Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7 D instelling speedlite transmitter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7 D instelling speedlite transmitter

    Kan iemand mij ,als gebruiker van de 7 D,vertellen hoe de camera in te stellen zodat slechts de externe flitser EX 580 II flitst.
    Ik kom niet verder dan dat dit via de camera flitser gebeurt die dan ook werkt.
    Aantal zaken in de handleiding daarover geven mij geen duidelijkheid.

    Alvast bedankt voor reacties.

    aadg

  • #2
    Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

    Ik herinner me een soortgelijke vraag van een tijdje geleden, en meen te weten dat de interne flitser wel mee moet flitsen om de 580EXII off camera te laten flitsen. Het is echter mogelijk van die interne flitser de flitscompensatie aan te passen (lees: de kracht te verminderen). Ik denk niet dat het zonder kan.
    Heb wat moeten zoeken, maar ik heb de draad in kwestie gevonden:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    (daarin vind je ondermeer het antwoord van Canon; het zou ook maar om een soort "preflits" gaan, als ik goed lees)
    Last edited by LesC; 25 oktober 2011, 11:46.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

      Als de camera het verdraagt: zet er een Nikon SG3 IR op, dan wordt het IR-licht doorgelaten en al het zichtbare licht geblokkeerd. Je IR nafstandbediening van je flits niet gebruikern zonder IR zender(de pop-up flits).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

        aadg.

        Iedereen bedankt voor reactie.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

          Natuurlijk kan het wel... Ik moet toegeven dat de handleiding wat dat betreft niet erg duidelijk is: ik snapte het pas aan de hand van de instructiefilmpjes op deze site: http://www.learn.usa.canon.com/galle...utorials.shtml Je kan deze filmpjes zelfs afspelen op het schermpje van de 7D zelf! (nog niet geprobeerd)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

            Volgens filmpje #15 en deze optie:

            (let op welke optie aangeduid wordt)
            zou het moeten kunnen.
            Hm... ik meen dat ik die optie al geprobeerd had. Nogeens proberen dus, maar dank om ons op de goede weg te zetten!

            Sorry hoor, maar in die stand flitst de interne flash evengoed mee, zowel een preflits als tijdens het nemen van de foto. Uiteraard gaat de externe flash dan ook af (ETTL-ingesteld als slave). Heb het even voor de spiegel geprobeerd.
            Last edited by LesC; 26 oktober 2011, 15:00.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

              De interne flitser moet altijd meeflitsen hé. Anders kan je externe flits niet weten wanneer hij moet meeflitsen. Het verschil bij die optie in de camera is dat je kan kiezen of de interne flits ook daadwerkelijk de foto belicht of niet.
              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7 D instelling speedlite transmitter

                En dan nog zal je een sync flitsje zien als de externe moet flitsen, probeer maar eens op het tweede gordijn met een lange sluitertijd.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X