Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht bij scherpstellen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht bij scherpstellen.

    Heb nu al een poosje een SX 30 IS van canon.

    Ik heb redelijk al wat gezocht, maar nog niet gevonden (ben wel een beginner wel te verstaan). Hoe kan ik nu de zelfontspanner gebruiken in combinatie met het automatisch scherpstellen. Men praat steeds over het half indrukken van de sluiterknop, maar aangezien ik zelf gefotografeerd moet worden is dat nogal moeilijk om op twee plaatsen te zijn. Las ook al iets van de AF-punt zoom, maar deze kan je dan weer niet met de zelfontspanner combineren. Graag wat hulp!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hulp gezocht bij scherpstellen.

    Zet een voorwerp op de plaats waar jij zult gaan staan (eventueel markeren op de grond) en stel daarop scherp. Nadien scherpstelling op manueel zetten, zodat die niet meer veranderd.
    Voorwerp wegnemen, naar jouw camera hollen, ontspanknop indrukken en snel terug naar het daarnet gemarkeerde punt, ...

    Succes.

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht bij scherpstellen.

      Ik weet niet of er zo'n functie op een SX 30 IS zit, maar bij een reflexcamera heb je zoiets als AI servo, hiermee volgt de AF het voorwerp om op scherp te stellen. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd voor een zelfportret en weet dus ook niet of het wel werkt op deze manier. Het is in ieder geval het proberen waard.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht bij scherpstellen.

        AL FOCUS ondersteunt mijn toestel niet. Dus zal moeten improviseren om iets te gebruiken waarop ik me kan scherpstellen.

        thnx

        Comment

        Working...
        X