Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extender voor op 200 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extender voor op 200 mm

    Graag info omtrent een extender op een 70 200 mm zoom zoals kwaliteit, de betere, waar op te letten...websites.

    Iemand ervaringen?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: extender voor op 200 mm

    Dat is afhankelijk van welke 70-200...

    Als je een 2x teleconverter gebruikt op een "oude" Canon 70-200 f2,8 L IS, dan zal je niet echt scherpe foto's krijgen omdat die al niet zo heel goed presteert zonder teleconverter (toch niet met het diafragma helemaal open).
    Op de nieuwe Canon 70-200 f2,8 L IS II werkt een 2x type III teleconverter wel heel goed (met een andere teleconverter heb ik ze niet getest, daar kan ik dus weinig over vertellen).

    Op een 70-200 f4 verlies je altijd de autofocus als je die gebruikt in combinatie met een 2x teleconverter, tenzij je die gebruikt op een 1D van Canon (maar dan heb je alleen AF met het middenste AF-punt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: extender voor op 200 mm

      Alvast bedankt.

      Investeren loont.

      Comment


      • #4
        Re: extender voor op 200 mm

        De TC 14 versie 3 van Canon ken ik niet. Het kwaliteitsverschil tussen de tweede versie en de Kendo TC i.c.m. een Canon 5D MK2 vond ik minimaal.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: extender voor op 200 mm

          Nu ja een extender gebruiken is kwaliteit verliezen doch als canon op hun nieuwe 200-400 mm L een extender (=laatste generatie) gebruiken wil dat zeggen dat ze daar tevreden van zijn.
          Generatie III zal dus wel beter zijn dan II. En zoals we weten zijn de merkproducten bij elkaar gebruikt nog iets beter dan de andere merken door elkaar.(technologie).

          Grtn

          Comment

          Working...
          X