Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

    Er wordt vaak gezegd dat canon 24mm 1.4 mk1 soft is op 1.4. Graag hoor ik jullie mening over deze lens in vergelijking met de andere opties in deze focale lengte. Namelijk de sigma 30mm en de 24mm versie2.
    Graag hoor ik jullie mening hierover. Moet ik me veel geld besparen en de sigma halen of iets minder geld besparen en de 24mm mk1 of gewoon voor de mk2 gaan?
    Ik wil in donkere ruimtes fotograferen uiteraard en ga het dan ook voornamelijk gebruiken onder de f2

    Alvast dank
    Last edited by aras; 28 oktober 2011, 18:40.

  • #2
    Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

    Ik ben tevreden van mijn sigma'tje. Goed lensje zolang je geen fullframe hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

      Elke lens is minder goed in de uiterste bereiken ..
      Waarom dan een 1.4 aanschaffen ??
      Omdat die op 2.8 bvb dan weer beter is dan een 2.8 op 2.8 ....

      aldus mijn ervaring ..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
        Ik ben tevreden van mijn sigma'tje. Goed lensje zolang je geen fullframe hebt.
        Daarom heb ik ze ook gekocht.
        De Canon 24mm zal beslist beter zijn, maar waarom een fortuin geven voor een FF lens ?

        Op 1.4 werken is niet gemakkelijk door de kleine DOF, je hebt snel de neiging om tot 2.0 toe te draaien .

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Daarom heb ik ze ook gekocht.
          De Canon 24mm zal beslist beter zijn, maar waarom een fortuin geven voor een FF lens ?

          Op 1.4 werken is niet gemakkelijk door de kleine DOF, je hebt snel de neiging om tot 2.0 toe te draaien .
          Maar wel een mooi resultaat als de scherpstelling eens goed zit op 1.4.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

            ik heb ooit nog eens gezocht naar de Canon 24 1.4 MKI (voor de goedkopere prijs) maar niet meer te vinden wegens oude lens. Toen ik toch één vond had ik al heel wat reviews gelezen waarin stond dat de beeldkwaliteit ronduit slecht is, de MKII zou veel beter zijn. Ga maar voor de Sigma 1.4 zolang je kan op crop

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24mm 1.4 vs sigma 30mm 1.4

              nou ronduit slecht is niet waar. Het was jarenlang de enige in die focale lengte. Maar inderdaad het was een zwakke broertje tussen de l primes en de nieuwe versie is een stuk beter. De probleem is of je met het blote oog en voor kleinere printen de verschil kan zien op laten we zeggen 1.8 of 2. En is het bruikbaar op 1.4.
              Lastige vraag maar ik hoopte dat er forumleden waren die beide lenzen of de canon versie hebben of hebben gehad en daar hun mening over wilden geven.
              Last edited by aras; 31 oktober 2011, 15:28.

              Comment

              Working...
              X