Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

    Kan er mij iemand vertellen wat een tweedehands Canon 300mmL 2.8 zonder IS nog van waarde heeft? Klopt dit dat er geen herstelling meer mogelijk is indien defect? Greetz Kurt
    Last edited by blazor; 28 oktober 2011, 08:25.
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

    Voor de waarde kun je eens kijken op een verkoop site (marktplaats, 2dehands of hier) wat ze vragen.
    Mijn ervaring is dat je de lens kunt laten opsturen en vragen voor een prijsofferte van de herstelling. Als je dan besluit om hem niet te laten herstellen hoef je alleen de verzend kosten te betalen.
    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

    Comment


    • #3
      Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

      Ik heb er ooit eentje gehad voor ik mijn huidige IS versie kocht, ik had de lens voor 2200 gekocht via iemand die bij een Canon repaircenter werkte toen, met factuur en alles er op en aan en niet onbelangrijk hagelnieuw ( verpakking was nog volledig gesloten ) .
      Ik heb een paar jaar met deze lens gewerkt en toen verkocht voor diezelfde prijs. Grootste reden om up te graden naar de nieuwe versie was natuurlijk de IS , en ook wel omwille van het feit dat bij een defect de kans op herstelling vrij klein is, tenzij je geluk hebt dat ze nog het bewuste onderdeel liggen hebben maar toen reeds werd me verteld dat er nagenoeg niks meer was. De oude lens heeft ook een elektronische MF sturing dus als de AF er de brui aan geeft kan je zelfs op MF niks meer doen… ( ik heb zelfs de lens eens willen opsturen om te reinigen bij het toenmalige Rofa repair en daar wilden ze zelfs dat niet doen, ze waren te bang om bij het openen iets te breken en zij hadden helemaal niks meer van wisselonderdelen...)
      Persoonlijk zou ik zo’n lens niet meer kopen tenzij je ze voor een prijsje kan op de kop tikken en het risico nemen, aan de beeldkwaliteit hoef je niet te twijfelen , die doet niet onder voor m’n IS versie. De oude lens is wel een stuk zwaarder en de statiefmount kun je niet demonteren wat wel een nadeel is. (mijn IS gebruik ik voor 90% uit de hand en dan is een verwijderbare statiefring wel makkelijk )
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Ik heb er ooit eentje gehad voor ik mijn huidige IS versie kocht, ik had de lens voor 2200 gekocht via iemand die bij een Canon repaircenter werkte toen, met factuur en alles er op en aan en niet onbelangrijk hagelnieuw ( verpakking was nog volledig gesloten ) .
        Ik heb een paar jaar met deze lens gewerkt en toen verkocht voor diezelfde prijs. Grootste reden om up te graden naar de nieuwe versie was natuurlijk de IS , en ook wel omwille van het feit dat bij een defect de kans op herstelling vrij klein is, tenzij je geluk hebt dat ze nog het bewuste onderdeel liggen hebben maar toen reeds werd me verteld dat er nagenoeg niks meer was. De oude lens heeft ook een elektronische MF sturing dus als de AF er de brui aan geeft kan je zelfs op MF niks meer doen… ( ik heb zelfs de lens eens willen opsturen om te reinigen bij het toenmalige Rofa repair en daar wilden ze zelfs dat niet doen, ze waren te bang om bij het openen iets te breken en zij hadden helemaal niks meer van wisselonderdelen...)
        Persoonlijk zou ik zo’n lens niet meer kopen tenzij je ze voor een prijsje kan op de kop tikken en het risico nemen, aan de beeldkwaliteit hoef je niet te twijfelen , die doet niet onder voor m’n IS versie. De oude lens is wel een stuk zwaarder en de statiefmount kun je niet demonteren wat wel een nadeel is. (mijn IS gebruik ik voor 90% uit de hand en dan is een verwijderbare statiefring wel makkelijk )

        Is 1500€ een mooie prijs ?
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

        Comment


        • #5
          Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

          ah, wat is mooi , alles hangt af van de staat van de lens en hoeveel/hoe ze gebruikt is geweest, ik zou zeggen als ze er uiterlijk nog mooi uitziet ( hoogstwaarschijnlijk zal ze dan met zorg gebruikt geweest zijn ) zou ik dit bedrag wel overwegen. Probleem met de meeste van die lenzen is dat ze veel door sportfotografen gebruikt werden en soms kom je er tegen waarvan je eerder denkt dat het een nikkor is dan een Canon ... De lens op zich is top , zonder meer
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

            Een paar honderd € meer betaald maar heb een pracht exemplaar vast. Glas is als nieuw! en geen stukje verf die weg is
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #7
              Re: Prijs tweedhands Canon 300mm L2.8 non IS

              Proficiat met je nieuwe aanwinst is inderdaad een toplens.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment

              Working...
              X