Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 60d

    Is canon 60D goed toestel? ik zou graag mooie portret foto's willen maken maar ook van andere dingens .
    Is deze toestel goed of raden jullie me een ander aan ?

  • #2
    Re: 60d

    Dit is een heel goed toestel. Ze maken natuurlijk ook geen slechte toestellen. Waarom
    zouden ze?
    Al hangt veel zo niet alles af van de lens die u er opschroeft. U kan natuurlijk van start
    gaan met een kitlens en daarnaast voor u portretten een 85 1.8 kopen.

    Comment


    • #3
      Re: 60d

      Ik heb een tijd gewerkt met de 60D.

      Ruis, dynamisch bereik en kleurweergave bij daglicht zijn goed. De kleurweergave bij kunstlicht is, zoals bij de meeste camera's, matig. De AF werkt snel en nauwkeurig, de zoeker is voor een APS-C camera groot en zowel het menu als het klapscherm zijn handig. Het bedieningscomfort is minder geworden ten opzichte van de 50D, omdat de handige joystick en de AF microafstelling zijn opgeofferd voor een lagere verkoopprijs.

      Let op dat je wel een lens koopt die kwalitiatief goed is, anders heb je niet zoveel aan zo'n goede beeldsensor. Voor portret is de Canon 85 mm/1.8 of een Sigma 85 mm/1.4 uitermate geschikt.

      Hier tstrapporten:


      De Canon EOS R50 is het nieuwe instapmodel bij Canons EOS R-camera’s met cropsensor (APS-C). Hij is bedoeld voor content creators die meer kwaliteit en


      De Canon EOS R50 is het nieuwe instapmodel bij Canons EOS R-camera’s met cropsensor (APS-C). Hij is bedoeld voor content creators die meer kwaliteit en
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: 60d

        Goeie lenzen zullen idd het belangrijkst zijn voor portret, zeker als je met scherptediepte wilt spelen. Mocht je boven je budget zitten kan je nog altijd een 550D kopen ipv te besparen op lenzen. Qua beeldkwaliteit zal dat hetzelfde zijn, qua gebruiksgemak iets minder.
        85mm 1.8 is een aanrader. 50mm 1.8 is lekker goedkoop en iets gemakkelijker te gebruiken in kleine ruimtes (je kan ook een Sigma 50mm F1.4 of 30mm F1.4 kopen als je een bredere beeldhoek nodig hebt).
        Last edited by Jefzor; 19 oktober 2011, 16:57.

        Comment


        • #5
          Re: 60d

          Oorspronkelijk geplaatst door millilo Bekijk bericht
          Is canon 60D goed toestel? ..........
          Is deze toestel goed of raden jullie me een ander aan ?
          werk hier met de helft, dus dit zou nog beter moeten zijn.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: 60d

            Ik maak met mijn 60D geregeld snertfoto's maar selchts zelden slaag ik er in om, met enige
            eerlijkheid, de schuld daarvan bij de camera te leggen
            Van het (eventuele) mindere gebruikscomfort tov de 50D zal je weinig last hebben denk ik.
            Het wervangen van de joystick door vier pijlen wordt inderdaad geregeld als een minpunt
            tov de voorganger beschouwd, ik vind de pijlen best werkbaar.

            Comment


            • #7
              Re: 60d

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              werk hier met de helft, dus dit zou nog beter moeten zijn.
              grt,bouk.
              En toch zijn ze niet dubbel zo goed. Verre van zelfs.

              Comment


              • #8
                Re: 60d

                Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                Ik maak met mijn 60D geregeld snertfoto's.........
                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                En toch zijn ze niet dubbel zo goed. Verre van zelfs.
                ja dat lees ik hier ook..!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X