Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

    hallo,

    ik heb sinds kort een d80 aangeschaft met een 55-200 lens (nikkor),

    nou begon ik hier foto's mee te maken alleen zijn de foto''s erg wazig!,

    als ik hem op de sportstand zet, lukken er wel een paar.. maar niet super strak zoals ik het zou willen.,

    Zou iemand mij misschien tips kunnen geven over welke sluitertijd ik moet instellen.. hoe ik dit moet instellen en op welke functie ik hem het beste kan zetten (Automatisch, sportstand, S, M enz.),

    ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen..


    mvg Florien

  • #2
    Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

    nog geen reactie ! ik zou het ook graag weten maar op sport en een beetjke panning moet het wel lukken !

    Comment


    • #3
      Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

      Ik begrijp niet waarom je een dslr koopt om hem in automatische stand te gebruiken ...

      Over sluitertijden etc vind je genoeg info op t internet.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

        De beste instelling voor dergelijke fotografie is : EV of anders ErVaring .

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

          Bon, na de vorige commentaren waar TS niet echt iets aan heeft, misschien toch een beetje uitleg. Maar eerst een goeie tip: lees eens de handleiding van het toestel, bekijk eens online de basisprincipes van fotografie.

          Ten eerste, het objectief dat je hebt is niet bepaald uitmuntend te noemen. Niet slecht, maar eerder voor huis-, tuin- en keukengebruik in plaats van voor (motor)sport. De autofocus is niet supersnel (wat bij snelle motoren wel belangrijk is), de lichtsterkte is ook niet altijd even super.

          Panning kan helpen, zolang de motor enkel horizontaal of enkel verticaal beweegt (dat laatste is eigenlijk niet mogelijk). Daarvoor gebruik je dan nog het beste een statief en inderdaad heel veel oefening.
          Het makkelijkste is natuurlijk de beweging "bevriezen" door een korte sluitertijd te nemen, maar dat zal verre van altijd lukken met een objectief dat niet echt lichtsterk te noemen valt.
          Ik denk dat er maar een paar mogelijkheden zijn:
          - tevreden zijn met ietsje minder
          - een lichtsterk objectief kopen
          - leren pannen


          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Ik denk dat er maar een paar mogelijkheden zijn:
            - tevreden zijn met ietsje minder
            - een lichtsterk objectief kopen
            - leren pannen


            mvg,
            Bart
            commentaar op commentaar geven en dan dit advies noemen?
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

              zie gewoon dat je sluitertijd boven de 200 staat. dit in combo met panning en moest je er niet geraken aan die sluitertijd dan ga je je iso aanpassen. Wil je meer uitleg dan kan dat altijd via een pm.

              Comment


              • #8
                Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

                En "Panning" is met je fototoestel het onderwerp meevolgen (of meetrekken met de camera) tijdens de beweging. Hoe lager de snelheid die ingesteld is, hoe waziger de achtergrond wordt door de "pan"beweging. Natuurlijk speelt hier ook het diafragma en de telestand een rol in ! Dus even (veel) proberen en noteren.
                Groetjes, Raf.
                Nikon D750, 14-24mm f/2.8G ED AF-S , AF-S 24 - 70 mm f/2,8 G ED , AF-S 70 - 200 mm f/2,8 G IF ED VR II, 105mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Micro-Nikkor

                Comment


                • #9
                  Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

                  Lees eens deze verzameling goede tips van forum user LamboCars:
                  We all made these mistakes at first, but after gathering some more experience we could pinpoint these mistakes and share them with you so you can avoid them.


                  Ook zijn andere tutorials zijn goed leesvoer!
                  Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                  Flickr album Homepage

                  Comment


                  • #10
                    Re: instelling voor scherpe motocross foto's met een Nikon d80

                    denk er ook aan om je focus op AI SERVO te zetten. Aangezien je de motor meestal in het midden van je frame hebt moet je dat AF selectiepunt kiezen. Dan volgt de AF de motor en zullen je foto's meestal wel scherp zijn...

                    Comment

                    Working...
                    X