Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

    ik ben van plan veel urbex te doen, HEEEEEEEEEEEL veel urbex.

    ik weet dat ik hiervoor een groothoeklens nodig heb maar weet totaal niet welke :S
    er zal meestal binnen urbex gedaan worden alsook de buitenkant van de gebouwen.
    alsook zal er veel HDR gedaan worden (weet niet of de lens verschil uitmaakt)

    ik zou graag naar een canon lens gaan omdat ik denk dat ik er later spijt van zal krijgen als ik een sigma of tamronlens koop vanwege het kwaliteitsverschil.

    momenteel heb ik nog geen budget in gedachten maar het maximum ligt zeker op 1200 euro.
    ik denk dat ik hiervoor toch al een redelijke lens heb?

  • #2
    Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

    als je groothoek wilt, is de 16-35 2.8 van canon een mogelijkheid maar ik zou toch ook de third-party merken durven overwegen hoor.

    Het probleem is dat je voor urbex in sommige gevallen lichtsterkte wel goed kan gebruiken en je eigenlijk niet zoveel lenzen hebt in het UWA-zoom gamma die volcontinu zijn, zeker niet bij canon

    Bij tokina heb je nog de 11-16 2.8 & 12-24 f4
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

      urbex en hdr, dan denk ik onmiddellijk aan statief. Lichtsterkte is dan niet van allergrootste belang.

      Het is geen Canon, maar van de Tokina 11-16 f/2.8 en de 12-24 f/4 hoor en lees ik enkel positieve zaken.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        urbex en hdr, dan denk ik onmiddellijk aan statief. Lichtsterkte is dan niet van allergrootste belang.

        Het is geen Canon, maar van de Tokina 11-16 f/2.8 en de 12-24 f/4 hoor en lees ik enkel positieve zaken.
        tis idd de bedoeling om veel met mijn statief te werken wat wel een vereiste is voor HDR.

        je hebt het waarschijnlijk over deze http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-dx-canon.html en deze http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-ii-canon.html he?

        wat is juist het verschil tussen die twee en naar welke zou je voorkeur gaan? zijn er eventueel nog betere?
        ik ben momenteel nog een leek op gebied van objectieven, ben er nog maar een week of 3 mee bezig.
        Last edited by TrsH; 19 oktober 2011, 09:58.

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

          ik zou de 11-16 f/2.8 nemen. Het bereik 12-24 is op een cropcamera ook wel heel interessant. Die extra stop lichtsterkte zou mij over de streep trekken.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

            net eens rondgesurft en die tokina 11-16 f/2.8 krijgt idd goede reviews, sommige zeggen zelfs werelds beste qua prijs/kwaliteit.

            intressant...

            dacht dat 3de partij merken er altijd sechter uitkwamen als de main merken zoals canon en nikon...

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              net eens rondgesurft en die tokina 11-16 f/2.8 krijgt idd goede reviews, sommige zeggen zelfs werelds beste qua prijs/kwaliteit.

              intressant...

              dacht dat 3de partij merken er altijd sechter uitkwamen als de main merken zoals canon en nikon...
              niet altijd denken mor soms ook eens durven twijfelen en de zoekfuncties gebruiken

              velen vinden bvb de sigma 17-50 2.8 OS beter dan de canon 17-55 2.8 IS waar die 17-55 volgens ook velen net geen L-label krijgt, net omdat ze enkel geschikt is voor APS-C toestellen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                Voor een 1,6x crop camera is de 16-35 f2,8 L II er een beetje over.
                Een EF-S 17-55 f2,8 IS presteert heel erg goed op zo'n camera, en die heeft beeldstabilisatie + een groter zoombereik.
                De Canon 17-40 f4 L is ook heel goed, maar die is minder lichtsterk dan de 17-55 en die heeft ook geen beeldstabilisatie.

                Welke lenzen heb je nu, en zijn die niet breed genoeg?
                Als je meer breedhoek wil, dan is de Canon EF-S 10-22 een heel goede keuze, maar Tamron, Sigma en Tokina hebben goedkopere alternatieven.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                  Toen ik nog met een crop camera werkte heb ik veel opnamen gemaakt met een Tokina 12-24 mm/4.0. Is me altijd goed bevallen en presteert zonder meer god vergeleken met concurrenten van Canon en Sigma. Het is een scherp tekeend objectief en vervorming is laag bij 18 en 24 mm.

                  De Tokina 11-16 mm ken ik onvodoende om een gefundeerd oordeel te vellen.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Voor een 1,6x crop camera is de 16-35 f2,8 L II er een beetje over.
                    Een EF-S 17-55 f2,8 IS presteert heel erg goed op zo'n camera, en die heeft beeldstabilisatie + een groter zoombereik.
                    De Canon 17-40 f4 L is ook heel goed, maar die is minder lichtsterk dan de 17-55 en die heeft ook geen beeldstabilisatie.

                    Welke lenzen heb je nu, en zijn die niet breed genoeg?
                    Als je meer breedhoek wil, dan is de Canon EF-S 10-22 een heel goede keuze, maar Tamron, Sigma en Tokina hebben goedkopere alternatieven.

                    momenteel heb ik enkel de standaard kitlens 18-55

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      momenteel heb ik enkel de standaard kitlens 18-55
                      Is het zoombereik van die lens voldoende, of heb je meer breedhoek of tele nodig?
                      Aan de hand daarvan kies je een nieuwe lens.
                      Als het zoombereik van die lens voldoet, dan kies je een andere lens die ongeveer hetzelfde bereik heeft, maar dan met een betere beeldkwaliteit dan de kitlens.

                      Als je vooral HDR opnamen wil maken, dan staat de camera meestal wel op een statief en dan is de lichtsterkte van de lens niet de belangrijkste factor bij de keuze die je moet maken.
                      Je moet dus niet de duurste kopen, een minder lichtsterke lens is altijd goedkoper.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Als ik urbex doe zal het zoombereik wel voldoende zijn, toch zeker binnen, ik heb dus idd meer breedhoek nodig. En betere kwaliteit

                        Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                          Als je de lichtsterkte niet nodig hebt, en zo'n enorm budget, dan heeft de canon 10-22 een schitterend bereik en dan heb je ook meteen een hele goede groothoeklens voor de rest van je leven (op een crop camera dan).

                          Er zijn hele fora vol geschreven over de vergelijking tussen de canon 10-22 en tokina 11-16...en anderen. Deze 2 komen over het algemeen toch het best uit de test. Een andere lens met nog meer groothoek, waar ik ook veel goeds over heb gehoord en van heb gezien is de sigma 8-16..die vult het bereik van je huidige lens helemaal perfect aan, maar is wat minder goed voor allround werk te gebruiken..

                          maar goed, ik heb de ballen verstand van urbex, dus succes met de keuze
                          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                          Canon powershot s120

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor mijn Canon 550D + urbex

                            Ik doe redelijk wat urbex en met mijn 30d was het super met de 10-22 van Canon, erg goede beeldkwaliteit en weinig vervorming
                            Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                            Comment

                            Working...
                            X