Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis zuid-oost Azië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis zuid-oost Azië

    Ik vertrek binnekort naar India, Thailand, Maleisië en Bali. Ik zit momenteel nog wat in de knoop met welke lenzen ik zou meenemen.

    Ik heb al een Sigma 24-70 f2.8. Ik heb al getwijfeld om een lens met een groot zoombereik 18-200 mee te nemen maar ik weet ni of dit ideaal? Mede omdat dan mijn sigma wat overbodig wordt... Anderzijds twijfel ik om gewoon de aanvulling op de 27-70aan te schaffen (70-200).
    Wel ben ik zeker al van plan om een extreme groothoek (10mm) mee te nemen (met of zonder zoom hangt af van de andere lenzen die ik ga meenemen).

    Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen? Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik mijn weg er niet goed door vind.

    Alle tips en commentaren zijn welkom.

    Greets
    Last edited by Minte2; 26 oktober 2011, 18:28.

  • #2
    Re: Reis zuid-oost Azië

    gaan voor die 70-200mm idd ideale aansluiting op uw 24-70, ik had ook een 18-200mm voor op mijn reizen maar miste scherpte op het langste eind en een beetje bol op de 18mm.Ook de f2.8 is handig op plaatsen waar het dicht begroeid is (jungle)
    verkocht voor een 70-200mm die toch veel scherper is en beter aansluit op mijn tamron.
    Ook de f2.8 is handig op plaatsen waar het dicht begroeid is (aapjes in de jungle)
    Natuurlijk is gewicht ook wel belangrijk zeker op reis ,moeilijk hé kiezen
    groetjes jan.
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

    Comment


    • #3
      Re: Reis zuid-oost Azië

      Wat wil je fotograferen. Landschappen, mensen, gebouwen, dieren?
      Als je dat weet kun je al een aardige keuze maken.

      Afgelopen juni naar Thailand had ik een 10-20mm en een 24-120 mee (op een DX camera) hoewel ik af en toe wat tekort kwam met 24 mm heb ik de 10-20 maar een keer of drie gebruikt. Aan de 120mm had ik daarentegen meer dan genoeg.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Reis zuid-oost Azië

        Ik reis ook steeds met de 10-20, de 28-75 2.8 en de 70-200 2.8 (soms ook de 50 1.8).
        In India heb ik de 28-75 vaak gebruikt voor portretten, maar verder gebruik ik die tegenwoordig niet meer zo veel. Dat komt omdat ik me meer concentreer op de mogelijkheden die de 10-20 me biedt qua landschapsfotografie maar ook voor architectuur (tempels en wolkenkrabbers in Bangkok bvb).
        Ik erger me echter ook steeds aan het gewicht (er gaat ook een flits, statief en ander klein grut mee zoals lader, extra batterijen, filters, afstandsbediening,reinigingsset, ...)

        Comment


        • #5
          Re: Reis zuid-oost Azië

          Voeg een Sigma 10-20 mm toe en mogelijk een 70-200 mm (f2.8 of f4, afhankelijk of je een Nikon of Canon body hebt) en je bent compleet. Het enige wat je daar terplekke zal moeten gaan afvragen of je elke dag de complete glasverzameling wil gaan meesjouwen...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Reis zuid-oost Azië

            Wanneer ik verre oorden bezoek, o.a. Bali, dan neem ik altijd maar 2 objectieven mee. Dat zijn de Canon 16-35 mm/2.8 MK2 en de Canon 70-200 mm/2.8 MK2. Als camera gebruik ik een Canon 5D MK2.

            Veelal fotografeer ik mensen, zelden landschappen of gebouwen. Ik maak de keuze of ik aan het isoleren ben of dat ik het geheel aan het nemen ben. In dat ene gebruik ik de telezomn en in het andere geval de groothoekzoom.

            Spelen met scherptediepte vind ik belangrijk, ik houd dus van volformaat en lichtsterke lenzen.

            Het gat, van 35 tot 70 mm, heeft mij nooit gestoord. Sterker nog, ik heb wel eens een 50 mm bij me gehad maar die gebruikte ik vervolgens niet.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Reis zuid-oost Azië

              70-200mm range is essentieel voor portretten. Voor de rest: groothoek.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Reis zuid-oost Azië

                Ik heb zelf een jaar rondgereisd met een fiets, en ben daarbij ook in Bali geweest. MIjn essentiële kit is een 16-35 groothoekzoom en een 85 mm 1.4 of 1.8. Daar kan je volgens mij nog veel beter dan met een 70-200 2.8 mooie portretten mee maken. Het komt ook een pak minder intimiderend over bij je 'modellen' en mooi meegenomen is dat het een pak minder weegt ook.
                Eventueel nog een 50 mm 1.4 of 1.8 en je kan overal weg.
                Op een DX camera zou ik de 16-35 vervangen door een 10-24. Zelfde verhaal.
                Een 85 mm op een DX camera geeft ook nog mooie onscherpte in de achtergrond en zorgt voor een plezierige (niet te intimiderende) afstand tot je onderwerp wanneer je portretteert.
                O ja, en vergeet ook niet een flits en een parapluutje mee te nemen. No kidding: ik laat liever een lens thuis dan mijn flitsmateriaal.
                Voor een voorbeeld-portretje, zie hier: http://morethanwords.be/blog/when-two-umbrellas-meet/
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                Comment


                • #9
                  Re: Reis zuid-oost Azië

                  Bedankt allemaal voor de tips

                  Comment

                  Working...
                  X