Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bali Sunset 2 (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bali Sunset 2 (HDR)

    Ziezo, dit is dan mijn HDR versie. Benieuwd naar jullie reacties




    update : hieronder manuele blend uitgevoerd volgens de techniek van 'Rupselkopke' waarvoor mijn welgemeende dank

    Last edited by lin.vdb; 21 oktober 2011, 07:19.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Bali Sunset 2 (HDR)

    In dit geval kies ik resoluut voor de hdr...
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Bali Sunset 2 (HDR)

      Gedaan met de stilte, het mysterie, de wereld ontwaakt. Met een klein gilletje gooit hij
      zijn kleuren er uit. Tijd om mijn dagdromen op te bergen. Mooi maar met de andere had
      ik een diepere band.

      Comment


      • #4
        Re: Bali Sunset 2 (HDR)

        Duidelijk beter inderdaad. Mooie omzetting, goed de natuurlijkheid behouden.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Bali Sunset 2 (HDR)

          waarom zet je hem niet hier onder..
          Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bali Sunset 2 (HDR)

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            waarom zet je hem niet hier onder..
            Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

            grt,bouk.
            Omdat het dezelfde foto niet is. Dit is een blend van 5 foto's. De andere is één foto.
            't Is dus geen update hé....
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Bali Sunset 2 (HDR)

              Zoals te verwachten was:
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                Het ideale beeld zit imho ergens tussen de twee versies(je vorige post en deze) in. Bij je vorige opname is de rechterkant (rots en gebouw)wat te donker.
                Bij deze laatste heeft de hdr software gekozen om de voorgrond van meer licht te voorzien dan de eigelijke lichtbron(lucht en zon) die er boven zat kon geven. Dat is waarom ik geautomatiseerde hdr zal vermijden.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Het ideale beeld zit imho ergens tussen de twee versies(je vorige post en deze) in. Bij je vorige opname is de rechterkant (rots en gebouw)wat te donker.
                  Bij deze laatste heeft de hdr software gekozen om de voorgrond van meer licht te voorzien dan de eigelijke lichtbron(lucht en zon) die er boven zat kon geven. Dat is waarom ik geautomatiseerde hdr zal vermijden.
                  Volledig akkoord, maar ge moet dat technisch ook kunnen , hé


                  gr,
                  canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

                  website : www.leonvanham.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
                    Volledig akkoord, maar ge moet dat technisch ook kunnen , hé


                    gr,
                    Technisch en met de originelen bestanden kan dat niet zo moeilijk zijn. Hier een blend van de twee verschillendefoto's(qua inhoud en belichting) die Lin.vdb zelf op het forum reeds liet zien. De bovenste is de normale belichting die Lin eerder uploade...de middelste is dmv blending welke ik probeerde...de onderste is de hdr van Lin. Je ziet wel nog een fijne blekere lijn rondom de voorwerpen in de foto....maar deze zaten in Lin haar kleine jpegs. Om deze te vermijden moet je van de originele grote bestanden kunnen vertrekken. Al wat ik gedaan heb is de beide foto's passend maken en vervolgens een helderheidsmasker erop gebruikt. 5 minuutjes werk.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                      Een mooi voorbeeld hoe het ook kan Peter.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Technisch en met de originelen bestanden kan dat niet zo moeilijk zijn. Hier een blend van de twee verschillendefoto's(qua inhoud en belichting) die Lin.vdb zelf op het forum reeds liet zien. De bovenste is de normale belichting die Lin eerder uploade...de middelste is dmv blending welke ik probeerde...de onderste is de hdr van Lin. Je ziet wel nog een fijne blekere lijn rondom de voorwerpen in de foto....maar deze zaten in Lin haar kleine jpegs. Om deze te vermijden moet je van de originele grote bestanden kunnen vertrekken. Al wat ik gedaan heb is de beide foto's passend maken en vervolgens een helderheidsmasker erop gebruikt. 5 minuutjes werk.
                        WOW je bent hier dan ook een kei in hé zeg. Ik ben zo bedreven niet hoor....dit is zelfs mijn eerste HDR met verschillende foto's (voorheen altijd vertrokken vanuit één RAW). Ik heb het manueel geprobeerd hoor maar geraakte in de knoei met die gebouwtjes, bomen en mensen op de rots. Hoe pak je die gedetailleerde dingen bij het blenden aan eigenlijk. Kan ik daar ergens de uitleg over vinden ? Lijkt mij makkelijker met rechte horizons.

                        Alvast bedankt voor de moeite
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                          WOW je bent hier dan ook een kei in hé zeg. Ik ben zo bedreven niet hoor....dit is zelfs mijn eerste HDR met verschillende foto's (voorheen altijd vertrokken vanuit één RAW). Ik heb het manueel geprobeerd hoor maar geraakte in de knoei met die gebouwtjes, bomen en mensen op de rots. Hoe pak je die gedetailleerde dingen bij het blenden aan eigenlijk. Kan ik daar ergens de uitleg over vinden ? Lijkt mij makkelijker met rechte horizons.

                          Alvast bedankt voor de moeite
                          Ik zal voor u een heel simpele techniek neerpennen en doorsturen via pm. De hele bewerking neemt slechts een paar minuutjes in beslag zonder dat je zelf moet zitten gommen , kleuren of via selecties werken. Het werkt voor 90% van alle gevallen erg goed.....mits er niet teveel verplaatsing is tussen de opnames.
                          Al wat je als fotograaf met doen is ervoor zorgen dat je liefst vanop statief werkt en een drietal belichtingen(via exposure bracketing) snel achter elkaar maakt.Ik beloof wel niet dat je vandaag de pm nog krijgt.....maar hij komt zeker
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Ik zal voor u een heel simpele techniek neerpennen en doorsturen via pm. De hele bewerking neemt slechts een paar minuutjes in beslag zonder dat je zelf moet zitten gommen , kleuren of via selecties werken. Het werkt voor 90% van alle gevallen erg goed.....mits er niet teveel verplaatsing is tussen de opnames.
                            Al wat je als fotograaf met doen is ervoor zorgen dat je liefst vanop statief werkt en een drietal belichtingen(via exposure bracketing) snel achter elkaar maakt.Ik beloof wel niet dat je vandaag de pm nog krijgt.....maar hij komt zeker
                            Altijd benieud
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bali Sunset 2 (HDR)

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik zal voor u een heel simpele techniek neerpennen en doorsturen via pm. De hele bewerking neemt slechts een paar minuutjes in beslag zonder dat je zelf moet zitten gommen , kleuren of via selecties werken. Het werkt voor 90% van alle gevallen erg goed.....mits er niet teveel verplaatsing is tussen de opnames.
                              Al wat je als fotograaf met doen is ervoor zorgen dat je liefst vanop statief werkt en een drietal belichtingen(via exposure bracketing) snel achter elkaar maakt.Ik beloof wel niet dat je vandaag de pm nog krijgt.....maar hij komt zeker
                              Oo, cool, thanks.....hier is't al na 23u ...geen haast bij dus
                              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                              Comment

                              Working...
                              X