Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

    Nu is het blijkbaar dus officieel : http://www.canonrumors.com/.

    De geruchten die de laatste tijd de ronde deden, waren dus zo te zien vrij accuraat.
    Dit toestel zou zowel de 1D als 1Ds vervangen.

    Wel een stevige prijs zo te zien. Ik denk dat ik het geld aan de staat ga terug vragen dat ze van mij gebruikt hebben voor de redding van Dexia. Dan is het tenminste aan iets nuttig besteed

    Canon stapt hiermee blijkbaar wel uit de megapixel-race.
    Last edited by stapperke; 18 oktober 2011, 06:57.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

    Dit ziet er een mooi stukje speelgoed uit voor de canon fanaten.

    Eigenlijk een toestel met zeer mooie specificaties, vooral die 18 Mpixels, nieuw 61 punts af system, ...
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

      Ik vind het er goed uitzien! Als hij in het echt zo goed presteert als op papier dan zal dit wel een begeerlijk ding worden!

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door PVA
        Dit ziet er een mooi stukje speelgoed uit voor de canon fanaten.

        Eigenlijk een toestel met zeer mooie specificaties, vooral die 18 Mpixels, nieuw 61 punts af system, ...
        Àls er al iets van waar is, dan is het toch een serieuze terugval qua mp's t.o.v. de 1Ds...

        Ik zou er dus nog niet te veel geloof aan hechten.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik zou er dus nog niet te veel geloof aan hechten.
          Geen geloof hechten aan een press release?

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Canon stapt hiermee blijkbaar wel uit de megapixel-race.
            Dat zou ik zo niet durven stellen, is het niet mogelijk dat Canon vanwege de gewenste hoge
            (verwerkings)snelheid van de camera het aantal pixels beperkt heeft?

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

              Voor veel megapixels moet je naar een 5D mark 2 of mark 3 uit de toekomst.
              Dat zie je toch van verre aankomen.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                Hier nog een beetje uitleg. http://www.dpreview.com/news/1110/11...anoneos1dx.asp
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                  Het is wel degelijk officiëel, het toestel staat al op de site van Canon ( klik )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                    Het had de opvolger van de D3s kunnen geweest zijn. Goeie move van Canon imho
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                      ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Nikon. Heel lang zal dat nu niet meer duren.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                        rawchhhhhhhh

                        wat een specs

                        'goedkoop' glas zal ook een nefast zijn voor dit toestel, vraag me zelfs af of het zelfs nog 'zin' heeft om hier de third party lenzen op te plaatsen

                        en waarom meer dan 18 megapixels zoals weer velen hier op bezig zijn?
                        Veel megapixels zijn naar mijn gedacht enkel een noodzaak als je echt serieus wenst te gaan croppen.
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          'goedkoop' glas zal ook een nefast zijn voor dit toestel, vraag me zelfs af of het zelfs nog 'zin' heeft om hier de third party lenzen op te plaatsen
                          Die opmerking snap ik niet zo goed. Wat heeft het merk ermee te maken? Vooral als die lenzen hetzelfde presteren of beter dan Canon eigen lenzen.

                          En als ze werkten op 21 MP van de vorige generatie, waarom zouden ze dan slechter zijn een 18MP sensor? Het omgekeerde zou waar zijn.


                          Benieuwd naar hoge ISO's. Het ruisniveau van een iso 51.200-foto is volgens Chuck Westfall van Canon USA even hoog als een iso 12.800-foto uit een 1D Mark IV.

                          En ISO 204.800... curieus.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                            Die mega isowaarden zijn eerder voor 'nog een foto te kunnen maken' als ge als CIA undercover agent vanuit de auto een of andere terrorist aan't bespieden zijt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Die mega isowaarden zijn eerder voor 'nog een foto te kunnen maken' als ge als CIA undercover agent vanuit de auto een of andere terrorist aan't bespieden zijt.
                              de toepassingen van zo'n hoge ISO's zijn vooral in de dierengeneeskunde van belang: diagnose en opvolging van de genezing van darmpoliepen bij paarden en koeien. Je krijgt er een speciale beschermoes voor je macrolens bij.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X