Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

    Hallo Bd,

    Deze morgen tijdens een doopplechtigheid werd ik geconfronteerd met de Error01 op de combinatie 5D II + 24-105 f4.
    Deze fout duidt op een slechte combinatie tussen body en lens.
    Meerdere malen lenscontacten en contacten in de body gereinigd met een microvezeldoekje maar om de 10 a 15 foto's duikt het probleem weer op.
    Het is net alsof de sluiter blijft hangen en het beeld in de zoeker wordt ook half donker op dat ogenblik.
    Via google las ik dat het probleem waarschijnlijk bij de lens ligt.Straks moet ik terug voor de babyborrel en zal ik de 50mm 1.4 gebruiken op de 5D,op deze manier zal ik gauw genoeg weten of het een lens- of bodyprobleem is.
    Voor alle zekerheid toch maar de goeie ouwe 400D meenemen.
    Zijn er onder jullie misschien mensen die hetzelfde probleem reeds gehad hebben?
    Leuk is in ieder geval anders.

    Alvast bedankt.
    "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

  • #2
    Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

    Gelukkig bij mij nog niet voor gehad, heb dezelfde combinatie ook!! Maar ga dit dan wel volgens hoe het zit... Hoop dat het bij jou dan ook maar 1malig gaat zijn!

    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

    Comment


    • #3
      Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

      Ik had exact hetzelfde voor tijdens de zomervakantie, maar met de 5D.

      Lens binnengebracht bij TechRepair (Bergen Op Zoom - NL), dit is de Canon hersteldienst voor Benelux.
      Het was iets met het diafragma. Herstelling kostte 250eur. 4w lang wachten...

      Succes !
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

        Bedankt voor jullie reacties. Het 2de deel van de dag dus verder gewerkt met de 50mm 1.4 en geen enkel probleem meer ondervonden. Neem dus aan dat er iets mis is met de 24-105.
        Zal de komende dagen nog eens proberen met de (waarschijnlijk valse) hoop dat het iets tijdelijk was,al geloof ik niet in een eenmalig toeval.
        Zou het zuur geld vinden om nog eens extra te moeten investeren in een toch al dure toplens maar langs de andere kant heb ik voor dat geld ook geen nieuwe.
        Fingers crossed dus.
        "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

          Voordat je de lens binnenbrengt eerst zelf nog eens de contacten proberen reinigen, normaal gezien is dat euvel dan verholpen !
          Een collega van mij had ooit eens problemen met een 50 1.4 en kreeg ook steeds die errors, contacten gereinigd met een bepaalde vloeistof (ken de benaming niet meer maar hij ging dit halen in de apotheek) en probleem was opgelost.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

            Bedankt voor de tip Sieg,jammer dat je de naam niet meer weet van die vloeistof. Zal mijn vriend Google eens aanspreken daarover.
            "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

            Comment


            • #7
              Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

              Waarschijnlijk gaat het om isopropanol.

              Je kunt ook eens proberen met een gommetje de contacten af te gommen. Wel opletten dat er geen stukjes gom in je body vallen.

              Comment


              • #8
                Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                Ik zal deze namiddag eens proberen met isopropanol ,hartelijk dank voor de tip.
                Wat wel raar is,400D + 24-105 geeft geen enkel probleem.Heb een 200 tal beelden gemaakt en niets aan de hand. Wanneer ik de lens weer op de 5D monteer heb ik al na 3 of 4 beelden errormelding.
                Je zou toch aannemen dat wanneer er iets mis is met de lens deze ook problemen geeft op een andere body?
                "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                  Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk gaat het om isopropanol.

                  Je kunt ook eens proberen met een gommetje de contacten af te gommen. Wel opletten dat er geen stukjes gom in je body vallen.
                  Inderdaad Jan, dat was het Isopropanol
                  Let wel op bij gebruik dat er niets in het lenshuis loopt !

                  grts
                  SIeg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                    40D heeft ook error 01: http://forum.belgiumdigital.com/f9/4...-a-213604.html
                    en error 99: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...th-224315.html
                    I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                      Bedankt voor het leesvoer C@not. Heb ondertussen de truc met het gummetje al geprobeerd,net als de lens verwijderen en batterij verwijderen voor enkele minuten had dit helaas geen effect. Maximum 2 kliks kunnen maken. De Isopropanol heb ik nog niet kunnen halen maar ga dat zeker ook eens proberen morgen of overmorgen. Wat ik ook las in de link die u postte is dat het evengoed aan de body kan liggen. Stiekem hoop ik daar een beetje op want het toestel zelf is nog in garantie.
                      "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                        Even een update plaatsen. Heb de contacten van het objectief en van de body heel voorzichtig gereinigd met isopropanol maar dit bracht helaas geen soelaas. Integendeel het gaat van kwaad naar erger,de lens maakt nu een heel raar geluid. Even naar de winkel gebeld waar me gezegd werd dat herstellingskosten redelijk hoog kunnen oplopen (tot wel 500€ slik) . Zal ze deze week proberen binnen te brengen en het prijsbestek afwachten. Toch zonde dat zulke dure objectieven al na 3jaar de geest geven (die van mij dan toch).
                        "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

                        Comment


                        • #13
                          Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                          Oorspronkelijk geplaatst door Out_Of_Focus Bekijk bericht
                          Even een update plaatsen. Heb de contacten van het objectief en van de body heel voorzichtig gereinigd met isopropanol maar dit bracht helaas geen soelaas. Integendeel het gaat van kwaad naar erger,de lens maakt nu een heel raar geluid. Even naar de winkel gebeld waar me gezegd werd dat herstellingskosten redelijk hoog kunnen oplopen (tot wel 500€ slik) . Zal ze deze week proberen binnen te brengen en het prijsbestek afwachten. Toch zonde dat zulke dure objectieven al na 3jaar de geest geven (die van mij dan toch).
                          Heb net hetzelfde voor en heb mijn lens begin deze week naar ROFA repair opgestuurd. Ondertussen hebben ze me al weten te melden dat de reparatiekosten (inclusief reiniging Canon 10D) zeker onder de 350€ zullen uitkomen.
                          http://www.nnstables.be
                          Canon 10D - aangepaste Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 II - Canon EF 50mm f1.8 II - Canon EF 35-80mm f4-5.6 - en een heleboel MF Yashica materiaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105

                            Oorspronkelijk geplaatst door wheels Bekijk bericht
                            Heb net hetzelfde voor en heb mijn lens begin deze week naar ROFA repair opgestuurd. Ondertussen hebben ze me al weten te melden dat de reparatiekosten (inclusief reiniging Canon 10D) zeker onder de 350€ zullen uitkomen.
                            Daar zou ik kunnen mee leven,after all kost een nieuw exemplaar al meteen een stuk meer. Deze week gaat niet lukken om die van mij binnen te brengen maar volgende week hopelijk wel.
                            Een mens weet pas wat men mist als het er niet meer is,zeker als je maar één objectief hebt lol.
                            "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: Error01 bij combinatie 5D markII en 24-105






                              Ik wil ze voor u wel monteren, zal zeker minder kosten dan €350.
                              Last edited by Jer0en; 30 november 2011, 12:51.

                              Comment

                              Working...
                              X