Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzenwissel FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzenwissel FF

    Hey,
    ik heb deze week mijn nwe 5dmarkII aangekocht,
    en naar schijnt ben je niets met zo'n goed toestel als je niet de goede lenzen bij hebt.

    Het gebruik bij mij is voor modelfotografie, zowel in de studio als buiten dus.
    Momenteel gebruikte ik de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS maar dat was nog op de 500D

    Ik twijfel tussen de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM of de Sigma AF 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM Canon

    Er zit wel 300euro verschil tussen deze twee... maar is het verschil ook merkbaar?

  • #2
    Re: Lenzenwissel FF

    ja...

    Comment


    • #3
      Re: Lenzenwissel FF

      Zonder lenzen kan je inderdaad niet veel aanvangen met een 5D MKII.

      Een EF-S lens past niet op een full-frame camera.

      De 24-70 werkt prima op een 5D MKII, maar het is niet de scherpste zoomlens van Canon, al heb ik de indruk dat ze eigenlijk toch beter werkt op de 5D MKII dan op de 1D MKIII. Ze is over het algemeen wel voldoende scherp, maar in vergelijking met een prime of de 70-200 f2,8 L IS II blijft ze wel achter.
      Ze is op mijn 5D MKII iets scherper dan de 24-105 f4 L IS bij vergelijkbare diafragma-openingen.


      Ik heb de Sigma 24-70 EX DG HSM nooit zelf gebruikt, ik weet dus ook niet of die beter presteert dan de Canon. De oudere versie van de Sigma heb ik wel een paar weken gehad, tweedehands gekocht en terug doorverkocht omdat de AF voor mij veel te traag werkte, maar de AF zou veel beter moeten zijn bij de HSM versie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lenzenwissel FF

        als je deze vraag moet stellen, wat is dan de reden dat je een 5D mark 2 gekocht hebt ?
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzenwissel FF

          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          als je deze vraag moet stellen, wat is dan de reden dat je een 5D mark 2 gekocht hebt ?
          Om te kunnen vragen welke lens hij er moet bij kopen, tiens.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzenwissel FF

            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
            als je deze vraag moet stellen, wat is dan de reden dat je een 5D mark 2 gekocht hebt ?
            Wat een onnozele reactie. Als ik een nieuwe lens ga kopen vraag ik ook naar ervaringen van mensen die er al mee gewerkt hebben, dat lijkt me een verstandig iets om te doen.
            + Zelf al heeft de topicstarter nog niet veel ervaring, waarom zou hij/zij geen 5DMII mogen hebben? Je moet ergens beginnen, en moest ik het geld hebben ik zou het ook niet laten.

            Wat een kleingeestige mensen op dit forum zeg.

            Comment


            • #7
              Re: Lenzenwissel FF

              Oorspronkelijk geplaatst door Karpertim Bekijk bericht
              Hey,
              ik heb deze week mijn nwe 5dmarkII aangekocht,
              en naar schijnt ben je niets met zo'n goed toestel als je niet de goede lenzen bij hebt.

              Het gebruik bij mij is voor modelfotografie, zowel in de studio als buiten dus.
              Momenteel gebruikte ik de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS maar dat was nog op de 500D

              Ik twijfel tussen de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM of de Sigma AF 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM Canon

              Er zit wel 300euro verschil tussen deze twee... maar is het verschil ook merkbaar?
              De Sigma vult wel de beeldcirkel van een FF camera, maar daar is ongeveer alles mee gezegd. Op volle opening is de hoekscherpte lamentabel. Dichtgestopt naar f/5.6 is enkel 35mm echt egaal. Wijder en aan de tele kant moet je naar f/8 tot f/11 voor een acceptabele hoekscherpte. Ik zie dus de Sigma eerder als een veredeld APS-C objectief...

              Comment


              • #8
                Re: Lenzenwissel FF

                Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                Wat een onnozele reactie. Als ik een nieuwe lens ga kopen vraag ik ook naar ervaringen van mensen die er al mee gewerkt hebben, dat lijkt me een verstandig iets om te doen.
                De aankoop van een dergelijke camera houdt in de ogen van de meesten in (ook de mijne)
                dat ik al enig idee heb wat ik ermee wil gaan doen en welke spullen ik er bij moet kopen.

                Een onnozele vraag roept passende reacties op.

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzenwissel FF

                  Voor modelfotografie zou ik niet snel beneden de 70 mm op full frame gaan werken.

                  Ik werk bij modelfotografie, binnen en buiten, vaak met een 70-200.

                  Goede ervaring heb ik met de Canon 70-200/2.8 MK2, Canon 70-200 /4.0 L IS en Sigma 70-200 mm/2.8 OS.

                  Als primes gebruik ik bij modelfotografie ook wel eens een Canon 100 mm/2.0 en een Sigma 150 mm/2.8.

                  Vooral die laatste is errug fraai!
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzenwissel FF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    De aankoop van een dergelijke camera houdt in de ogen van de meesten in (ook de mijne)
                    dat ik al enig idee heb wat ik ermee wil gaan doen en welke spullen ik er bij moet kopen.

