Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke spiegelreflex

    Hallo,

    aangezien ik overweeg een spiegelreflex camera aan te schaffen ben ik op het net naar informatie en modellen gaan zoeken.
    Maar door al de bomen zie ik het bos niet meer!! Teveel aan modellen.
    Hoe langer ik alles bekeek hoe minder ik wist wat ik wou.
    Heb daarom een lange lijst ingekort naar een paar modellen waaruit ik de keuze zal maken.
    Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen want hier bij BD zitten blijkbaar heel wat kenners.
    Nog dit: wat ik vooral belangrijk vind is marco fotografie.


    Dit is het lijstje:
    -Nikon D 7000 + 18-105 VR
    -Canon EOS 600 D + 18-135
    -Canon EOS 600 D + 18-55 IS II
    -Canon EOS 550 D + 18-55 IS

    ofwel

    -Canon EOS 1100 D + 18-55 DCIII
    met één van onderstaande objectieven
    -Canon EF 70-300 4-5.6 IS USM
    -Canon EFS 60 2.8 MACRO USM
    -Canon EFS 55-250 4-5.6 IS
    -Canon EF 100 2.8 USM MACRO

    Uit deze lijst moet een beslissing volgen dus hopelijk kan ik met jullie advies dat besluit dan nemen.

    M10tje
    Panasonic Lumix DMC-GF1

  • #2
    Re: Welke spiegelreflex

    Uit deze lijst kies ik de Nikon D7000. Macrolens kan nog altijd bijgekocht (gespaard)
    worden. Hoewel ik waarschijnlijk ook eens zou kijken naar de veel goedkopere D90,
    de voorloper van de D7000.
    Nog altijd een prima toestel en geld genoeg om er een macrolensje bij te kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke spiegelreflex

      Wanneer je macro gaat bedrijven dan zou ik zeker niet een 60 mm macro objectief kopen maar een 100 of 105 mm. Bij 60 mm zit je namelijk erg dichtbij het onderwerp. Het beestje kan verjaagd worden en je zit nog wel eens in je eigen schaduw te werken.

      Ik heb gemerkt dat de Canon 100 mm/2.8 L, de Nikon 105 mm VR, Sigma 105 mm OS en de Tokina 100 mm macro allemaal erg scherp tekenen. De Tokina heeft geen ingebouwde beeldstabilisatie, heeft een wat tragere AF maar is beduidend goedkoper.

      Kies je voor de Nikon lens dan ben je aangewezen op een Nikon camera. De D7000 is heel fraai maar prijzig. Je kan ook overwegen de D5100. Wat betreft bediening vind ik die niet op alle punten handig. Alternatief is de D90, deze wordt erg geodkoop aangeboden en is prima camera.

      Kies je voor de Canon lens, kijk dan naar de 60D, 600D en 7D , zij beschikken over dezelfde sensor. Formaat, gewicht, mogelijkheden en prijs verschillen.

      Sigma en Tokina passen op Canon en Nikon camerahuizen. Echter, ik heb een communicatieprobleem ontdekt toen ik de Tokina 100 mm macro testte met een Canon 60D. In Japan werkt men aan nieuwe update.

      De Tamron 90 mm macro ken ik niet.

      Van belang is of jij zelf met een camera plezierig kanwerken. Een bezoekje aan de winkel zou ik zeker adviseren!

      Je setje zou er dus als volgt uit knnen zien:
      Kitlens 18-55
      macro 100 of 105 mm
      camerahuis.

      Succes!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Welke spiegelreflex

        Voor een gelijkaardig (en recent) onderwerp:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Comment


        • #5
          Re: Welke spiegelreflex

          Alvast bedankt voor de nuttige tips.
          Ik laat zeker nog eens weten welke het exact geworden is.
          Bedankt.
          Panasonic Lumix DMC-GF1

          Comment


          • #6
            Re: Welke spiegelreflex

            Hallo,

            Ik weet niet of je ondertussen al een aankoop gedaan hebt, maar ik wou je toch nog even laten weten dat ik de Nikon D90 heb (voorloper D7000) en ik ben er heel tevreden van. Ik ben een fotograaf(je) in opleiding en heb al veel plezier gehad van dit toestel. Van medestudenten hoor ik wel dat de instapmodellen (zowel nikon als Canon) op sommige vlakken tekort schieten. Ik heb dit nog niet gehad.

