Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR foto's

    Hi beste mensen
    Ben nog niet lang bezig met fotograferen en wil en zal nog veel moeten leren
    Spijtig dat er bij ons in de buurt geen lessen hierover gegeven worden
    Ik kijk regelmatig naar foto's en sta telkens verstomd hoe mensen dit echt zo prachtig kunnen doen ( ook dank aan de zeer goede fototoestellen uiteraard)
    Ik bezit een Samsung WB 5000 waarover ik trouwens zeer tevreden ben
    Nu zag ik onlangs op het net een paar prachtige (naar mijn mening ) foto's
    Dit bleken HDR foto's te zijn
    Heb ook begrepen dat je hiervoor 3 ( of meerdere foto's) moet hebben alsook een programma om dit te bewerken
    Kom er maar niet uit hoe ik mijn toestel moet instellen hiervoor
    Hoe werkt AEB op mijn fototoestel ?
    Zie dit wel staan maar weet niet hoe dit precies werkt
    Sorry voor deze stomme vraag (stomme vragen bestaan niet , alleen stomme antwoorden )hi hi
    Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik dit moet instellen op mijn toestel ?

    Dank bij voorbaat

    Blacklover

  • #2
    Re: HDR foto's

    HDR fotografie doe je inderdaad met minimum 3 verschillend belichte foto's, kan ook perfect met bv 5 foto's. Maar het simpelste is met 3, dan is er 1 foto onderbelicht, 1 foto normaal belicht en 1 foto overbelicht. Deze voeg je same met HDR software, Photoshop of bv Photomatix en Dynamic Photo HDR. Hoe AEB werkt op jou toestel, daar heb ik een idee van. Dat ga je best zoeken in je handleiding, daar gaat het meestal het best vinden wat je zoekt. Alvast succes...

    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

    Comment


    • #3
      Re: HDR foto's

      leer eerst je toestel goed kennen eer je aan HDR begint.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: HDR foto's

        Bouk stelt het misschien wat cru, maar hij heeft in weze gelijk natuurlijk. HDR voegt iets
        toe aan sommige foto's, vaak wordt het ook overdreven en ongepast gebruikt en dan is
        het een draak.
        Misschien naast je te verdiepen in je toestel dus ook eens in HDR verdiepen. Moeilijk is
        het niet, maar wel om het goed en weloverwogen te doen. Veel succes.

        Comment


        • #5
          Re: HDR foto's

          hmmm..ik had een link voor je, maar die was bij nader inzien toch niet zo geschikt...
          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
          Canon powershot s120

          Comment


          • #6
            Re: HDR foto's

            Kijk na of je camera een bracketing functie heeft; dan gaat hij bv 3 foto's na elkaar nemen: 0, +1, -1. Deze kun je dan met bv Photomatix automatisch laten samenvoegen tot een HDR.
            Gebruik ve statief is wel een vereiste en best afdrukken met afstandsbediening of timer.

            Zelf gebruik ik het niet omdat ik vind dat je in RAW bij een foto in tegenlicht de voorgrond zonder schade kan oplichten.

            Comment


            • #7
              Re: HDR foto's

              ik doe veel HDR, in het begin inderdaad met minimum 3 belichtingstijden.
              nu schiet ik alles in RAW, ik maak dan uit de raw drie verschillende exposures en voeg deze weer samen. ik vind het een beter resultaat geven en je kan uit de hand blijven schieten znder ghosting te hebben.. Het is wel soms (op beide manieren) moeilijk om niet te overdrijven) hieronder een voorbeeldje
              Canon 5D Mark II - Canon 17-40mm f/4 L lens - Canon 35mm f/2 lens - sigma 105mm f/2,8 macro lens
              Canon 500D -Canon 18-200mm f/3,5-5,6 lens

              Comment

              Working...
              X