Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D of 1100D

    Waar zouden jullie voor kiezen: een 2e hands 40D (met 17-85 IS USM) of een nieuwe 1100D (met EF-S 18-55). Er vanuitgaande dat de prijs ongeveer even hoog is.

  • #2
    Re: 40D of 1100D

    ik persoonlijk voor de 40D

    ik heb de 300D gehad en beschik nu over de 40D

    gewoon qua bediening en handligging bevalt deze me beter
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 40D of 1100D

      100% die 40D Heb de 1000D gehad, wat de voorloper van de 1100D was en heb ook de 40D in mijn
      bezit naast de 5DII. Die 40D is zelfs NIET te vergelijken met de XXXXD reeks, snelheid en kwaliteit is
      super van de 40D. Ik zou niet twijfelen en voor een 40D gaan! Zoals Userke hierboven ook al zegt
      is de bediening en VOORAL het in de hand liggen van de 40D veel beter. Of je moet heel kleine handen
      hebben dan is het anders...

      Als je de kans hebt beide is proberen en vastpakken.

      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

      Comment


      • #4
        Re: 40D of 1100D

        Ik zou voor een 1100D gaan, gewoon puur omdat die 40D reeks bekend is om z'n ERR99 en de kans reëel is dat jouw 40D binnen de kortste keer kapot kan zijn.
        Dan is het beter om voor een 1100D te gaan met garantie, ook al is de 40D ietsje beter.
        Met een kapotte camera ben je niks he. Met 2 jaar garantie zit je goed.

        Comment


        • #5
          Re: 40D of 1100D

          Ik ken de 1100D niet maar heb hier en daar wel wat gemopper gelezen over het hoge plastic gehalte.

          Ik heb veel met de 40D gewerkt voordat ik een 5D MK2 kocht. De 40D gebruik ik nu alleen nog maar als back-up camera en ik gebruik hem om productfoto's te maken.

          Ik vind de bediening buitengewoon gemakkelijk. En als je zorgvuldig werkt dan is 1600 ISO goed bruikbaar.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: 40D of 1100D

            Erg begrijpelijk dat je als beginner bang bent van tweedehands, je kan altijd pech hebben maar de meeste mensen doen hun camera echt niet weg omdat hij kapot is.

            Heb jaren een 400D gehad, wiens technologie als low-cost in de 1000D/1100D is voortgezet, en de 40D is op elk punt beter (op filmen na) - of nee, hij weegt meer.

            En als je toch een 1100D koopt neem ALSTUBLIEFT de IS versie van de kitlens, die is een stuk beter van beeldkwaliteit.

            Comment


            • #7
              Re: 40D of 1100D

              niet twijfelen, 40D. Zoveel meer camera.

              Ik ben in de tweedehandsmarkt nog nooit bedrogen uitgekomen (2 camera's, 4 lenzen werken perfect) en ongeveer een 1800€ uitgespaard.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: 40D of 1100D

                Ik heb ook wel wat schrik voor die beruchte error bij de 40D en zou kijken om mijn budget
                wat te rekken en naar een 50D uitkijken.

                Comment


                • #9
                  Re: 40D of 1100D

                  Last time Kai got a few unhappy comments about his slightly harsh criticisms about some of the Canon 1100D(http://bit.ly/Cano_1100D) shortcomings, even thoug...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 40D of 1100D

                    Google es anders "40D ERR99" en kijk hoeveel resultaten je hebt, dan zal je direct weten wat te kiezen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 40D of 1100D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Google es anders "40D ERR99" en kijk hoeveel resultaten je hebt, dan zal je direct weten wat te kiezen.
                      Ik zou dan ook eens google gebruiken om te zien hoeveel vliegtuigen er neerstorten en
                      hoeveel natuurrampen met 1000den doden er per jaar zijn ! Dat zijn ook dingen
                      die veel gebeuren en waarmee veel mensen mee te maken hebben. Maar niet iedereen...

