Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boothuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boothuis

    .






    Update - Met dank aan Rupselkopke






    .
    Last edited by HEYLO; 29 oktober 2011, 22:55.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Boothuis

    Véél te donker
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Boothuis

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Véél te donker
      Hoe kan je dit lichter maken om 8 uur 's morgens?
      Alvast bedankt voor je commentaar.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Boothuis

        Hoe zou je dat nu doen? Een langere sluitertijd misschien?
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Boothuis

          Meerdere foto's met telkens een andere belichtingstijd om elk deel goed belicht weer te geven. En dan blenden in PS (maar vraag me niet hoe dit in zijn werk gaat).

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Boothuis

            Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Meerdere foto's met telkens een andere belichtingstijd om elk deel goed belicht weer te geven. En dan blenden in PS (maar vraag me niet hoe dit in zijn werk gaat).
            Kijk hier een naar. http://forum.belgiumdigital.com/f7/h...rs-389282.html
            Rupselkopke is zo vriendelijk geweest om ons een manier aan de hand te doen die goed haalbaar is.
            Met dank aan rupselkopke.

            grt
            Alain

            Comment


            • #7
              Re: Boothuis

              Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
              Kijk hier een naar. http://forum.belgiumdigital.com/f7/h...rs-389282.html
              Rupselkopke is zo vriendelijk geweest om ons een manier aan de hand te doen die goed haalbaar is.
              Met dank aan rupselkopke.

              grt
              Alain
              Voila Louis, hier kun je zeker mee verder. Thnx Alain

              Grtz,
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Boothuis

                Er zijn ook mensen die graag posten uitgaand van 1 beeld waar ik ook respect voor heb daardoor komt hij donker over maar zeker niet onrealisch.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Boothuis

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Er zijn ook mensen die graag posten uitgaand van 1 beeld waar ik ook respect voor heb daardoor komt hij donker over maar zeker niet onrealisch.
                  Ik doelde met mijn comment niet op truukjes, multishots, bewerkingen,...
                  Die foto is te donker en een langere sluitertijd lost dat op. Vind je de lucht dan te licht? Nog vroeger een foto nemen, en anders alleen truukjes. Hoedanook: te donker.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boothuis

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Er zijn ook mensen die graag posten uitgaand van 1 beeld waar ik ook respect voor heb daardoor komt hij donker over maar zeker niet onrealisch.
                    Volg volledig. Ik neem ook altijd maar één foto en soms moet je dan een compromis maken naar het totaalbeeld toe. (stacken lukt me nog net, belichting blenden niet )
                    Bij deze foto vind ik het echter ook te donker. Wil je de lucht nog mooi belicht laten zien én het boothuis lichter en met meer detail eruit laten komen heb je geen andere keuze dan naar de bewerkingen te gaan grijpen vrees ik.

                    Grtz,
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boothuis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Hoe zou je dat nu doen? Een langere sluitertijd misschien?
                      Dat ik daar zelf niet ben opgekomen.

                      Zal eens teruggaan omstreeks 13:00 h.
                      Dan zal het wel licht genoeg zijn zeker?
                      Last edited by HEYLO; 28 oktober 2011, 22:03.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boothuis

                        Vind dit een mooie sfeer hebben en ja, ik hou wel van te donker. We hoeven niet alles te
                        zien, zodat we ook nog een beetje kunnen voelen. Mooie foto.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boothuis

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Dat ik daar zelf niet ben opgekomen.

                          Zal eens teruggaan omstreeks 13:00 h.
                          Dan zal het wel licht genoeg zijn zeker?
                          JA, maar je wou die mooie zonsopgang zeker. Had je gelezen ipv een aanval te zoeken dan zou je gezien hebben da'k schreef dat je dan VROEGER moest gaan. Dus minder licht en dus langere sluitertijd en meer evenwicht voorgrond-lucht. Ik had je blijkbaar verkeerdelijk ingeschat als iemand die een serieuze vraag kwam stellen en die twee stappen ver kon redeneren...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boothuis

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            JA, maar je wou die mooie zonsopgang zeker. Had je gelezen ipv een aanval te zoeken dan zou je gezien hebben da'k schreef dat je dan VROEGER moest gaan. Dus minder licht en dus langere sluitertijd en meer evenwicht voorgrond-lucht. Ik had je blijkbaar verkeerdelijk ingeschat als iemand die een serieuze vraag kwam stellen en die twee stappen ver kon redeneren...
                            Yourt, ik zoek zeker geen aanval. Indien het zo overkwam: " Sorry ". Ik neem de opmerkingen zeker ter harte. Ik was eigenlijk een beetje aan het, hoe noem je in het nederlands " teasing - bantering ". Zal het proberen niet meer te doen, maar het is een beetje de aard van het beestje.
                            Moet het eigenlijk altijd zo serieus zijn in het leven?
                            Maar goed, het heeft in ieder geval een mooie uitleg van Rupselkopke opgeleverd. Dank daarvoor. Zal het eersdaags eens testen.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boothuis

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Yourt, ik zoek zeker geen aanval. Indien het zo overkwam: " Sorry ". Ik neem de opmerkingen zeker ter harte. Ik was eigenlijk een beetje aan het, hoe noem je in het nederlands " teasing - bantering ". Zal het proberen niet meer te doen, maar het is een beetje de aard van het beestje.
                              Moet het eigenlijk altijd zo serieus zijn in het leven?
                              Maar goed, het heeft in ieder geval een mooie uitleg van Rupselkopke opgeleverd. Dank daarvoor. Zal het eersdaags eens testen.
                              Zeker eens proberen Louis want het werkt echt goed .
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X