Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

    De Canon EOS 1D Mark II, met zo'n 70.000 clicks op de teller, laten opsturen om te laten reinigen.
    Dit bestek kreeg ik:

    "herstelprijs incl btw 21% is 267.41 euro

    reinigen CCD / reinigen camerahuis
    vervangen spiegel en dakkantprisma
    alles met 6 maanden waarborg"


    Wat zijn jullie meningen? Loont dit nog de moeite?

    mvg,
    Bart

    PS: mocht dit topic verkeerd staan, verplaats het gerust.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    vervangen spiegel en dakkantprisma
    wat is er gebeurd ?

    Comment


    • #3
      Volledig vervuild. Hij is wel nog bruikbaar, daar niet van, maar leuk werken is anders.
      Heb het toestel 3de hands gekocht. Volgens de 2de eigenaar werd het toestel voor hem altijd binnen in een studio gebruikt (ik heb toen niet gecontroleerd op kleine diafragma's, dus geen stof zichtbaar op de foto's). Maar toen ik de naam van de eerste eigenaar zag staan als auteur bij de exif-gegevens, ben ik eens gaan googlen. Blijkt dat Dave Smeets een sportfotograaf is, meer bepaald rallysprint en rallycross. Effe navraag gedaan bij Dave, serienummer body doorgegeven, en was inderdaad zijn toestel. I.p.v. studiogebruik had het toestel een paar jaar stof gehapt. En bleek dat hij het toestel pas een maand ervoor had verkocht, en niet anderhalf jaar zoals de verkoper mij vertelde. En blijkt dat de verkoper er ook nog gratis geheugen bij had "gekregen", zonder dat Dave ervan afwist. Niet bepaald de meest zuivere koop van mijn leven dus.

      Het toestel functioneert perfect. Maar door de zoeker zie je stof, en bij kleine diafragma's zie je ook stof op de foto. Focussen doet ie trouwens wel correct.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

        Bij mijn 5D MKII liep er ooit een beetje door de zoeker, waar het nu gebleven is, dat weet ik niet, maar ik heb het nooit op de foto gezien.

        Bij al mijn camera's heb ik al wel eens stofjes gezien door de zoeker, maar ik heb er nooit geld aan uitgegeven om die te laten reinigen.
        Zolang er geen vlekjes op de foto zitten blijf ik er af.

        Het is best mogelijk dat er na de eerste lenswissel al terug stofjes te zien zijn in de zoeker van je 1D MKII, en dan kan je die weer opsturen om te laten reinigen of onderdelen te vervangen...

        Zolang de camera goed werkt, moet er van mij niemand aan werken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Bij mijn 5D MKII liep er ooit een beetje door de zoeker, waar het nu gebleven is, dat weet ik niet, maar ik heb het nooit op de foto gezien.

          Bij al mijn camera's heb ik al wel eens stofjes gezien door de zoeker, maar ik heb er nooit geld aan uitgegeven om die te laten reinigen.
          Zolang er geen vlekjes op de foto zitten blijf ik er af.

          Het is best mogelijk dat er na de eerste lenswissel al terug stofjes te zien zijn in de zoeker van je 1D MKII, en dan kan je die weer opsturen om te laten reinigen of onderdelen te vervangen...

          Zolang de camera goed werkt, moet er van mij niemand aan werken.
          Ja ja, maar de camera is reeds opgestuurd. En de CCD en camerahuis wil ik sowieso gereinigd hebben.
          En er ìs wel degelijk stof zichtbaar op de foto's (door stof op de sensor). En bij een eenvoudige sensorreiniging komt het stof er na een paar foto's terug op, doordat het camerahuis "vol" stof zit.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

            Waar heb je voor €270 weer zo'n camera?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Ja, daar heb je ook een punt...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                En het principe van de camera ondersteboven te houden om lenzen te wisselen lijkt me ook niet echt perfect. Kijk maar eens naar het stof in een woonkamer, dat je ziet door een binnenvallende zonnestraal: er gaat er evenveel omhoog als omlaag...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Reinigen/vernieuwen EOS 1D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Het toestel functioneert perfect
                  waarom dienen dan spiegel en prisma vervangen te worden ?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller
                    waarom dienen dan spiegel en prisma vervangen te worden ?
                    Lijkt me logisch dat wanneer men een toestel volledig reinigt, en die 2 onderdelen blijken niet echt meer te reinigen zijn, deze worden vervangen? Ik kan mis zijn natuurlijk.
                    Nu ja, een gewone reiniging, zonder het vervangen van spiegel en pentaprisma, zou ook ergens rond de 150 euro kosten...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment

                    Working...
                    X