Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Caïro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Caïro

    Het is een beetje "last-minute", maar maandag vertrek ik naar Caïro.
    Zijn er mensen die onlangs geweest zijn en tips kunnen geven wat je beter doen of laten kan i.v.m. de recente onrusten?

    Grts
    Nikon Df

  • #2
    Re: Caïro

    Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    Het is een beetje "last-minute", maar maandag vertrek ik naar Caïro.
    Zijn er mensen die onlangs geweest zijn en tips kunnen geven wat je beter doen of laten kan i.v.m. de recente onrusten?

    Grts
    Cairo is groot... beetje zien waar die onlusten voorvallen... Tahrir plein vermijden als er te veel volk op aanwezig is... soms merk je dat er een twee tal mannen achter je aanlopen... en dan blijken dat "tourist police" te zijn... vermits je daar soms als de enige tourist rondloopt... krijg je prive begeleiding (ik had dit in de souks voor)
    Zeker binnen gaan in de moskees...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Caïro

      Tof, privé-begeleiding
      Dus blijkbaar loopt de "tourist-police" gewoon in burger rond ?
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Caïro

        Laat je ook niet verleiden om mee te gaan met zogezegde gidsen die je mee willen nemen naar overal. Zelfs buiten de afgezette stukken, sta je daar dan ineens en moet je baksheesh ("baksjiesh') betalen om weg te raken. Meestal komt er minstens 1 persoon ongevraagd in je compositie staan en die moet je dan ook drinkgeld geven. (Ik vond het eigenlijk NIET de moeite, heel het Egypte-avontuur)
        Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

        Comment


        • #5
          Re: Caïro

          De beste zonsondergang op de piramides/sphynx heb je van het eertse verdiep van de Pizzahut net tegenover de uitgang. Onlang nog 'an idiot abroad' gezien op Discovery, en ze hebben daar ook gefilmd.
          EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
          www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Caïro

            Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
            Laat je ook niet verleiden om mee te gaan met zogezegde gidsen die je mee willen nemen naar overal. Zelfs buiten de afgezette stukken, sta je daar dan ineens en moet je baksheesh ("baksjiesh') betalen om weg te raken. Meestal komt er minstens 1 persoon ongevraagd in je compositie staan en die moet je dan ook drinkgeld geven. (Ik vond het eigenlijk NIET de moeite, heel het Egypte-avontuur)
            met wat voor reden ben je daar dan naar toe gegaan? één van de oudste beschavingen ter wereld en waar ook nog eens veel van terug te zien is.
            de bevolking heb ik altijd als plezierig ervaren, en ja de verkopers kunnen opdringerig zijn maar dat zal ik ook zijn met hun maand salaris. Maar ze zijn bij mij nog nooit agressief of zo geweest.
            dus veel plezier in cairo en zoals in elke grote stad gewoon je gezond verstand gebruiken.
            gr
            willem

            Comment


            • #7
              Re: Caïro

              Thanks voor de tips.
              Inderdaad met een dosis gezond verstand zul je wel de meeste problemen kunnen vermijden, hoop ik. Ik reis samen met mijn dochter, en zij heeft een perskaart (of dat een voordeel is, is maar de vraag). De gewone toeristische attracties zullen wel geen probleem zijn, denk ik, maar ik neem graag foto's van de sfeer op straat. Hopelijk krijg ik hiermee geen problemen.
              Nikon Df

              Comment


              • #8
                Re: Caïro

                Oorspronkelijk geplaatst door w-degraaf Bekijk bericht
                met wat voor reden ben je daar dan naar toe gegaan? één van de oudste beschavingen ter wereld en waar ook nog eens veel van terug te zien is.
                de bevolking heb ik altijd als plezierig ervaren, en ja de verkopers kunnen opdringerig zijn maar dat zal ik ook zijn met hun maand salaris. Maar ze zijn bij mij nog nooit agressief of zo geweest.
                dus veel plezier in cairo en zoals in elke grote stad gewoon je gezond verstand gebruiken.
                gr
                willem
                De vrouw moet ook af en toe haar plezier krijgen, en ik wilde ook wel in real life de grootste monumenten uit de oude beschaving zien. Maar als je dan een georganiseerde reis doet en amper 20minuten krijgt bij de grote piramide onder het motto 'doorgaan mensen, tis maar een foto!' En dan later een uur staat te wachten omdat een deel van de groep brolarmbandjes wil kopen is de fun en interesse er vlug af.
                Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

                Comment


                • #9
                  Re: Caïro

                  Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
                  De vrouw moet ook af en toe haar plezier krijgen, en ik wilde ook wel in real life de grootste monumenten uit de oude beschaving zien. Maar als je dan een georganiseerde reis doet en amper 20minuten krijgt bij de grote piramide onder het motto 'doorgaan mensen, tis maar een foto!' En dan later een uur staat te wachten omdat een deel van de groep brolarmbandjes wil kopen is de fun en interesse er vlug af.
                  ok duidelijk, dat is ook de reden waarom ik bijna nooit met georganiseerde reizen mee ga.
                  gr
                  willem

                  Comment


                  • #10
                    Re: Caïro

                    Ik ben pas van over een week terug uit die streek, geen probleem enkel de vrijdag moet je vermeiden op de bekende plein, dan is het de vrijdag gebed. vergeet niet het museum bevind zich aan die plein, en daar mag je niet fotograferen, toestel afgeven aan de ingang voor je het museum binnen gaat. ( in het hotel laten is de boodschap )

                    Ik raad je aan om zelf daar niet te rijden (huur wagen), een taxi moet je opletten de witte wagens zijn goed hebben een meter aan boord, de zwarte taxi is maffia. hebben ook een meter maar werk niet juist
                    Momenteel laten ze de toeristen niet gerust, door van alles te willen verkopen zeer opdringerig. ze springen zelf voor je lens, en komen dan geld vragen ( aan de piramiden )
                    Wat je niet mag missen, is de Moskee van Mohamed Hali , en de dode stad is niet ver van dit indrukwekkende gebouw. en de soeks daar opletten als je foto's neemt vragen geld
                    en bieden is de boodschap als er 100 pond wordt gevraagd geen probleem om 25 te geven.
                    Alvast succes, het is de moeite waard.

                    mvg Duroc
                    Vriendelijke groet
                    Duroc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Caïro

                      de zwarte taxi's zijn het goedkoopst... maar daar moet je op voorhand een bedrag afspreken... een woordje arabisch is hier geen luxe... kan makkelijk 1/10 van het bedrag van de witte taxi zijn... ze vragen gewoon, hoeveel wil je geven...

                      de touristische plekken zoals de piramides zij vergeven van de gidsen die je ongevraagd zullen gidsen en daar dan ook geld voor eisen... zeg dan "emshi" dat betekent zoveel als "go away!"
                      in de stad is het veel leuker, daar ben je welkom en krijg constant mensen rond je die je een goede dag wensen...

                      heel leuk om doen is een trip op camelen in de witte woestijn (akabat)

                      zie click
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X