Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uw mening aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uw mening aub

    Geachte heren/dames,

    Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe camera. Ik ben amateurfotograaf, duurste is niet voor mij geschikt maar ook niet het goedkoopste, wil ergens tussenin blijven om te beginnen.

    Ik twijfel nog tussen 3 camera's, kan echt geen keuze maken. Zie onderstaande link
    Ik veronderstel dat de DMC-100 iets beter is qua opties tgv de andere 2 (max.resolutie/iso/...) maar de Canon is dan terug veel beter qua handeling en kwaliteit wellicht?

    Link: http://www.digicamshop.be/vergelijke...ionprofileid=7


    Kan iemand mij tips/raad geven? welke van de 3 camera's te kiezen.

    Dank bij voorbaat,
    Facebook Silencior Landscapes
    500px

  • #2
    Re: Uw mening aub

    Er zullen maar weinig mensen zijn die ervaring hebben met al die 3 modellen. En een reactie als: "camera XX maakt mooie foto's" zal je wel niets veel hebben. Bedenk daarbij dat bijna niemand zal toegeven dat hij een miskoop gedaan heeft.

    Surf even naar DP review, daar staan testen ook van dit type camera's.

    Of surf naar de site van het Duitse fototijdschrift ColorPhoto. Ook daar vind je vergelijkende testen.

    Succes.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Uw mening aub

      Dank voor uw reactie
      Facebook Silencior Landscapes
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Uw mening aub

        Wat wil je doen met je foto's, gewoon voor eigen gebruik en familie of reikt je ambitie verder en gaat de fotografie je passie worden? Ga je afdrukken maken of laten maken en hoe groot wil die afdrukken dan 10 x 15 voor het album of 50X70 voor aan de muur.

        Slechte camera's zijn er omzeggens niet, maar der zijn wel camera's die voor een bepaald gebruik beter of minder geschikt zijn.

        Wat wil je der aan kwijt, nu, nu alleen , of nu en later nog wat ?

        Mijn stelregel is je koopt een camera, nooit een prijs, maar zoals voor iedereen is er wel een limiet waar je niet echt over wil, het maakt wel een verschil of je 500 Euro veel vindt of je bijvoorbeeld 3500 euro veel vindt.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Uw mening aub

          Oorspronkelijk geplaatst door be__silencior Bekijk bericht
          Geachte heren/dames,
          zou dat even omdraaien..!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Uw mening aub

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            zou dat even omdraaien..!
            grt,bouk.

            Waarom, er is niks mee dames hoeven niet steeds op de eerste plaats te komen !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Uw mening aub

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Waarom, er is niks mee dames hoeven niet steeds op de eerste plaats te komen !
              omdat het ritueel en historisch van belang is.
              verdiep je erin eens in, en je zal er achter komen dat het voor ons Heren beter is om van Dames en/of Heren te spreken.
              (sorry TS....beetje off topic)
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Uw mening aub

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Wat wil je doen met je foto's, gewoon voor eigen gebruik en familie of reikt je ambitie verder en gaat de fotografie je passie worden? Ga je afdrukken maken of laten maken en hoe groot wil die afdrukken dan 10 x 15 voor het album of 50X70 voor aan de muur.

                Slechte camera's zijn er omzeggens niet, maar der zijn wel camera's die voor een bepaald gebruik beter of minder geschikt zijn.

                Wat wil je der aan kwijt, nu, nu alleen , of nu en later nog wat ?

                Mijn stelregel is je koopt een camera, nooit een prijs, maar zoals voor iedereen is er wel een limiet waar je niet echt over wil, het maakt wel een verschil of je 500 Euro veel vindt of je bijvoorbeeld 3500 euro veel vindt.

                MVG, Jeff C.
                Bedoeling is om afdrukken te maken, evt grotere voor aan de muur.
                Mijn prijs reikt zeker niet boven de 500€. Dit is mijn eerste camera die ik ga kopen, dus als ik het virus zal krijgen of niet is maar een vraag.

