Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

    Zijn er mensen op het forum die hun gebruikers ervaring van de Sony DSC-HX100V eens willen meedelen a.u.b.?
    Ik ben namelijk van plan om binnenkort dit toestel aan te schaffen om naast mijn Sony Alpha 300 te gebruiken.
    Vooral de prima videofunctie spreekt mij aan.
    Ik heb al veel gezocht op het internet (you tube, reviews) en op dit forum maar toch alle hulp is nog welkom!
    Canon

  • #2
    Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

    Niemand die een HX100V van Sony heeft?
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
      Zijn er mensen op het forum die hun gebruikers ervaring van de Sony DSC-HX100V eens willen meedelen a.u.b.?
      Ik ben namelijk van plan om binnenkort dit toestel aan te schaffen om naast mijn Sony Alpha 300 te gebruiken.
      Vooral de prima videofunctie spreekt mij aan.
      Ik heb al veel gezocht op het internet (you tube, reviews) en op dit forum maar toch alle hulp is nog welkom!
      Ik heb er een paar weken eentje gehad. Super voor te filmen, een een ongelofelijke zoom.
      Beeldkwaliteit in orde voor een kleine sensor.
      Verkocht wegens, net te groot voor in de pocket ;-)

      Comment


      • #4
        Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik heb er een paar weken eentje gehad. Super voor te filmen, een een ongelofelijke zoom.
        Beeldkwaliteit in orde voor een kleine sensor.
        Verkocht wegens, net te groot voor in de pocket ;-)
        Dank u voor uw reactie!
        Voor mij is het juist een pluspunt dat het toestel iets groter is.
        Ik kan niet zo goed overweg met hele kleine compacts.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

          ik heb sinds juli 2011 een sony dsc-hx100v .
          ik ben er zeer tevreden over,zowel met gewone foto.s als met filmen ,het mooie van deze camera vind ik dat je met de hand kunt in en uit zoomen en en ook snel met de zoomknop kunt zoomen ,verder zijn de macro foto's geweldig ,de batterij gaat mooi lang mee het is wel jammer dat er geen schroefdraad op de lens zit en dat je er geen aparte flitser op kunt zetten ,maar aan de andere kant er zit een hele sterke interne flits op en voor aparte filters heb ik een lens adapter gekocht en dat werkt prima

          Comment


          • #6
            Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

            Oorspronkelijk geplaatst door njusja Bekijk bericht
            ik heb sinds juli 2011 een sony dsc-hx100v .
            ik ben er zeer tevreden over,zowel met gewone foto.s als met filmen ,het mooie van deze camera vind ik dat je met de hand kunt in en uit zoomen en en ook snel met de zoomknop kunt zoomen ,verder zijn de macro foto's geweldig ,de batterij gaat mooi lang mee het is wel jammer dat er geen schroefdraad op de lens zit en dat je er geen aparte flitser op kunt zetten ,maar aan de andere kant er zit een hele sterke interne flits op en voor aparte filters heb ik een lens adapter gekocht en dat werkt prima
            Dank u voor uw ervaring mee te delen!
            Gisteren heb ik het toestel ook even in mijn handen gehad en ik ben helemaal overtuigd nu (mede met uw reactie' s ook).
            Dit toestel zou ik gebruiken voor alle daagse foto's terwijl ik mijn DSLR nog heb voor andere doeleinden (is te zwaar vind ik om altijd bij te hebben).
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

