Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Digitale Reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Digitale Reflex

    Hallo,

    om het misschien effe cliché te laten klinken ben ik na jaren gebruik gemaakt te hebben van een klein digitaal fototoestel (canon ixus700) klaar om over te stappen naar een spiegel reflex maar een keuze maken lijkt moeilijker dan gedacht. Misschien dat me daar iemand bij kan helpen.
    Ik heb zelf een 2 weken geleden een Canon Eos 550 D mogen proberen van een collega van me en dat toestel beviel me wel maar na het bezoeken van enkele sites en magazines weet ik niet goed voor welk toestel ik zou gaan.
    Ik twijfel tussen 4 toestellen nl: de canon Eos 600D, de Nikon D5100, de Nikon D7000, of de Sony SLT-A65VK. Er zit wel wat verschil op de toestellen maar bij sommige is 't verschil weer gewicht dan weer 9 of 15 of 21 punts detectie en ga zo maar door.
    Omdat ik ook juist nieuw ben op dit forum en wil starten met fotografie (vooral landschappen,sport, macro en portretten), heeft er ook iemand suggesties ivm met lenzen (dit om niet constant te moeten wisselen) want daar kan je ook ver in gaan.
    Alvast bedankt

    Groeten

  • #2
    Re: Welke Digitale Reflex

    Mijn suggestie : Sony A65 + Sony 16-50/2.8(nieuwe lens) + Sony 50mm/1.8 + 70-200/2.8 van Tamron/Sigma/Sony .

    Er zijn verschillen tussen de camera's maar ze zijn niet groot. Qua ruis ga je tot ISO3200 weinig verschil zien. Vanaf ISO6400 is Canon en Nikon (iets) beter.
    Autofocus vd A65 is het snelst. En je kan 8fps to 10fps schieten. Bij Canon 3.7fps en Nikon D7000 6fps. Dus voor actie/sport is de A65 in het voordeel.
    De A65 heeft een EVF tov een OVF. Voordeel is dat je onmiddellijk het resultaat ziet vd belichting in de zoeker. Ook voor macro kan je tot 12x inzoomen om handmatig scherp te stellen.
    Last edited by alex606; 19 oktober 2011, 21:23.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Welke Digitale Reflex

      D7000!
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Welke Digitale Reflex

        Tevreden 600D gebruiker hier, maar de andere toestellen zullen waarschijnlijk even goed zijn. Ik denk dat je geen slechte keuze kan maken
        Hou in ieder geval wat budget vrij voor 1 of 2 mooie lensjes. Als je voor canon gaat is een 50mm f1.8 een must als goedkope portret/lowlight lens (bij nikon ook waarschijnlijk).

        Comment


        • #5
          Re: Welke Digitale Reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
          Omdat ik ook juist nieuw ben op dit forum en wil starten met fotografie (vooral landschappen,sport, macro en portretten), heeft er ook iemand suggesties ivm met lenzen (dit om niet constant te moeten wisselen) want daar kan je ook ver in gaan.
          als je vermoedt dat je je zal verdiepen in portretten, dan kan het zijn dat je ook met extra licht zal werken... Flitsen dus...
          in dat geval zou ik een keuze maken tussen Canon en Nikon. Sony is niet zo handig, heeft z'n eigen flitsvoetje en dat is nopgal beperkend op termijn.

          zie WWW.STROBISTFOTOGRAFIE.BE om een idee te krijgen waar het over gaat. Kijk anders ook eens in het strobist forum op deze site.

          van de genoemde toestellen (sony laat ik dus buiten beschouwing) steekt de Nikon D7000 er volgens mij met kop en schouders boven uit...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Welke Digitale Reflex

            De Nikon D7000 is mijns inziens het beste van dat rijtje maar misschien wat overkill. Wat is je budget?

            Als macro lens zou ik nemen een 85 mm/3.5 Macro van Nikon. Deze heeft meteen een hel goede brandpuntsafstand voor portret.

            Mocht je genoeg geld hebben en het gewicht is geen bezwaar, dan kan je denken aan de wonderschone Nikkor 70-200/2.8 VR2. Die kan je ook als portretlens inzetten. En dan kan je beter geen 85 macro maar een 105 macro van Nikon aanschaffen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit objectief scherp tekent en een heel mooie beeldoverdracht heeft.

            Vind je de 70-200 van Nikon wat duur, kijk dan eens naar de Sigma 70-200 mm/2.8 OS. Ik heb er met plezier mee gewerkt.

            Als standaard lens zijn er heel veel mogelijkheden.

            Belangrijke vraag is welke kwaliteit je nastreeft. Dat heeft te maken met het doel van je fotobestanden. Wordt het een A2 foto voor aan de muur of een 10 X 15 cm afdruk voor het familie album.

            Ik hoop dat dit wat info is waar je iets mee kunt.
            Misschien eerst een camera lenen en een cursus volgen, dat kan je helpen de juiste spullen te kopen.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke Digitale Reflex

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              D7000!
              Als volbloed Canon man ben ik het hier volmondig eens mee.

