Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

    Dag allemaal!

    Na een aantal jaren met Nikon Coolpix 8800 en sinds vorig jaar een 500D lijkt het me tijd om eens te upgraden. Ik doe voornamelijk aan reisfotografie en autosportfotografie.

    Ik hoor dat de 5D Mark II niet echt geschikt is voor autosport omwille de autofocus? Hebben mensen hier ervaring met de autofocus van de 5D en de 7D?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

    Bij statische onderwerpen is de AF van de 5D MK2 goed, mist je bij weinig licht dan wel contrast het middelste AF punt neemt.

    Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat het geen 'sportcamera' is.

    Wel erg fijne beeldsensor!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

      De 500D is toch ook verre van slecht zou ik zeggen. Wat voor lenzen heb je? Misschien een
      stomme vraag maar wel verre van onbelangrijk.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        De 500D is toch ook verre van slecht zou ik zeggen. Wat voor lenzen heb je? Misschien een
        stomme vraag maar wel verre van onbelangrijk.
        Ik heb ook een jaartje de 500D gehad. Dit tesamen met de kitlenzen en ik moet zeggen, ik was daar ook niet zo heel tevreden over. Ik heb hier in de beginnershoek nog foto's geplaatst en kreeg snel als opmerking onscherp. Ik heb toen een EF lens gekocht en dan was dat al veel beter. Nu na de overschakeling naar de 1D MarkIII is dat top. Natuurlijk is het lenzenarsenaal ook uitgebreid met betere lenzen.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

          De 5D MKII heeft een goed werkend AF punt in het midden van het beeld, de andere zijn niet echt geschikt voor actiefotografie. Ze werken ook heel slecht bij weinig licht, en dat is voor een camera die wat beeldkwaliteit heel goed scoort op hoge iso wel een serieus minpunt (de beeldkwaliteit bij weinig licht is heel goed, maar de AF is dan beperkt tot het middenste punt omdat de andere dienst weigeren).

          De 7D heeft een heleboel AF-punten die allemaal even bruikbaar zijn voor actiefotografie.

          Als je alleen maar panning-foto's wil maken, dan gaat dat net zo goed met het centrale AF-punt van een 5D. Wil je bijvoorbeeld bij wielrenners het gezicht zo scherp mogelijk in beeld krijgen als ze naar je toe komen gereden, dan heb je bij de 7D een grote keuze aan AF punten om de foto juist gekadreerd af te drukken.

          De cropfactor van de 7D kan ook een voordeel zijn langs het circuit, tenzij je toestemming hebt om overal te komen, of dat je heel grote tele's wil meesleuren.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

            Ik ben verre van ontevreden van mijn 500D maar dacht dat het tijd was om een volgende stap te zetten. Ik heb nu een EF-S 18-135mm (aan de korte kant voor circuit) en een Samyang 8mm Fisheye erbij. Indien ik de 5D Mark II aanschaf zou ik sowieso voor een EF 24-105mm erbij gaan.

            Van wat ik zo lees lijkt het me dat ik simpelweg een afweging moet maken tussen reis- (5D Mark II) en circuitfotografie (7D)? Dan gaat de balans misschien toch doorslaan naar de reisfotografie aangezien ik dit meer beoefen en de foto's ervan een tikkeltje vaker herbekijk .

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark II vs. Canon 7D

              en waarom zou je dan kiezen voor de 5D als je de reisfotografie laat overheersen?

              je beschikt over een superzoom lens op een consumerbody

              deze laatste is zeker ver van slecht, ik zou eerst deze benutten tot je op zijn grenzen zit te werken
              als je het forum eens afzoekt, zal je wel wat info over de 18-135 vinden

              die 18-135 is je struikelblok eerder mijn inziens die je dient weg te werken

              ga voor een degelijke kwalitatieve lens, dit zal al een wereld van verschil maken
              mogelijkheden:
              17-50/55 2.8 (al dan niet met IS), 24-70/28-75 2.8, 24-105 f4 IS, 70-200 f2.8 of f4 (bij voorkeur met is)

              je moet ook hier keuzes maken in wat je wenst te gaan doen want dit bepaalt ook je lenzen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment

              Working...
              X