              Dank u voor de info allemaal!
              Vanmorgen ben ik het toestel gaan kopen en de batterij is aan het laden nu.
              Spannend!
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                Graag had ik nog even vragen aan de gebruikers van de HX100V met wat voor een programma u de filmpjes bewerkt en op dvd brandt (ik heb geen blu-ray toestel).
                Kan dit met de bijgeleverde PMB software?
                En in welke beeldkwaliteit stel ik het toestel best in?
                Dank u bij voorbaat voor het lezen en de info.
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                  Niemand een idee op vorige vraag a.u.b. ?
                  Kan ik best een AVCHD DVD maken (alleen af te spelen met pc) of een gewone DVD (ook af te spelen op de dvd speler maar in mindere kwaliteit denk ik)?
                  Dank u voor he lezen en de eventuele reactie's.
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                    Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                    Niemand een idee op vorige vraag a.u.b. ?
                    Kan ik best een AVCHD DVD maken (alleen af te spelen met pc) of een gewone DVD (ook af te spelen op de dvd speler maar in mindere kwaliteit denk ik)?
                    Dank u voor he lezen en de eventuele reactie's.
                    Met PMB (de nieuwste versie als je update) kan je best wat knippen en plakken, je kan ook het gratis programma live movie maker van windows 7 gebruiken (als je windows zou hebben).

                    Filmen in AVCHD en dan omzetten met PMB naar dvd geeft ZEER goede resultaten op een dvd speler en op je tv. In AVCHD filmen en een AVCHD film op dvd branden en afspelen op een blu-ray speler (heb je al voor zo'n 100euro) is BANGELIJK

                    Comment


                    • #11
                      Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                      Dank u voor de info Portmixus!
                      Ik heb inderdaad al met de software PMB die bij het toestel zat (wel nog geen update gedaan, is dit beter?) een AVCHD film gemaakt. Maar die kan ik alleen met die zelfde
                      PMB software bekijken op de computer want ik heb nog geen blu-ray speler.
                      Ik ben vooral aan de toekomst aan het denken om zeg maar binnen x aantal jaar een formaat te hebben die je nog kan afspelen want de techniek gaat zo vlug!
                      Ik ga zeker nog eens een AVCHD film overzetten op DVD met PMB om eens naar de beeld kwaliteit te kijken. Maar blu-ray zal wel de toekomst zijn zeker? Kan je veel meer met het gratis programma live movie maker van windows? Zoal muziek bijzetten enzo?
                      Heel erg bedankt voor de info!!!
                      Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                        Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                        Dank u voor de info Portmixus!
                        Ik heb inderdaad al met de software PMB die bij het toestel zat (wel nog geen update gedaan, is dit beter?) een AVCHD film gemaakt. Maar die kan ik alleen met die zelfde
                        PMB software bekijken op de computer want ik heb nog geen blu-ray speler.
                        Ik ben vooral aan de toekomst aan het denken om zeg maar binnen x aantal jaar een formaat te hebben die je nog kan afspelen want de techniek gaat zo vlug!
                        Ik ga zeker nog eens een AVCHD film overzetten op DVD met PMB om eens naar de beeld kwaliteit te kijken. Maar blu-ray zal wel de toekomst zijn zeker? Kan je veel meer met het gratis programma live movie maker van windows? Zoal muziek bijzetten enzo?
                        Heel erg bedankt voor de info!!!
                        Je kan inderdaad muziek bijplakken en dergelijke
                        Misschien eens de goedkoopste blu-ray kopen? echt verbazingwekkend goed! update van pmb is wel de moeite, bij "help" kijken en "controleren op updates"...

                        veel plezier ermee!

                        Comment


                        • #13
                          Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                          Dank u!
                          Dit ga ik allemaal eens proberen.
                          Alleen de blu-ray speler gaat even moeten wachten, net een nieuw fototoestel gekocht.
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                            Ik ben net even bezig geweest met een filmpje te maken met het programma windows live movie maker en heb het proberen op een dvd te zetten. Dit is wel gelukt maar alleen in wmv formaat (te openen met windows mediaplayer). Dus kan ik dat niet afspelen op mijn dvd (of misschien later blu-ray speler).
                            Ik denk om bij de PMB software van Sony te blijven om het eenvoudig te houden!
                            Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: gebruikers ervaring Sony DSC-HX100V

                              Dus nog even voor de duidelijkheid: als ik met de PMB software een AVCHD dvd maak dan zou ik dit moeten kunnen afspelen met een blu-ray speler later?
                              Dan zou ik al mijn filmpjes verder zo opnemen en gerust gesteld zijn.
                              Dank u.
                              Canon

                              Comment

                              Working...
                              X