Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop "Nieuwe" Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop "Nieuwe" Camera

    Zoals de titel al doet vermoeden, zit ik met het idee voor een nieuwe DSLR. Ik werk nu met een Canon 500D maar deze valt enigszins tegen door veel ruis, zelfs bij lagere iso-waarden. Nu was ik aan het denken van een 5Dclassic of een 1DmkIII aan te schaffen omdat deze prijs/kwaliteit scherp staan bij de occasies... Het gaat voor de aanschaf als primair toestel dus wil ik er toch zeker van zijn voor ik eentje aankoop. Iemand wat advies? of misschien wachten op 5Dmk2 nieuw aankoop?
    Groeten
    Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

    Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

  • #2
    Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

    Ik ben van een 500D overgestapt naar een 1DmkIII en moet zeggen dat ik me dat nog geen seconde beklaagd heb. Let wel dat het een groot verschil van gewicht en grootte is.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

      Bedenk wel dat de 5D classic een 'verouderde' camera is. Klein scherm en geen anti-stofvoorziening b.v. Vooral dat laatste zie ik als ee groot gemis.

      Als ruis je enigste bezwaar is van je huidige camera, besef dat het verschil aan ruis tussen de 5D MK2 en de 60D ongeveer 1 stop is. Meer heb ik niet gemeten! Het verschil in dynamisch bereik is volgens mijn metingen te verwaarlozen.

      Los van ruis, Overstappen naar volformaat is belangrijk als je wilt spelen met scherptediepte.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

        over welke lenzen beschik je nu? want de toestellen die je aanhaalt, vereisen natuurlijk ook goede lenzen

        je kan ook idd zoals annoh aanhaalt gaan kijken voor een xxD reeks

        Ijssculpturen 2010 => hier kan je foto's zien die ik gemaakt heb met een 40D op iso1600 (sommigen geflitst maar het merendeel met bestaand licht)
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

          Ik zou de overstap naar de FF camera willen maken voor meer opties te hebben in de toekomst. Op dit moment werk ik met 2 primes, 50mm f/1.4 en 85mm f/1.8. Vooral naar portret fotografie zag ik wel meer in een FF camera... en later natuurlijk een FF samen met een 70-200mm f/2.8 is ofzo...
          Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

          Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

            Besef wel dat 85 mm voor portret soms wat krap is bij FF. Liever 105 mm of iets meer, hangt van vorm van gezicht af en of je sterk kadert.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

              nog even een info, de 1d mark3 is geen FF maar een 1,3 crop

              de 1dS is een FF samen met de 5d
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

                ahzo... dat wist ik nog niet van de 1DmkIII...
                Zou het geen goeie combinatie zijn 85mm f/1.8 + 1DmkIII ? Of wachten tot 5DmkII zakt in prijs? Het is niet zoooo dringend :d
                Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

                Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

                  De 5D MK2 zal wellicht niet verder veel zakken. Je kan natuurlijk aan een gebruikte 5D MK2 denken.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

                    Als je 't voor portretten gaat gebruiken, ga dan voor een 5D (II) of een 1Ds. De 1D is ook nog steeds crop (1,3) en is meer gericht op sport en journalistiek.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop "Nieuwe" Camera

                      een 1Ds mkIII ligt een beetje buiten budget... ik wil vooral investeren in lenzen en heb een max. budget van 1200 euro voor een body voor ogen... Dit zowel voor een nieuwe camera (60D/7D) als voor een 2de handse (5Dc/1DmkIII)... ben zeker nog niet professioneel bezig maar zou heel graag een upgrade van mijn huidige 500D hebben (wegens ruis en geen handing schermke boven op de camera...:/)
                      Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

                      Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

                      Comment

                      Working...
                      X