                    Een onnozele vraag roept passende reacties op.
                    Mee eens.

                    Sigma is de 5DMk2 onrecht aandoen, alleen al eraan denken.....
                    De 24 -70 is voor FF geboren.
                    EFS gaat niet, zou je moeten weten voor je een FF koopt.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzenwissel FF

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      De aankoop van een dergelijke camera houdt in de ogen van de meesten in (ook de mijne)
                      dat ik al enig idee heb wat ik ermee wil gaan doen en welke spullen ik er bij moet kopen.

                      Een onnozele vraag roept passende reacties op.

                      Het is voornamelijk voor modefotografie, wat ook in de openingspost staat. Nergens vraagt hij wat hij met zijn camera moet doen, er is gewoon twijfel tussen 2 objectieven met op het eerste zicht dezelfde specs maar toch een prijsverschil. Akkoord, het is geen geweldige vraag, niets dat niet opgezocht kan worden, maar die reactie heeft niets te maken met de vraag. Precies of mensen met een professionele camera moeten direct al alles weten. Alsof jullie geen opzoeking doen en eens rondvragen bij het kopen van een nieuw objectief.

                      Ook zegt hij nergens dat hij zijn EF-s op zijn FF gaat gebruiken, hij zegt gewoon dat hij die gebruikte op zijn 500D, dus waarom daar nog op reageren?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzenwissel FF

                        Ik begon op FF met een 24-105 f4 voor de ruime zoomrange,maar verkocht hem al snel wegens de f4 mindere bokeh voor portretten, niet lichtsterk, en teveel vignetering.
                        Dan las ik 100-en reviews en kwam uiteindelijk bij de oudere 28-70 2.8L terecht, kocht die 12j oud in perfecte staat voor €600. Supertevreden van, zeker een aanrader! Gewoon eens tweedehands rondzoeken.

                        Ik verkocht hem door omdat ik een standaardzoom wat saai vond, ik kocht er een 16-35II voor in de plaats. Voor portretten gebruik ik enkel de 35 1.4L/85 1.2L, voor allround met veel tele heb ik de 70-200 2.8L MKI.
                        Ik raad u de 85 1.8 en de EF 28-70 2.8L aan om binnen budget te blijven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzenwissel FF

                          heb op mijn 5D mkII ook een 24-70L gehad, uitstekende lens, maar was ook het zoomen beu en ben nu overgestapt op primes. Ik zou wel niet aarzelen voor de combinatie 24-70 in jouw geval, uitstekende lens hoor, mooi contrast en supersnel. Enig minpuntje is het gewicht en de prijs nieuw.



                          op mijn oude 40D + 24-70L op f2.8 getrokken, zeg nog eens dat deze lens niet scherp is. Op mijn 5D mkII preseerde ze wel nog beter
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzenwissel FF

                            Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                            Wat een onnozele reactie. Als ik een nieuwe lens ga kopen vraag ik ook naar ervaringen van mensen die er al mee gewerkt hebben, dat lijkt me een verstandig iets om te doen.
                            + Zelf al heeft de topicstarter nog niet veel ervaring, waarom zou hij/zij geen 5DMII mogen hebben? Je moet ergens beginnen, en moest ik het geld hebben ik zou het ook niet laten.

                            Wat een kleingeestige mensen op dit forum zeg.
                            was geen opmerking of reactie, was echt een serieuze vraag, jezus wat hebben mensen tegenwoordig toch een kort lontje, over onozel gedrag gesproken en naargeestige mensen !!

                            Bedoelde gewoon ermee, als iemand het beste koopt wat Canon heeft, waarom ga je dan knibbelen op een van de belangrijkste Items van een Camera, dus was gewoon een simpele veronderstelling/vraag.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzenwissel FF

                              Bedankt iedereen voor jullie tijd,
                              ben altijd trouw gebleven aan canon lenzen, en blijkbaar is dat ook de beste methode.

                              Waarom ik overgestapt ben van 500d naar een meer professionele camera,
                              is omdat ik nu voor mijzelf heb uitgemaakt dat ik hier verder in wil gaan.
                              Bij de aanschaf van de 500d was ik nog niet eens bezig met fotografie,
                              ik had gewoon een nieuw toestel nodig omdat mijn compact camera kapot was.
                              Een tijd later heb ik aanvraag gedaan bij een fotograaf om zijn assistent te mogen zijn,
                              en zo is het dan allemaal begonnen voor mij.

                              We fotograferen soms met verschillende modellen en verschillende fotografen samen,
                              en onderling willen we natuurlijk ook wel wat concurreren natuurlijk,
                              niet om het beste toestel te hebben ! maar om goede foto's te maken.

                              Met de 500d zat ik aan zijn beperkingen denk ik.
                              Had van iemand anders de 40d mogen testen met dezelfde lens als op mijn 500d,
                              en dit was al een groot verschil, dus verwacht nu dat met de 5d het alleen nog beter kan zijn. Ik wou niet nog een tussenstap nemen alvorens over te gaan op de 5d.

                              Groetjes
                              Tim

                              Comment

                              Working...
                              X