en dan een seconde wacht om dan dicht te gaan....is goed voor bewegingsonscherpte te voorkomen op statief denk ik....mischien staat deze op AAN?

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: nikon d5100

      Spiegelvoorontspanning lijkt mij ook redelijk voor de hand liggend. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ook voor de zekerheid de camera eens terugzetten naar fabrieksinstellingen en zien of het dan nog aanwezig is.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: nikon d5100

        Je kan de zelfontspanner op 2 seconde instellen. Misschien staat die aan?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: nikon d5100

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Je kan de zelfontspanner op 2 seconde instellen. Misschien staat die aan?
          Als de zelfontspanner aanstaat, dan zul je dat horen en zien...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: nikon d5100

            Beste mensen

            Bedankt voor jullie reacties!

            Het was inderdaad de spiegelvooronspanning... In mijn enthousiasme aangevinkt!

            Op naar mooie foto's!

            Ludo

            Comment

            Working...
            X