              Comment


              • #8
                Re: Welke Digitale Reflex

                Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                ....een 50mm f1.8 een must als goedkope portret...
                Is dat niet wat kort voor portret?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Digitale Reflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  klaar om over te stappen naar een spiegel reflex........
                  (dit om niet constant te moeten wisselen)
                  Alvast bedankt

                  Groeten
                  nog niet klaar dus.....?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Digitale Reflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nog niet klaar dus.....?
                    grt,bouk.
                    Goed gelezen, Bouk. Het valt mij toch ook op dat steeds meer mensen een DSLR willen,
                    maar zonder van lenzen hoeven te wisselen. Misschien moeten de fabrikanten hier op
                    inspelen en een DSLR met een vaste lens op de markt brengen. Zoiets als een bridge dus
                    maar dan groter.
                    Het kan verkeren, zei één van jullie slimmeriken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Digitale Reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Goed gelezen, Bouk. Het valt mij toch ook op dat steeds meer mensen een DSLR willen,
                      maar zonder van lenzen hoeven te wisselen. Misschien moeten de fabrikanten hier op
                      inspelen en een DSLR met een vaste lens op de markt brengen. Zoiets als een bridge dus
                      maar dan groter.
                      Het kan verkeren, zei één van jullie slimmeriken.
                      Ik wil zo wel DSLR's en een 18-200 customized op de markt brengen. De zwarte TEC7 zal er nogal doorgaan.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Digitale Reflex

                        Beste Bouk en Doudeke,

                        ik heb geen bezwaar om van lenzen te wisselen.... maar omdat ik nog een leek ben op dit gebied leek het me misschien eenvoudiger om voorlopig met één lens te kunnen werken en me eerst wat te laten wennen aan m'n toekomstig toestel en me daarna (als ik wat ervaring heb) te verdiepen in het gebruik van de lenzen.
                        Wat ik wel van plan ben is een all-round lens (bvb :Nikon AF-S Nikkor 28-300mm f/3.5-5.6G VR) aan te schaffen en een macro lens(bvb :Nikon AF-S 60mm f/2.8G ED Micro) om goed close ups en portretten te maken.
                        Ik ben er nog steeds niet uit welk toestel te nemen , m'n voorkeuren gaan uit naar de Nikon D7000 maar daar zit je toch wel met een (redelijk) zwaar toestel en het tweede is een canon Eos 600D. Maar als je dan op deze site kijkt : http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon_D7000 ,dan komt er precies maar één toestel uit en dat is de Nikon D7000.
                        Hmmm moeilijke keuze om zovele dingen tegen elkaar af te wegen.

                        Groeten en bedankt van de vele reacties

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Digitale Reflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
                          heeft er ook iemand suggesties ivm met lenzen (dit om niet constant te moeten wisselen) want daar kan je ook ver in gaan.
                          één lens aanschaffen, dan is dit ook opgelost.......
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Digitale Reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
                            Beste Bouk en Doudeke,

                            ik heb geen bezwaar om van lenzen te wisselen.... maar omdat ik nog een leek ben op dit gebied leek het me misschien eenvoudiger om voorlopig met één lens te kunnen werken en me eerst wat te laten wennen aan m'n toekomstig toestel ...
                            koop dan een camera met lens erbij, een zgn beginnerssetje.
                            echt slechte camera.s zijn er niet meer dus een merk maakt dan niet veel uit.
                            maar neem wel de toestellen in je hand en voel het aan.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Digitale Reflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
                              Beste Bouk en Doudeke,

                              ik heb geen bezwaar om van lenzen te wisselen.... maar omdat ik nog een leek ben op dit gebied leek het me misschien eenvoudiger om voorlopig met één lens te kunnen werken en me eerst wat te laten wennen aan m'n toekomstig toestel en me daarna (als ik wat ervaring heb) te verdiepen in het gebruik van de lenzen.
                              Wat ik wel van plan ben is een all-round lens (bvb :Nikon AF-S Nikkor 28-300mm f/3.5-5.6G VR) aan te schaffen en een macro lens(bvb :Nikon AF-S 60mm f/2.8G ED Micro) om goed close ups en portretten te maken.
                              Ik ben er nog steeds niet uit welk toestel te nemen , m'n voorkeuren gaan uit naar de Nikon D7000 maar daar zit je toch wel met een (redelijk) zwaar toestel en het tweede is een canon Eos 600D. Maar als je dan op deze site kijkt : http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon_D7000 ,dan komt er precies maar één toestel uit en dat is de Nikon D7000.
                              Hmmm moeilijke keuze om zovele dingen tegen elkaar af te wegen.

                              Groeten en bedankt van de vele reacties
                              Neem een D7000 met een 18-105mm kitlens ... Die 18mm heb je nodig om landschappen te fotograferen! kijk dan later, als je deze combo een beetje gewend bent uit naar een portret lensje of een macro lens... Je zal dit dan ook veel beter kunnen inschatten.

                              28mm is al veel te smal... een 28-300mm lens is eerder voor een ander type camera bedoelt: een fullframe, D700 en D3
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X