Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke telelens! voor nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke telelens! voor nikon D7000

    Ik ben voor mijn Nikon D7000 op zoek naar een 2e lens!
    Ik heb nu een 18-105 maar zou graag een aanvullende lens met een groter bereik hebben.
    ik zou graag een 70-300 , 100-300 of nog iets anders , ik zou graag minstens tot 300 gaan! (eventueel met tele converter)
    Mijn budget is ongeveer 600euro maar als het goedkoper kan is het beter
    ik had al gedacht aan:
    Nikon AF-S 70-300 VR
    Sigma 100-300 F4
    Tamron 70-300 DI VC
    sigma DG 120-400

    welke heb je zo nog? en welke zijn goede? het mag ook altijd meer zijn als 300mm!
    het mag nieuw of tweedehands zijn!

    Alvast bedankt
    Last edited by cameraken; 16 oktober 2011, 03:39.

  • #2
    Re: welke telelens! voor nikon D7000

    Ik ben zeer tevreden over mijn Tamron 70-300 USD VC, met één kleine kanttekening, de VC en AF knopje zitten op de lens ipv er in en verschuven gauw, AF heb je gauw door maar VC...
    D700 1/80 5,6 240mm geen iso in de exif bij ACDSee en dan is het boven de 6400.
    Michael O'Connor@Burritoville 10-10-2011
    Last edited by hjanssen; 16 oktober 2011, 04:28.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke telelens! voor nikon D7000

      TS,
      Uit je post blijkt niet welke optische kwaliteit je wenst.
      Zo tekenen de meeste amateurlenzen met een bereik van 70-300 in de uiterste zoomstand zacht.

      Wil je een heel hoge kwaliteit dan zou je naar de Nikon 300 mm/4.0 kunnen kijken. Er is een versie met ingebouwde en een versie zonder ingebouwde AF aandrijving. Beide tekenen heel erg scherp en ze worden gebruikt wel eens aangeboden.

      Ze vormen een gode combo met bv een Nikon of Kenko TC.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: welke telelens! voor nikon D7000

        de sigma 100-300mm F4 is de beste uit uw lijstje ik heb deze ook en op 300mm nog heel scherp waar de andere iets softer worden ook met converter nog heel goede foto's kijk anders eens op dit forums:


        daar kan je ook de andere lenzen bekijken,
        soms ook op 2dehands aangeboden of hier op dit forum
        veel plezier met je aankoop
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

        Comment


        • #5
          Re: welke telelens! voor nikon D7000

          Twee voorbeeldjes op 300mm, die vind ik toch niet echt soft(stevig gecropt):



          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welke telelens! voor nikon D7000

            van welke lens zijn deze 2laatste foto's? en hoe is de 70-300 VR van Nikon , is die tamron dan beter?

            alvast bedankt

            Comment


            • #7
              Re: welke telelens! voor nikon D7000

              Al de opnames zijn met een Tamron, die zou(en volgens mij is) beter dan de Nikkor en de VC beter dan de VR.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke telelens! voor nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                Ik ben voor mijn Nikon D7000 op zoek naar een 2e lens!
                zet een Nikon op je Nikon.
                je hebt nu een goeie camera.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: welke telelens! voor nikon D7000

                  hoe bedoel je?
                  welke zou ik nu nemen?
                  met de tamron 70-300 DI VC bedoel je? die is 200 euro goedkoper dan de nikkor maar is beter? kan je hier nog een teleconverter opzetten of niet?
                  Last edited by cameraken; 16 oktober 2011, 16:30.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke telelens! voor nikon D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                    met de tamron 70-300 DI VC bedoel je? die is 200 euro goedkoper dan de nikkor maar is beter? kan je hier nog een teleconverter opzetten of niet?
                    kijk eens hier:

                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke telelens! voor nikon D7000

                      Ik zou er zeker geen TC opzetten. De 70-300 amateurzooms tekenen in het algemeen bij 300 zacht. Lensfouten worden versterkt door een TC. Tevens is het hele handeltje wel erg lichtzwak!

                      Beter kan je dan nemen de al genoemde 300 mm/4.0 Nikkor als je een TC wilt gebruiken.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke telelens! voor nikon D7000

                        ok dus ze hebben beiden hun voordelen de Nikon en de tamron ! de tamron tekent scherper af en heeft betere VC en is goedkoper! en een oudere Sigma 100-300 F4 kan ik hier een teleconverter opzetten???????

                        alvast bedankt
                        Last edited by cameraken; 16 oktober 2011, 16:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke telelens! voor nikon D7000

                          Deze week komt mijn nikon 70-300 vr binnen, dan kan ik ook meepraten over deze lens.
                          Groeten Hervé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke telelens! voor nikon D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zet een Nikon op je Nikon.
                            je hebt nu een goeie camera.
                            grt,bouk.
                            een Sigma 100-300 F4.0 is kwalitatief en zeer optisch een stuk beter dan een nikon 70-300 vr
                            die 100-300 F4.0 is al goed bruikbaar op 4.0
                            dus je uitspraak gaat niet echt op

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke telelens! voor nikon D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                              ok dus ze hebben beiden hun voordelen de Nikon en de tamron ! de tamron tekent scherper af en heeft betere VC en is goedkoper!
                              Opletten: er zijn al aardig wat meldingen geweest van onderbelichting met de Tamron op een D7000. Gebruik even de zoekfunctie.
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X