Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor sony a100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor sony a100

    Goeie avond, ik ben Michéle en heb 5jaar een sony a100. Nu ben ik les aan't volgen en wil een lens kopen, heb nu één lens 18/70.Ga veel in de natuur fotos trekken en wil een lens kopen 18/200 om toch iets hoger of verder te kunnen trekken. Mijn vraag is nu, is dit een goede lens..de Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II Sony Minolta AF-D...?Alvast bedankt grts mich

  • #2
    Re: Lens voor sony a100

    als je meer zoom wenst, zou ik persoonlijk eerder gaan voor een lens die aansluit op je huidige lens, een 70-200/300 bvb, gaat beter zijn voor de kwaliteit van je foto's in de plaats van een superzoom zoals je aanhaalt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor sony a100

      OO bedankt voor de tip hoor, grts en tot binnenkort misschien

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor sony a100

        Oorspronkelijk geplaatst door michkehan Bekijk bericht
        Ga veel in de natuur fotos trekken en wil een lens kopen 18/200 om toch iets hoger of verder te kunnen trekken.
        In de natuur foto's nemen is bij synoniem met veel mm's. Die lens die jij noemt kost minder als 200€ en is nog zo slecht niet eigenlijk, maar als je in die prijscategorie wil blijven zou ik eerder de Sony 55-200 nemen. Ik vind 200mm nog te weinig in veel gevallen en zou uitkijken voor een langere lens, 400 of 500mm. Sony 70-400g is heel goed of een Sigma 50-500. Een tussenoplossing is misschien de Tamron 70-300 VC USD, die vind je voor 340€ bij cameranu.nl.
        Misschien ook eens kijken voor een nieuwe body, is toch al weer vijf jaar oud die jij hebt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor sony a100

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Misschien ook eens kijken voor een nieuwe body, is toch al weer vijf jaar oud die jij hebt.
          Dat zou ik eerlijk gezegd niet doen...
          Een a100 levert uitstekende beeldkwaliteit zolang je niet hoog in de iso's moet.
          Ik vind dit toestel een stuk interessanter dan alles wat er daarna aan instappers gevolgd is.
          (Logisch ook, want eigenlijk is de a100 de voorganger van de reeks a450-500-550).

          Dus beter glas kopen en rustig met de a100 verder werken vind ik.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor sony a100

            Hoi, bedankt voor je reactie, en eigenlijk zou ik een nieuw toestel moeten kopen,maar wacht toch nog even.Eerst mijn lessen volgen en dan heb ik misschien toch nog meer kennis,om te weten welk toestel het meest geschikt is voor mij hé.Mijn interesse gaan nog verder dan natuur, heb ook macro en portretfotografie gedaan ,ik vind alles gewoon geweldig. grts Mich

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor sony a100

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dat zou ik eerlijk gezegd niet doen...
              Een a100 levert uitstekende beeldkwaliteit zolang je niet hoog in de iso's moet.
              Ik vind dit toestel een stuk interessanter dan alles wat er daarna aan instappers gevolgd is.
              (Logisch ook, want eigenlijk is de a100 de voorganger van de reeks a450-500-550).

              Dus beter glas kopen en rustig met de a100 verder werken vind ik.
              Ik moet zeggen dat ik pas 1,5jaar bezig met fotografie en ik ken de modellen van voor de A550 niet. Maar als ik kijk op DxoMark, 10MP, 3fps, geen Live view, dan vind ik dit toch al fel verouderd tov de nieuwe camera's. Maar ik geloof je wel als de beeldkwaliteit nog meekan. En het is een feit dat een goede lens belangrijker is en een hogere meerwaarde biedt.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor sony a100

                Ook met 6Mp, 3fps en zonder live-view maak je uitstekende foto's hoor, ook voor bv. A4-afdrukken of groter .
                Er zijn er maar weinig die bij een afdruk kunnen zeggen of een foto gemaakt is met een toestel van 5 jaar oud of met een nieuw (net als wat het kwaliteitsverschil tussen lenzen betreft...).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X