Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D1

    Dwaas vraagje...op het werk zijn we bij inventariseren nog een Nikon D1 tegen het lijf gelopen. Dat toestel werd vroeger gebruikt om sommige experimenten te fotograferen (wetenschappelijk onderzoek), het bevat een nikkor 60 mm Micro lens.

    Het toestel heeft niet echt veel kliks heeft enkel stof verzameld. Het is echter afgeschreven...men wil het toestel de container op kieperen of verder stof laten vergaren.

    Mijn vraag...is dit nog een valabel toestel om achter de hand te houden? Kan je voor zo'n ding nog een batterij vinden?

    Thanks

    Gillesh

  • #2
    Re: Nikon D1

    Container is zonde...
    ...batterij kan je best nog wel vinden (Nikon EN4)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D1

      Hier kan je batterijen kopen voor je D1 reeks:

      http://www.replacedirect.be/apparaat...ikon-en-4.html

      Indien je hem in de container wil gooien, wil ik er altijd wel achter komen hoor
      Je hoeft maar Pm te sturen
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D1

        Indien je hem in de container wil gooien, wil ik er altijd wel achter komen hoor
        Dat durfde ik al niet te zeggen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D1

          de lens alleen al... ik heb ook een container staan by the way
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D1

            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Hier kan je batterijen kopen voor je D1 reeks:

            http://www.replacedirect.be/apparaat...ikon-en-4.html

            Indien je hem in de container wil gooien, wil ik er altijd wel achter komen hoor
            Je hoeft maar Pm te sturen
            ... ik wil ook wel vuilbak spelen hoor .... ook al heb ik al eentje in de verzameling ... weet nog een collega verzamelaar die speciaal Nikon verzamelt en nog geen D1 heeft ... dus laat maar komen ... zou er wel geen nieuwe batterij meer voor kopen om te gebruiken ... is opvallend traag in het wegschrijven ( tov een een Canon 1D ) ... is ook 2 jaar ouder dan de Canon 1D ... de Nikon D1 is een van de meest relevante digitale reflexen ooit, dus aub niet naar de vuilbak

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D1

              Ik heb zelf nog een D1 met netvoeding en batterijen en heel de reutemeteut in nieuwstaat.
              Please ????????????????????????
              Is bij mij in zeer goede handen.

              PaulM

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D1

                Bij mijn dochter wordt momenteel verbouwd...met één grote werf tot gevolg
                Er wordt daar nogal wat gestort...gooi die D1 er maar gerust bij
                Sluikstorten mag daar voor een keer...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D1

                  Ik zal maandag zien wat ze met de camera doen....misschien gooi ik m hier voor de leeuwen voor de meest biedende

                  Het lensje ga ik zelf overnemen...vanmorgen getest...een juweeltje begot!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                    Bij mijn dochter wordt momenteel verbouwd...met één grote werf tot gevolg
                    Er wordt daar nogal wat gestort...gooi die D1 er maar gerust bij
                    Sluikstorten mag daar voor een keer...
                    Foei Roland, zoiets zeg je nu eenmaal niet over een D1
                    Ik vind dat ik die D1 als enige hier alle eer ga aandoen, namelijk hem weer ga laten zijn werk doen. Dat werk is : foto's nemen.

                    PaulM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D1

                      Ik heb ooit een paar maanden met een D1 kunnen werken, 2.74 megapixel CCD, maar wel GROTE pixels .... in vergelijking met huidige camera's lastig te bedienen aangezien de instellingen, voor zover ik me herinner, enkel met getallen gebeurt, je moet dus een lijst hebben om te kijken welke opdracht door welk getal juist wordt uitgevoerd.
                      Resultaten zijn echt wel goed, onderschat deze camera niet, ik denk dat deze in de beginperiode van de digitale fotografie ettelijke honderduizenden franken heeft gekost.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik heb ooit een paar maanden met een D1 kunnen werken, 2.74 megapixel CCD, maar wel GROTE pixels .... in vergelijking met huidige camera's lastig te bedienen aangezien de instellingen, voor zover ik me herinner, enkel met getallen gebeurt, je moet dus een lijst hebben om te kijken welke opdracht door welk getal juist wordt uitgevoerd.
                        Resultaten zijn echt wel goed, onderschat deze camera niet, ik denk dat deze in de beginperiode van de digitale fotografie ettelijke honderduizenden franken heeft gekost.
                        Retail price was 5500 dollar en rond de $4000 de maanden na lancering, dus nog schappelijk. Te vergelijken met de prijzen van de topmodellen van Nikon erna.


                        In het archief van DPreview staat er nog een review:
                        Nikon's D1 has been around for over a year now, first officially announced on 15th June 1999, though we'd seen plenty of "behind glass" prototypes before then. I first got my hands on an early product D1 back in September last year.

                        Comment

                        Working...
                        X