Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontevreden over Pixum fotoboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontevreden over Pixum fotoboek

    Ik bestelde onlangs een Pixum Fotoboek groot panorama op echt fotopapier (http://nl.pixum.be/fotoboek/groot_panorama) met 42 pagina's. Dit kostte mij een kleine 50 euro. Jammer genoeg zijn alle foto's heel erg donker, dit was niet het geval op de computer en de histogrammen klopten ook in Lightroom. Heeft er iemand die deze ervaring ook al heeft gehad?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

    Calibreer je je scherm thuis? Ik heb in het verleden vaak dit soort telleurstellingen gehad bij afdrukken, tot ik ging calibreren

    Comment


    • #3
      Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
      Calibreer je je scherm thuis? Ik heb in het verleden vaak dit soort telleurstellingen gehad bij afdrukken, tot ik ging calibreren
      Ik heb een laptop met een ongecalibreerd scherm, dat klopt. Vorig jaar liet ik posters afdrukken bij profotonet.nl en dat was wel perfect in orde. Bovendien klopten alle histogrammen in Lightroom, dit heb ik expres nagekeken.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

        Een laptopscherm is sowieso al lastiger vind ik dan een gewoon beeldscherm. Ik denk toch dat je met calibreren een heel eind komt. Tuurlijk zit er verschil tussen de ene afdrukcentrale en de andere, maar je weet pas zeker dat het niet aan jou ligt als je scherm gecalibreerd is.

        Comment


        • #5
          Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Een laptopscherm is sowieso al lastiger vind ik dan een gewoon beeldscherm. Ik denk toch dat je met calibreren een heel eind komt. Tuurlijk zit er verschil tussen de ene afdrukcentrale en de andere, maar je weet pas zeker dat het niet aan jou ligt als je scherm gecalibreerd is.
          Calibratie gaat toch meestal over de kleuren? Te licht of te donker, kan ik dat gemakkelijk oplossen adhv calibratie?
          Mi lag het gewoon aan Pixum, op de Macbook Pro van mijn zus, op mijn laptop en op de vaste pc van mijn ouders zag het er allemaal prima uit. Op het ene scherm al wat meer contrast en wat fellere kleuren als op het andere, maar zeker niet onderbelicht.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

            Ook licht of donker wordt meegepakt hoor. Geloof me, als je regelmatig wat af wil drukken en zelfs bij posts op fora is het de centjes waard. Mijn prints werden vroeger bij afdrukken vaak te donker.

            Comment


            • #7
              Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Ook licht of donker wordt meegepakt hoor. Geloof me, als je regelmatig wat af wil drukken en zelfs bij posts op fora is het de centjes waard. Mijn prints werden vroeger bij afdrukken vaak te donker.
              Bedankt, dan zal ik hier eens voor gaan kijken. Bizar dat ik dat probleem dan enkel heb bij Pixum en niet bij Profotnet...
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

                heb je hun autocorrectie functie afgevinkt?

                Nu, er is wel verschil tussen printcentrales. Ik heb het ooit uitgetest met pixum, profotonet en extrafilm en het verschil was aanzienlijk.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  heb je hun autocorrectie functie afgevinkt?

                  Nu, er is wel verschil tussen printcentrales. Ik heb het ooit uitgetest met pixum, profotonet en extrafilm en het verschil was aanzienlijk.
                  Autocorrectie was idd afgevinkt. Heb ik per foto apart moeten doen, gaat blijkbaar vanzelf aan.
                  Ik denk dat ik in het vervolg altijd eerst een paar foto's ga laten afdrukken om te kijken hoe het eruit ziet voordat ik een boek bestel. Profotonet is wel top, maar zo duur...
                  Nu, ik heb een klacht ingediend bij Pixum vanwege te donkere foto's, eens zien hoe ze daarop reageren, hopelijk doen ze er iets aan, anders koop ik alleszins nooit meer bij hen!
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

                    Je kan best die autocorrectie afvinken, geeft altijd ellende! Zelf heb ik geen ervaring met Pixum fotoboeken maar nu rond kerst kan je hier en daar wel heel goedkoop (tot zelfs gratis) fotoboeken bestellen bij veel bedrijven. Ideaal om eens te testen é ;-)
                    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                    http://foto-actiecode.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ontevreden over Pixum fotoboek

                      Ik mag een nieuw fotoboek doorsturen naar Pixum en zij dragen de kosten Het heeft een tijdje geduurd, maar het is toch in orde gekomen
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment

                      Working...
                      X