Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio bouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotostudio bouwen

    Dag iedereen!

    Ik ben helemaal geen fotograaf (en ik heb ook geen fototoestel op het flutdingetje van Dunaldi na, dus heb ik een klein beetje gelogen tijdens mijn registratie ) maar mijn vriend heeft wel 'n opleiding van fotograaf.

    Binnenkort gaan we samen bouwen, we zitten in de planningsfase. We gaan in Wilsele wonen, da's bij Leuven. Hij wil graag een echte fotostudio integreren om in bijberoep te fotografen.

    Hij zegt dat het essentieel is voor een aantal dingen dat die blok veel hoger is dan een gewone verdieping, in de richting van 4 à 5 meter ongeveer. Het grondoppervlak zou 4 op 6 moeten zijn.
    Ik denk, zeg makker, door dat idee moeten we met hoogteverschillen gaan werken in huis. Kan op zich ook mooie dingen van gemaakt worden, maar ik vraag me af of het echt wel nodig is om 't zo hoog te maken.

    Wat vinden jullie?

  • #2
    Re: Fotostudio bouwen

    3 meter is een goeie hoogte. Maar 6 meter is veel te kort om goed te kunnen werken. Ik laat het model min 3 meter van de achtergrond staan ( zo komt er minder licht van de softboxen op de achtergrond ) en dan heb je nog een 3 a 4 meter nodig van je model. tenzij je in groothoek wil werken of enkel portret wil doen.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Fotostudio bouwen

      Voor wat het waard is een wat oudere discussie:
      Hoi, Ik sta op punt een eigen studio in te richten, maar had graag nog een jullie mening/ervaring geweten ivm de ruimte van een studio. Hoe groot/hoog is jullie studio? In welke kleur is hij? Is alles op doek, papier of werk je ook met een ruwe muur in de studio? Alle tips zijn zeer welkom. De ruimte die ik voor