Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venezuela (Dec-Jan 2011)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Venezuela (Dec-Jan 2011)

    Hallo iedereen,

    Binnen een maand en half vertrek ik voor een maandje naar Venezuela op familiebezoek.
    Dit is omdat mijn vrouw Venezolaanse is.
    We verblijven in Ciudad Bolivar.
    Ik zou normaal gezien wel samen met mijn schoonbroer een tocht naar het prachtige Canaima maken plus natuurlijk de hoogste waterval ter wereld (Salto Ángel) die ongeveer zo een 980m is.
    zie link = Canaima en Salto Ángel

    Heeft iemand enige ervaring met Canaima omdat ik zelf al weet dat Venezuela heel gevaarlijk is.
    Ik ben al naar Venezuela geweest (Caracas) en daar is de criminaliteit wel op zijn hoogst. Ik spreek uit ondervinding
    Caracas is niet echt een aanrader als gewone toerist tenzij je geld teveel hebt en je leven beu bent natuurlijk.
    Het is niet voor niets de gevaarlijkste stad ter wereld. (Beroving, kidnapping, moorden etc..)
    Ik weet dat ik in de grootsteden natuurlijk mijn fotomateriaal zo weinig mogelijk of zelf NIET boven haal.
    Het allerlaatste dat ik natuurlijk wil is dat mijn fotomateriaal gepikt word.
    Dus als er iemand wat ondervindingen heeft ivm met Venezuela en voornamelijk Canaima.... tips zijn altijd welkom.



    Saludos Robin
    Last edited by el_cottino; 23 oktober 2011, 15:07.
    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

  • #2
    Re: Venezuela (Dec-Jan 2011)

    Wij zijn er geweest in 2009. Caracas vond ik bijzonder onaangenaam. Eens je uit het vliegtuig stapt, wil je er meteen terug in . We zijn er één overnachting gebleven, en hebben er ondermeer de kabelbaan bezocht, zijn voor de rest veilig in het hotel gebleven. Zelfs vanuit de hoge ramen van een bus voel je niet zo veilig.

    Nu, de rest van het land - toch hetgeen wij gezien hebben, viel reuze mee. We hebben eerst de indianen in de Orinoco bezocht (via een tussenvlucht naar Maturin, en dan met boten verder, en overnachting in Capamento Mis Palafitos). Laatst hebben Coche Island bezocht. Buiten Caracas hadden we over het algemeen geen onveiligheidsgevoel. Belangrijk is dat we altijd in groepjes van minstens 10 waren, met lokale gids.

    Bottomline is dat je met 2000 euro fotomateriaal rond je hals, er natuurlijk fenomenaal als een toerist uitziet. Laat dat nu net zijn wat de reisgidsen u aanraden niet te doen. Ik had toen mijn G9 gekocht naar aanleiding van die reis en die was eigenlijk perfect.

    Check dit eens: http://www.fco.gov.uk/en/travel-and-...rica/venezuela

    Enne, check dan ook eens die van Brussel, je zal zien dat we er ook bijzonder bekaaid vanaf komen, waardoor je meteen alles met een korrel zout moet nemen zeker?
    Last edited by JuLi; 23 oktober 2011, 20:52.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #3
      Re: Venezuela (Dec-Jan 2011)

      Hey Allcazar,

      bedankt voor je reactie.
      Ja idd Caracas is niet echt aan te raden, ik heb er toen ook een maand verbleven en je moest echt opletten wat je deed. De kabelbaan (El Ávila) heb ik ook gedaan toen plus nog andere parken etc...
      Ik ben er zelf ook 2 maal overvallen geweest, elke keer zonder kleurscheuren eruit gekomen maar ook zonder geld. lol
      Als je zo een pistool op je hoofd krijgt twijfel je echt niet om alles af te geven.
      Al bij al val het wel mee als je maar goed uitkijkt en weet waar je moet en niet moet zijn. En vanaf het donker word niet meer buiten komen.
      Gelukkig zal ik er vande jaar maar een 2 a 3 dagen zijn en de rest verblijven we in Ciudad Bolivar.
      Ook zal ik terug Isla Margarita bezoeken voor een paar dagen plus nog wel wat tripjes zoals Puerto de la cruz en Canaima.
      Naar Canaima kijk ik echt wel uit want het ziet er echt spectaculair uit.
      Ben echt benieuwd.

      Groeten
      Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

      Comment

      Working...
      X