            Onlangs was ik bij de fotograaf waar ik mijn materiaal aankoop en hij zei ook dat de D7000 niet veel meer had dan de D90 (dacht enkel de pixels, maar daar ga ik mij niet over uitspreken met al die kenners hier )

            Ik ben nu onderhalf jaar bezig met mijn camera en nog steeds zeer tevreden. In de toekomst (binnen een 2-tal jaar) zou ik willen overschakelen naar een D700 (of soortgelijks dan), maar dit is nu wat te duur voor mijn portemonee en mijn D90 is voor wat ik tot nu toe kan nog prima!

            Ik heb de D90 gekocht met de kitlens 18-200, op zich goede (all-round) lens. Zeker om mee te nemen op citytrip ofzo (als je niet veel wilt meenemen). Ondertussen is mijn assortiment uitgebreid tot:
            - 18-200
            - 50mm - 1.8
            - 80-200mm - 2.8
            - 105mm - 2.8 (is ook macro )

            Op mijn lijstje staat nu nog een groothoeklens en dan kan ik voorlopig wel verder, alles op zijn tijd...

            Veel succes met je keuze
            ~Try and fail, but don't fail to try ~

            Comment


            • #7
              Re: Welke spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door MyName Bekijk bericht
              ... hij zei ook dat de D7000 niet veel meer had dan de D90 (dacht enkel de pixels, maar daar ga ik mij niet over uitspreken met al die kenners hier )

              ...

              ik vrees dat dat toch niet helemaal klopt ... al blijft de D90, zeker aan de huidige prijs, een prima toestelletje
              Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

              Comment


              • #8
                Re: Welke spiegelreflex

                ik kan alleen maar lof spreken van de D7000 en ook de 18-105 lens die erbij zit als kitlens is voor zijn prijs een zeer goede lens!
                Ik studeer fotografie en hier heb ik de mogelijkheid om veel verschillende toestellen te gebruiken! van de goedkoopste budgetmodellen tot high end full frames!
                Wat stel ik vast dat ik enorm blij ben met de D7000 die ik zelf heb! maar dat ik persoonlijk ook de D5100 geen slecht toestel vind kwa prijs kwaliteit!
                canon is niet echt mijn ding en de meeste mensen op school hebben nikons dus hier heb ik weinig nuttigs over toe te voegen
                als je nog raad wilt zeker vragen he!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke spiegelreflex

                  De 550d body met een deftig objectief Kitlensje vb 18-55 vind je 2e hands goedkoop, die liggen bij de meeste in de kast vermoed ik.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke spiegelreflex

                    Hoewel ikzelf verre van een Nikon fanboy ben, moet ik zeggen dat ik uit dít lijstje de D7000 zou kiezen wegens de uitstekende ISO-mogelijkheden, dubbele kaartsloten en het - overigens te kleine - top lcd scherm.
                    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke spiegelreflex

                      te kleine? het is maar hoe je het ziet ik heb deze en vind het scherm meer als groot genoeg! ik gebruik dit enkel om eens een foto te bekijken en mijn grafieken en extra info en wat instellingen en daar voldoet het zeker voor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke spiegelreflex

                        Ik had het over het "top lcd" schermpje, dus het monochrome schermpje bovenaan voor je instellingen op te doen. Dit is zeer handig en ontbreekt op de Canon XXXD maar is in het geval van de Nikon D700 net wat te klein als je het mij vraagt (kan ook niet anders op de camera in kwestie maar bon)
                        Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door M10tje Bekijk bericht
                          ........
                          Uit deze lijst moet een beslissing volgen dus hopelijk kan ik met jullie advies dat besluit dan nemen.
                          welke van deze lijst heb je al in je handen gehad en eventueel mee gewerkt..?
                          bedoel....getest in de winkel.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            uit deze lijst kies ik de nikon d7000. Macrolens kan nog altijd bijgekocht (gespaard)
                            worden. Hoewel ik waarschijnlijk ook eens zou kijken naar de veel goedkopere d90,
                            de voorloper van de d7000.
                            Nog altijd een prima toestel en geld genoeg om er een macrolensje bij te kopen.
                            +1 :g
                            Grt, Amaat
                            The fun begins where the road ends
                            BD Lidnummer : BD2057BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke spiegelreflex

                              Ik heb hier al foto's gezien getrokken met een1000D waar ik mijn ogen van open trok. Ik denk dat je beter een body neemt zoals bvb de 550D met een fatsoenlijk objectief.
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X