Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

    Dit kwam ik op internet tegen: http://roundflash.com
    Lijkt mij wel een handig ding. Kun je in ieder geval makkelijker mee nemen dan een Orbis of Ray flash.
    Zie ook het filmpje: klik hier

  • #2
    Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Dit kwam ik op internet tegen: http://roundflash.com
    Lijkt mij wel een handig ding. Kun je in ieder geval makkelijker mee nemen dan een Orbis of Ray flash.
    Zie ook het filmpje: klik hier
    't is leuk gevonden, maar dit kan toch alleen maar een hotspot veroorzaken... als je weet dat de flits rechtdoor flitst... en omgekeerde kwadraads wet die het gereflecteerde licht tot helemaal beneden moet sturen... hoeveel zal daar van overblijven? om te beginnen ben je de helft al kwijt voor de reflectie...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      't is leuk gevonden, maar dit kan toch alleen maar een hotspot veroorzaken... als je weet dat de flits rechtdoor flitst... en omgekeerde kwadraads wet die het gereflecteerde licht tot helemaal beneden moet sturen... hoeveel zal daar van overblijven? om te beginnen ben je de helft al kwijt voor de reflectie...
      Ik weet niet hoe deze Pool de binnenkant van deze ringflitser heeft gemaakt om zo veel mogelijk hotspot problemen te voorkomen. In de voorbeeld foto's zie je soms inderdaad een hotspot, maar ik moet zeggen, het valt reuze mee (je moet dan denk ik echt gaan inzoomen op de ogen om dit te kunnen zien). Zou graag een onafhankelijke test zien van deze flitser. Het idee is wel prachtig.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        't is leuk gevonden, maar dit kan toch alleen maar een hotspot veroorzaken... als je weet dat de flits rechtdoor flitst... en omgekeerde kwadraads wet die het gereflecteerde licht tot helemaal beneden moet sturen... hoeveel zal daar van overblijven? om te beginnen ben je de helft al kwijt voor de reflectie...
        zelfde gedacht hier....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

          De voorbeelden op de site kunnen me alvast niet overtuigen ... man, wat een lelijk licht
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

            Het groot voordeel is " Goed opvallen"
            Vriendelijke groet
            Duroc

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

              Oorspronkelijk geplaatst door fotofolio Bekijk bericht
              de voorbeelden op de site kunnen me alvast niet overtuigen ... Man, wat een lelijk licht :b
              +1
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                De voorbeelden op de site kunnen me alvast niet overtuigen ... man, wat een lelijk licht
                +2
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  De voorbeelden op de site kunnen me alvast niet overtuigen ... man, wat een lelijk licht
                  Zeggen dat je iets lelijk vind is makkelijk, is gewoon een smaak, maar aangeven waarom het licht technisch niet goed is.....Dat is een uitdaging. Ik vind het wel mee vallen. Je moet wel houden van ringflits licht. Als je dat al niet mooi vind heb je al een vooroordeel.

                  Groeten Michael

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                    Zeggen dat je iets lelijk vind is makkelijk, is gewoon een smaak, maar aangeven waarom het licht technisch niet goed is.....Dat is een uitdaging. Ik vind het wel mee vallen. Je moet wel houden van ringflits licht. Als je dat al niet mooi vind heb je al een vooroordeel.

                    Groeten Michael
                    Een ringflits goed gebruiken kan inderdaad mooie beelden opleveren ... de beelden in het voorbeeld op de site zijn ronduit een perfect voorbeeld van een platte ringflits en dat zie ik niet graag.

                    Kwestie van smaak inderdaad ...
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe ringflitser uit Polen: Roundflash

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Een ringflits goed gebruiken kan inderdaad mooie beelden opleveren ... de beelden in het voorbeeld op de site zijn ronduit een perfect voorbeeld van een platte ringflits en dat zie ik niet graag.

                      Kwestie van smaak inderdaad ...
                      Maar misschien betekend dit dat de man die deze ringflitser heeft gemaakt niet zo goed mooie foto's kan maken met een ringflitser, maar misschien kunnen andere mensen dat wel met deze ringflitser. Het argument van d-oracle, dat een hotspot ontstaat omdat de flitser recht in ringflitser flitst vind ik wel een min punt van dit ontwerp. Maar zoals ik al eerder aangaf zie ik op de voorbeeld foto's dit effect niet overtuigend terug komen. Effen wachten totdat er een test op internet verschijnt.

                      Comment

                      Working...
                      X