Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1DIII of 7D of...als 2de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1DIII of 7D of...als 2de camera

    zit al een tijdje met het idee te spelen om een 2de camera aan te kopen naast de 5DII.

    Heb dit jaar al een keer of 5 een 2de camera gehuurd, en werkt in bepaalde situaties toch heel aangenaam.

    Knoop doorhakken van welke camera is iets anders.
    Camera zou niet als backup dienen, maar ook zo goed als evenveel als de 5dII gebruikt worden.

    Waarvoor zou hij gebruikt worden?
    * voor huwelijken-evenementen (nog een 5dII?)
    * voor 4x4-wedsstrijden (of een 1dIII?)
    * af en toe een concertje

    of een 1dsII (wheatersealed, redelijk veel pixels en goeie autofocus)

    of een 7d?

    geraak er echt niet uit

    alvast bedankt voor de info
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

    Kan je aangeven tegen welke beperkingen je van de 5D MK2 aanloopt bij de verschillende soorten van fotografie die je bedrijft?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Kan je aangeven tegen welke beperkingen je van de 5D MK2 aanloopt bij de verschillende soorten van fotografie die je bedrijft?
      Geen lijkt mij. Hij wil gewoon een 2de toestel.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

        @ Annoh

        eigenlijk geen beperkingen bij de 5dII, het enige waar ik enigszins schrik van heb is dat ik af en toe een hele dag in de regen sta, maar probeer dan wel camera zoveel mogelijk te beschermen.

        beeldkwaliteit van de 5dII is geweldig, maar die van welke camera komt het dichtst in de buurt, 7d of 1dIII?

        Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

          Als het puur om de beeldkwaliteit gaat dan kan je deze 2 artikelen vergelijken. De sensor van de 60D is identiek aan de sensor van de 7D.

          De Canon EOS R50 is het nieuwe instapmodel bij Canons EOS R-camera’s met cropsensor (APS-C). Hij is bedoeld voor content creators die meer kwaliteit en


          According to many, Canon 5D was the first affordable camera with a full frame sensor. It has been a very popular camera. In 2009, the Canon 5D MK2 was
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

            Als het regent, dan gebruik ik ook eerder de 1D MKIII dan de 5D MKII.
            De beeldkwaliteit van de 1D MKIII is heel goed, maar op hoge iso is de 5D MKII toch duidelijk beter.

            De AF van de 1D MKIII is wel véél beter dan die van de 5D, voor actiefotografie gebruik ik daarom altijd de 1D.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

              mooie aanbieding bij kamera-express.nl voor de 7d + batterijgrip

              maar ben nog niet overtuigd

              iemand die de 7d en de 1dIII heeft (gehad) en kan vergelijken op beeldkwaliteit?
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                Hallo,

                Ik ben in het bezit van beide toestellen en ik vind ze eigenlijk zeer vergelijkbaar en toch zeer verschillend. Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil doen.
                Als tweede toestel naast een fullframe zou ik geen moment twijfelen en voor de 7D gaan.
                Dan heb je volgens mij het beste crop-toestel en het beste fullframe toestel van Canon in je bezit.
                De 1D is een echt werkbeest dat gewoon zeer goed doet waarvoor het gemaakt is, onder bijna alle omstandigheden goede foto's maken (en veel). De 1D is ook wel een heel pak zwaarder dan de 7D, niet te onderschatten wanneer je veel met 2 toestellen en nog wat zware lenzen onderweg bent.
                Als ge enkel en alleen op beeldkwaliteit moet oordelen is er voor mij toch een duidelijke winnaar: De 1D (alleen ziet ge het pas als je thuis bent want het LCD-schermpje is een echte ramp als ge de 7D gewoon zijt).
                Ik vind wel de 1D een moeilijkere camera om mee te werken. De instellingen moeten zeer juist zijn om het uiterste uit de kan te halen. De 7D is op dat gebied heel wat gemakkelijker. (Ik persoonlijk vind de lichtmeter beter van de 7D)

                Veel succes met je keuze, je hebt wel 1 groot voordeel, je kunt geen slechte keuze maken!

                Grts, Spikke!
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #9
                  Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                  mooie aanbieding bij kamera-express.nl voor de 7d + batterijgrip

                  maar ben nog niet overtuigd

                  iemand die de 7d en de 1dIII heeft (gehad) en kan vergelijken op beeldkwaliteit?
                  Heb beide toestellen gehad, op het vlak van beeldkwaliteit is 1d mark iii duidelijk superieur.
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                    thx voor de info,

                    ben daarjuist nog even naar fotokonijnenberg gereden, 7d vastgehad, en met verkoper gepraat...

                    deze raadde mij af om naast de 5dII een 7d te kopen, hij zei dat ik ontgoocheld zou zijn in beeldkwaliteit en ruis tov de 5dII...dus toch 1dIII?

                    zou het verschil in pixels tussen 5dII en 1dIII veel invloed hebben op het eindresultaat?

                    en iemand ervaring met de 1dsII, stevige bouw, wheatersealed, en ook 16.7 megapixels, geweldige beeldkwaliteit, maar goeie autofocus, enigste nadeel weinig te vinden 2dehands
                    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                      en dan toch eindelijk de knoop doorgehakt...

                      eerst de 7d enkele uurtjes geleend van een kennis, beetje met de af gespeeld, foto's nadien op pc bekeken en bewerkt, ook op hoge iso (tot 3200) en overtuigd

                      vandaag de 7d gekocht van iemand hier op het forum, samen met originele grip en de 17-40L er ook bij...eerste fotokes zijn veelbelovend

                      Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                        en dan toch eindelijk de knoop doorgehakt...

                        eerst de 7d enkele uurtjes geleend van een kennis, beetje met de af gespeeld, foto's nadien op pc bekeken en bewerkt, ook op hoge iso (tot 3200) en overtuigd

                        vandaag de 7d gekocht van iemand hier op het forum, samen met originele grip en de 17-40L er ook bij...eerste fotokes zijn veelbelovend

                        Marc
                        Proficaat met de aankoop.Maar dat had je ook geweest van de 1DIII.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1DIII of 7D of...als 2de camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                          Kan je aangeven tegen welke beperkingen je van de 5D MK2 aanloopt bij de verschillende soorten van fotografie die je bedrijft?
                          Is dit gewoon nieuwsgierigheid? Waarom moet iemand verantwoording afleggen als zij/hij iets vraagt over een andere camera?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X