Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini studio voor duivenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini studio voor duivenfotografie

    Ik ben op zoek naar een voorbeeld studiootje voor het fotograferen van duiven. Er staan verschillende posten op BD maar deze zijn al ouder en nergens is een voorbeeldfoto van zo'n studio. Alle tips zijn natuurlijk welkom :-)

    Ik zoek eigen een soort kist waar de duiven in komen te zitten. Het moet met bestaand ligt kunnen, want mij heeft mij verteld dat "flitslicht" slecht is voor duivenogen......iemand ervaring ?

    In de kist zou een soort draaibaar plateau in de kist zitten dat je van buitenaf zou kunnen bedienen om zo de duif in de juiste positie te kunnen draaien.
    Last edited by Guido1969; 20 oktober 2011, 20:19.

  • #2
    Re: Mini studio voor duivenfotografie

    Een standaard lichttent, maar dan met continu licht ipv flitsers (cfr videolampen) en dan zo'n draaischotel( hebben wij voor onze keukentafel bvb, ook te gebruiken). En een goeie macrolens voor de closeup van het oog.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: Mini studio voor duivenfotografie

      Dat zou misschien kunnen werken. Heb je een tip over het aantal lampen en welk draaiding bedoel jij precies ?
      Zou een lichttent van 50 * 50 * 50 voldoende zijn, of moet deze groter ?

      Comment


      • #4
        Re: Mini studio voor duivenfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Guido1969 Bekijk bericht
        .... en welk draaiding bedoel jij precies ?
        denk het draaiplateau van de magnetron)(.
        __
        kan het niet gewoon in het duivenhok zelf..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Mini studio voor duivenfotografie

          Neem toch gewoon een draaibare vlaaischotel en daar aan enkele visdraadjes aan waar je aan trekt om de schotel te draaien.
          Ik heb ooit een houten draaibare plateau van de ikea gekocht. Die is daar geschikt voor denk ik.

          Marc
          Nikon

          Comment


          • #6
            Re: Mini studio voor duivenfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Guido1969 Bekijk bericht
            Dat zou misschien kunnen werken. Heb je een tip over het aantal lampen en welk draaiding bedoel jij precies ?
            Zou een lichttent van 50 * 50 * 50 voldoende zijn, of moet deze groter ?
            Zoals Tep aangeeft, zo'n houten van Ikea werkt perfect.

            Tent van 50x50x50 is voldoende ja, een duif van 45cm of meer wil ik anders wel eens tegenkomen

            Aantal lampen, als je heel egaal wil belichten: eentje links, eentje rechts, eentje boven/achter. Wat hoger plaatsen en schuin naar onder richten werkt goed. Moet je beetje zien op moment zelf hoeveel plaats enzo je hebt. Gezien je met vast licht zou werken, zie je onmiddellijk hoe de schaduwen zich vormen als je lichten verplaatst.
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Mini studio voor duivenfotografie

              Kjik dit is informatie waar je mee aan de slag kunt. Ik ga maar eens na Ikea. Als ik vorderingen maak zal ik het resultaat posten. Ondertussen zijn alle slimme tips naturlijk nog altijd welkom.

              Comment

              Working...
              X