Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

    Haai allen,

    Ik zou graag jullie advies vragen omtrent het volgende:
    Is een Nikkon AF-D 85 mm 1.8 geschikt om actiefoto's te nemen bij erg slechte lichtomstandigheden in sportzalen? Wat denken jullie? Of hebben jullie andere voorstellen die qua prijs haalbaar zijn?

    Alvast merci voor jullie reactie


    een westvlaams groentje

  • #2
    Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

    Beste,

    Nu weet ik niet welke sporten je wil fotograferen maar een AF-d objectief is niet zo snel als een AF-s.
    De AF-D 85mm 1.8 is een uitstekende portretlens en presteert goed bij weinig licht.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

      Met welke body wil je deze 85 1.8 gebruiken.

      Snelle focus is mogelijk, maar dan wel met een meer prof body zoals D300, D700, D1,2,3 reeks.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

        Wil je een snelle AF hebben dan zal je een objectief moeten hebben met ingebouwde motor. Dan vallen er wat oudere Nikon objtcieven af.

        De Sigma 85 mm/1.4 heeft wel een ingebouwde aandrijving maar is wel wat duurder. In lichtsterkte scheelt het wel wat natuurlijk.

        Je zal, denk ik, eerst moeten kijken welke beeldhoek je het vaakst gebruikt.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

          Wil je die AF-D gebruiken dan moet je camera zeker een ingebouwde scherpstelmotor hebben. Ik zou deze lens niet aanbevelen voor sportfotografie ( te traag in focus ).
          Een AF-S type is hier de oplossing.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #6
            Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

            Dat je AF-S nodig hebt om snel te zijn is niet altijd waar hoor... Mijn 24, 35 en 50 1.4s zijn allen niet bepaald snelheidsduivels. Mijn 50 1.4 AF-D was sneller. Daar tegenover staat dat die nieuwe AF-S lenzen wel accurater zijn.

            Ik heb zelf de 85 1.8 ook en die valt mee qua snelheid (wel altijd gebruikt op Pro bodies, nog nooit op een consumer body geprobeerd...). Of de 85 1.4 snellere AF heeft durf ik niet te zeggen...

            In ieder, mijn punt is dat het niet is omdat een lens AF-S is, dat ze ook snel is. Er is een hoop zeer snelle AF-S lenzen en een hoop trage AF-S lenzen.
            Je zal moeten testen wat acceptabel is. Let ook dat de snelheid van AF voor sport vaak overroepen is. In zeer veel gevallen heb je geen onvoorstelbaar snelle AF nodig.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Wil je een snelle AF hebben dan zal je een objectief moeten hebben met ingebouwde motor. Dan vallen er wat oudere Nikon objtcieven af.
              Volgens mij is geen AFS objectief dat sneller focust als een AF 50/1.4, ook de 85/1.8 loopt menig goedkoop AFS lensje eruit.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                mijn AF-D 80-200 f/2.8 focust aan ook bijzonder snel. Als daarmee sport niet lukt...
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                  Ik gebruik een Nikon D7000 body

                  Comment


                  • #10
                    Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    mijn AF-D 80-200 f/2.8 focust aan ook bijzonder snel. Als daarmee sport niet lukt...
                    deze ligt helaas wat boven mijn budget :-(

                    Comment


                    • #11
                      Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                      Met welke body wil je deze 85 1.8 gebruiken.

                      Snelle focus is mogelijk, maar dan wel met een meer prof body zoals D300, D700, D1,2,3 reeks.
                      ik gebruik een Nikon D7000

                      Comment


                      • #12
                        Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                        Beste,

                        Nu weet ik niet welke sporten je wil fotograferen maar een AF-d objectief is niet zo snel als een AF-s.
                        De AF-D 85mm 1.8 is een uitstekende portretlens en presteert goed bij weinig licht.
                        Het is de bedoeling om basketbalwedstrijden te gaan fotograferen in (meestal) erbarmelijke lichtomstandigheden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                          Oorspronkelijk geplaatst door sunreej Bekijk bericht
                          Het is de bedoeling om basketbalwedstrijden te gaan fotograferen in (meestal) erbarmelijke lichtomstandigheden.
                          Hier staat van d_oracle ergens een foto van basketwedstrijden in zaal. Weet wel niet met welke body die genomen waren. maar was ook met 85mm 1.8.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                            Ik heb geen ervaring met de AF 85 F1.8 maar mijn oude AF 50 F1.8 stelt sneller scherp dan mijn AFS 35 F1.8. De 50 F1.8 gebruik ik regelmatig voor autosportfotgrafie. (op een D300S)

                            Comment


                            • #15
                              Re: jullie advies ivm een Nikon 85 mm - 1.8 aub

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                              Hier staat van d_oracle ergens een foto van basketwedstrijden in zaal. Weet wel niet met welke body die genomen waren. maar was ook met 85mm 1.8.
                              85mm f1.4 AF-D click

                              werkt prima op een D700... focust snel!
                              op een crop camera, is een 50mm f1.4 ook goed...

                              85mm F1.8 heeft een stop meer licht nodig... in een donkere zaal kan dat het verschil maken!!
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X