                      Komop man, een 40D is een zalige camera en dat komt van iemand die er ervaring mee
                      heeft. Net als de andere hierboven al hebben gezegd. Een 40D en een 1100D is gewoon
                      een totaal verschillende camera. Bekijk dan maar even het boven vermelde youtube filmpje
                      dat geeft een goed beeld. En over de filmfunctie, tja daar maak je geen foto's mee en die
                      is op de 1100D ook maar heel basic dus niet de moeite "als fotograaf" om als mega plus te
                      gaan zien. Het ligt er maar aan hoe serieus je hem wil gaan gebruiken en waarvoor je kiest
                      in een camera. 1100D leuke en goedkopere "nieuwe" instapper met een boeltje toeters en bellen.
                      De 40D een degelijke stevige snelle en semi pro DSLR die serieus presteert voor zijn
                      goede "2dehands" prijs. De prestatie, bouw, snelheid en hoe hij werkt is niet te meer
                      te vergelijken met een 1100D. Trouwens wat in het filmpje word gezegd van de ISO??
                      Ik heb al heeel veel concerten gedaan met de 40D en dat werk zowel voor de snelheid,
                      de AF en de ISO enorm goed! 2dehands kopen is zonder garantie en nieuw kopen is met
                      garantie. Dat is nou eenmaal een vervelend verschil dat er duidelijk is. Maar dan een
                      discussie hebben over de 40D VS 1100D dat is "appels met peren vergelijken".

                      Maar ik zou hem ook zeker niet aanraden, wie weet krijg je wel een "ERR99".
                      Of misschien ook wel niet !

                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 40D of 1100D

                        Ik twijfel er niet aan dat de 40D beter is, ik heb em ook gehad. Maar bij een 40D is het risico toch groot en zou ik voor een nieuwe gaan, dat iets minder goed is. En zeker aan iemand die weinig ervaring heeft, zou ik niet aanraden om 2dehands te kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 40D of 1100D

                          ik heb 2 40D's gehad en allebeide tweedehands gekocht, jaren gebruikt nooit problemen mee gehad. Na mijn overstap naar de 5D mkII mijn 40D's doorverkocht en deze BD leden genieten nu nog steeds van deze toestelletjes. 40D is ergonomisch zoveel beter en robuuster. De bediening is ook zovele beter. Enkel het lcd schermpje daar ergerde ik me soms aan met de reflecties van de zon voor de rest, een dijk van een toestel.
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: 40D of 1100D

                            Ik stond eens in een fotozaak, en ze gaven me een 1000D in mijn handen om een 35L1.4 op te proberen (had mijn toestel niet bij). Vond ik niks, en was overduidelijk niet de lens... dus vroeg ik om een andere body en ze gaven me een 40D. Man.... veel snellere AF in de winkel binnen, geen hunting,...
                            Je hebt de hogere framerate maar vooral een veel betere AF met 9 cross points en super centraal cross point. Dat Die high ISO van de 1100 brengt je bij iets minder licht een ruisvrije onscherpe foto op van nagenoeg elk onderwerp dat een beetje te snel beweegt.

                            Het is niet zo eenvoudig als "gelijkwaardig" en de ene heeft hogere fps en de andere hogere ISO en movie. trouwens, met een zeker bestandje op je CF card kan je zonder hacken wel filmen op de 40D. Maar goed. Voor landschappen en zonsondergangen ga je mss. verder springen met de 1100D, maar als je je spelende kinderen, de hond in actie of de polonaise op het verjaardagsfeestje van de bomma wil vastleggen? Ga dan maar voor de 40D. Enne ... als een 40D nu nog geen beruchte ERR heeft getoond, zal dat dan ook wel niet zo snel meer gebeuren zeker. Ben nog steeds tevreden van de mijne, al heb ik ondertussen ook een 5DII. En qua feel: de 40D voelt degelijker en robuuster aan dan zo'n plastic fantastic 1100.

                            Ga overigens maar eens op DxO kijken: de 40D scoort hoger qua beeldkwaliteit dan de 1100D. ;-)
                            Last edited by Yourt; 19 oktober 2011, 21:46.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 40D of 1100D

                              Heb al jaren een 40D en heb nog nooit een error 99 of error 01 gehad, maar kan een kwestie van geluk zijn.
                              I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

                              Comment

                              Working...
                              X