                Persoonlijk zou ik voor de Fz100 gaan, maar wilde gewoon evt kritiek opvissen bij jullie op het forum.
                Facebook Silencior Landscapes
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Uw mening aub

                  Oorspronkelijk geplaatst door be__silencior Bekijk bericht
                  Bedoeling is om afdrukken te maken, evt grotere voor aan de muur.
                  Mijn prijs reikt zeker niet boven de 500€. Dit is mijn eerste camera die ik ga kopen, dus als ik het virus zal krijgen of niet is maar een vraag.

                  Persoonlijk zou ik voor de Fz100 gaan, maar wilde gewoon evt kritiek opvissen bij jullie op het forum.

                  Kwaliteit voor afdrukken haal je uit een grote sensor, dat moet je echt is wat grondiger bestuderen en je der in verdiepen . Ik zou je de NEX aanbevelen van Sony starten met een 18-55 lens in kit, nu de 5N der is ga je met wat zoeken een 5 vinden voor rond de 500 euro. Dan heb je een APSC sensor en kan je zonder problemen afdrukken van A2 maken en laten maken. Dan heb je ook de mogelijkheid om de optiek te wisselen, en kan je zelfs bijzonder goede video produceren (als je weet hoe het moet) maar de camera kan het zonder twijfel. Als je zeer strikt bent in je budget is het misschien nodig naar de NEX 3 te gaan.

                  Het belang van een grote sensor mag je niet onderschatten, maak daar is eerst een grondige studie over deze voordelen.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uw mening aub

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    . Ik zou je de NEX aanbevelen van Sony starten met een 18-55 lens in kit, nu de 5N der is ga je met wat zoeken een 5 vinden voor rond de 500 euro.

                    Inderdaad, koopje als je het mij vraagt, zeer behoorlijke kwaliteit, zeker voor deze prijs : € 369 KLIK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uw mening aub

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Inderdaad, koopje als je het mij vraagt, zeer behoorlijke kwaliteit, zeker voor deze prijs : € 369 KLIK
                      Dat is zeker een koopje !
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uw mening aub

                        En hier een review van de Nex5 : http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/

                        Sven
                        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uw mening aub

                          Voor een bridge zou ik kiezen tussen de Canon Sx40 IS en de Sony Hx-100V.
                          Je kan natuurlijk een Nex kiezen of een instapper dslr, maar je gaat inboeten aan bereik. Bij de Sony gaat het van 27 tot 810mm (35mm equivalent) , bij de Canon van 24 tot 840mm. Wil je dit bereik bij een dslr, dan gaat je dat veel geld kosten (en lenzen).
                          Beeldkwaliteit is uiteraard beter vanwege de veel grotere sensor, hoewel ik nog nooit gewerkt heb met een bridge toestel. Ik kan dus niks zeggen over de beeldkwaliteit.
                          Vraag is, hoeveel wil je uitgeven ? Je kan natuurlijk ook beginnen met een instapper dslr met 18-55 lens en stelselmatig lenzen bijkopen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uw mening aub

                            Je mag gerust zijn dat de beeldkwaliteit voor "normale" foto's tot A4 met een bridge meer dan goed genoeg zal zijn. Ook het gebruiksgemak, en het niet moeten wisselen van lenzen is misschien een voordeel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uw mening aub

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Voor een bridge zou ik kiezen tussen de Canon Sx40 IS en de Sony Hx-100V.
                              Je kan natuurlijk een Nex kiezen of een instapper dslr, maar je gaat inboeten aan bereik. Bij de Sony gaat het van 27 tot 810mm (35mm equivalent) , bij de Canon van 24 tot 840mm. Wil je dit bereik bij een dslr, dan gaat je dat veel geld kosten (en lenzen).
                              Beeldkwaliteit is uiteraard beter vanwege de veel grotere sensor, hoewel ik nog nooit gewerkt heb met een bridge toestel. Ik kan dus niks zeggen over de beeldkwaliteit.
                              Vraag is, hoeveel wil je uitgeven ? Je kan natuurlijk ook beginnen met een instapper dslr met 18-55 lens en stelselmatig lenzen bijkopen.
                              Niet helemaal gelezen veronderstel ik?
                              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X