Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WOW Nikon V1 versus de rest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WOW Nikon V1 versus de rest

    We hadden al verscheidene beelden gezien die er op zijn minst "goed uitzagen", maar nu kunnen we eens mooi vergelijken.

    We've just posted studio test samples from the Nikon V1 - the Japanese manufacturer's enthusiast-targeted small sensor mirrorless camera which is built around what the company is calling a 'CX' format 10MP CMOS sensor. In the process of working on the forthcoming in-depth review of the V1, we have shot our standard studio test scene. To allow easy comparison with its peers, we have now added these shots - both out of camera JPEGs and processed RAW files (with Adobe ACR 6.6 Beta) - to our comparison tool, found in our existing reviews. The V1 can now be selected from the pull-down list within any review or in our standalone comparison tool.


    De kleine sensors gaan er ongelooflijk op vooruit, de tijd van een compact met mindere beeldkwaliteit is bijna voorbij denk ik.

  • #2
    Re: WOW Nikon V1 versus de rest

    vergeleken bij gelijkaardige camera's maakt weinig indruk. Als je zegt dat de beeldkwaliteit van die kleinere sensors zo fantastisch wordt dacht ik dat je zou uitpakken met een test waarbij die met APS-C 35mm en MF sensors vergeleken zou worden.

    Die sensor mag erop vooruitgaan zo hard men maar wil. Om competitief te zijn met grotere sensors zijn er vooral venijnig scherpe lenzen nodig.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: WOW Nikon V1 versus de rest

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      vergeleken bij gelijkaardige camera's maakt weinig indruk. Als je zegt dat de beeldkwaliteit van die kleinere sensors zo fantastisch wordt dacht ik dat je zou uitpakken met een test waarbij die met APS-C 35mm en MF sensors vergeleken zou worden.

      Die sensor mag erop vooruitgaan zo hard men maar wil. Om competitief te zijn met grotere sensors zijn er vooral venijnig scherpe lenzen nodig.
      Nex3 staat er tussen, dat is al een aps-c, en je kan zelf de rest kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: WOW Nikon V1 versus de rest

        ik vergelijk liever 20x30 afdrukken.

        t ziet er wel allemaal heel goed uit. .
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: WOW Nikon V1 versus de rest

          Als er vooruitgang is bij kleine sensoren, is die er dan ook niet bij grote?
          Het lijkt me het eeuwige verhaal te zijn van evolutie bij bepaalde consumentenproducten waarbij de schijn
          gewekt wordt dat het niet meer zinvol is om "hoger op de ladder" te kopen. Ik meen dat deze boodschap
          voor een bepaald deel van de consumenten bedoeld is, namelijk voor dat deel dat de "betere" producten
          wellicht toch niet zal aankopen.
          Moesten die tijdingen uit het (recente) verleden allemaal ingevuld zijn, dan was bijvoorbeeld de spiegelreflex
          al uitgestorven.

          Comment


          • #6
            Re: WOW Nikon V1 versus de rest

            "Moesten die tijdingen uit het (recente) verleden allemaal ingevuld zijn, dan was bijvoorbeeld de spiegelreflex al uitgestorven."
            Nog even geduld, we zijn bijna zover!

            Comment


            • #7
              Re: WOW Nikon V1 versus de rest

              Met prima beelden op een kleine sensor, blijf je natuurlijk zitten met prima beelden met een grote scherptediepte. Dat is voor mij het grootste bezwaar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Met prima beelden op een kleine sensor, blijf je natuurlijk zitten met prima beelden met een grote scherptediepte. Dat is voor mij het grootste bezwaar.
                Same here...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Met prima beelden op een kleine sensor, blijf je natuurlijk zitten met prima beelden met een grote scherptediepte. Dat is voor mij het grootste bezwaar.
                  Dat blijft voor mij ook de grote "struikelblok". Mijne xz-1 is een prima camera maar geen vervanging voor een DSLR
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                    Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                    "Moesten die tijdingen uit het (recente) verleden allemaal ingevuld zijn, dan was bijvoorbeeld de spiegelreflex al uitgestorven."
                    Nog even geduld, we zijn bijna zover!
                    Ik geloof er toch nog altijd niet volledig in hoor. Voor veel toepassingen ga ik akkoord, maar bv voor mijn natuurfotografie gebruik ik mijn camera/lens dikwijls gewoon als kijker en wacht dan gewoon de actie af. Om dan continu de sensor en EVF te laten aan staan benieuwd hoe snel de batterij dan leeg gaat zijn...

                    Comment


                    • #11
                      Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                      Ik vind mijn PEN nog net ecceptabel met een 17/2.8 als 'altijdbijjehebben'-camera.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                        Na lange tijd van zoeken naar een geschikte camera naast een Nikon D700, heb ik vandaag de Nikon V1 aangeschaft. Camera voelt goed aan, heeft vertrouwde Nikon bedieningselementen, en moet het gat tussen de standaard compactcamera en de DSLR gaan opvullen.
                        Heb voorheen al eens gekeken naar de Sony NEX en de Olympus PEN, maar nu Nikon ook een systeemcamera heeft uitgebracht, heeft me dat toch eindelijk over de streep getrokken; het blijft tenslotte toch een hele uitgave.
                        Morgen maar eens op pad gaan met deze kleine rakker om te zien wat er allemaal mogelijk is. In sommige gevallen is het toch weer eens heerlijk om niet te hoeven rondzeulen met een zware camera met dito objectieven....

                        Wordt vervolgd....
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                          Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                          Morgen maar eens op pad gaan met deze kleine rakker om te
                          zien wat er allemaal mogelijk is.
                          Het vooral niet laten om hier je bevindingen neer te pennen, of beter nog; ze met een
                          paar foto's te illustreren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                            Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten en bevindingen
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment


                            • #15
                              Re: WOW Nikon V1 versus de rest

                              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                              "Moesten die tijdingen uit het (recente) verleden allemaal ingevuld zijn, dan was bijvoorbeeld de spiegelreflex al uitgestorven."
                              Nog even geduld, we zijn bijna zover!
                              Ja, de Canon 1Dx is een foute zet en Nikon gaat alles op de Nex inzetten
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X