Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering camera, reis Azië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering camera, reis Azië

    Hallo,

    Ik ga binnenkort (terug) naar Zuid-Oost Azië, voor zo'n 4 - 6 maanden.
    Ik durf mijn camera (Canon 5D MII) niet goed mee te nemen.
    De totale waarde van camera + lens is zo'n 4500 - 5000 euro o.O...
    Heeft er iemand hier ervaring met backpacken met camera, welke voorzorgmaatregelen kan ik treffen en is er een manier om mijn camera tegen diefstal te verzekeren?


    Thx,

    Ward

  • #2
    Re: Verzekering camera, reis Azië

    hey!
    ik doe zelf in verzekeringen bij DVV. Je kan je fotomateriaal bij ons verzekeren in een all risico fotomateriaal. Let op, diefstal, er moet inbraak zijn, of geweld of dergelijke...
    niet louter en alleen verdwijnen, wat ook logisch is. Aansluitingsvoorwaarde is wel dat je brandverzekering en familiale verzekering ook bij DVV zet.
    Verzekering is wereldwijd geldlig.
    Ik wou het je maar meegeven, geen reclame maken dat niet, maar je vroeg erom :-)
    grtjs

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering camera, reis Azië

      Ik ben reeds jaren verzekerd voor mijn fotomateriaal.En geloof me , het is al goed van pas gekomen.

      Ook bij mij is dit toegevoegd in mijn brandverzekering. Ik betaal voor een all risk ongeveer 35 euro per 1000 euro waarde.( per jaar en wereldwijd) Je kan in de polis altijd lenzen of cameras toevoegen of afhalen.


      nog enkele tips : http://www.vogelsvanbelgie.be/Tip_7.html


      Rudy

      www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering camera, reis Azië

        Wauw geweldig! Dank jullie beiden voor de informatie, ga het zeker eens bekijken!
        En het is idd nogal logisch dat er iets "gebeurd" moet zijn en dat je de politie erbij moet halen etc...

        Ik heb vorige keer 2 maanden door Thailand/Maleizië/Laos gereisd (zonder camera). Toen bewust mijn camera niet meegenomen, maar nu ik terugga wil ik m'n camera zeker meenemen. ^^

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering camera, reis Azië

          Je hebt al 2 maanden ginds doorgebracht, dus dan weet je toch al hoe het ginder zit en dat het risico op diefstal vrij klein is (veel kleiner dan in bvb Brussel). Gewoon op een niet schizofrene manier op je spullen letten is voldoende. Zelf heb ik zowat 2 jaar in die regio rondgereisd, steeds met de spiegelreflex en rugzak, en mij nooit zorgen gemaakt of iets voorgehad.
          Aan de andere kant is mijn principe ook dat je niets mee op reis moet nemen dat je niet bereid bent om te 'verliezen', want 'sh it can always happen'. Maar als je je niet goed in je vel voelt als je camera niet verzekerd is, dan moet je dat maar doen. En lees zeker de rubrieken 'veiligheid' en 'scams' in je reisgidsen want daarin staan alle gekende truukjes die men al eens durft uit te halen om toeristen iets te ontfutselen. Een gewaarschuwd man is er immers twee waard.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering camera, reis Azië

            Hier begrijp ik dus echt niks van. Je hebt fotografie als hobby, gaat op reis maar bent bang je camera mee te nemen omdat er iets mee kan gebeuren?

            Dat je je huis en je auto verzekert kan ik inkomen, maar voor de rest? Je reinste geldklopperij, net zoals die 'verlengde' garanties. Ze verdienen er namelijk aan dus als je er nooit aan meedoet kun je dat geld mooi in je zak steken (en uitgeven als er onverhoopt toch eens iets gebeurt). Zo heb ik al een heel vermogen opgebouwd door nooit een annuleringsverzekering af te sluiten.

            Ik droom ervan dat er bij mij ooit iets gestolen wordt of stuk gaat van mijn fotospullen / smartphone / tablets / tv / audio- en videoapparatuur / netwerk- en computerspullen / navigatiesysteem etc., zodat ik 't kan vervangen door de laatste stand der techniek: meer functionaliteit / specs voor vaak nog minder geld ook. (Mijn CFO (lees: vrouw) doet namelijk heel moeilijk als ik iets 'leuks' wil aanschaffen maar over vervanging valt wellicht te praten.)

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering camera, reis Azië

              Als ik zo de ervaringen lees van mensen die hun camera kwijt raakten door diefstal en dan zie dat er voor de verzekering altijd geweld of inbraak moet zijn (begrijpelijk) dan denk ik dat een verzekering niet de moeite is om te nemen. Toestel gestolen uit rugzak... niet gedekt, uit de kamer... niet gedekt, uit de auto... niet gedekt behalve... veel kleine lettertjes.
              Gezond verstand gebruiken, oplettend zijn maar niet paranoïde zou genoeg moeten zijn. Bij drukte wordt mijn rugzak een "buikzak" en op al die jaren individueel reizen hebben we nog niet het minste probleem gehad.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering camera, reis Azië

                @ leonidas: ik snap je reactie, maar dat is met alle verzekeringe zo..
                dan kan je ook zeggen ik neem geen brandverzekering want dan spaar ik uit, maar ja als dan is je huis afbrandt dan ja...
                dat is verZEKERen :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering camera, reis Azië

                  Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                  @ leonidas: ik snap je reactie, maar dat is met alle verzekeringe zo..
                  dan kan je ook zeggen ik neem geen brandverzekering want dan spaar ik uit, maar ja als dan is je huis afbrandt dan ja...
                  dat is verZEKERen :-)
                  Tja, dat hoef je allemaal niet te schrijven. Je hebt hierboven al gezegd dat je verzekeringen verkoopt dus objectiviteit hoeven we niet te verwachten.

                  Ik heb al gemeld dat ik het niet abnormaal vind huis en auto te verzekeren zijn maar ik was nog vergeten te schrijven dat ik ook nog een levensverzekering heb. Mocht ik dan onverhoopt plots komen te overlijden dan kunnen mijn nabestaanden een nieuwe Leonidas aanschaffen. Ik heb gehoord dat die trouwens veel betere eigenschappen heeft dan ik en hij schijnt ook niet zo duur te zijn...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering camera, reis Azië

                    Er zijn in principe maar een paar mogelijkheden waarop er iets van je gestolen kan worden:

                    1. uit je hotelkamer, maar dat gebeurt ginder zelden met inbraaksporen.
                    2. gauwdieven onderweg
                    3. met geweld overvallen

                    De kans op nr 2 is daarbij het grootste en tevens het gemakkelijkste te voorkomen.

                    Hoe dan ook heb je meestal een verklaring bij de politie nodig om op je verzekering te kunnen terugvallen doch in de meeste gevallen willen die zich daar niet mee bezig houden (tja, een in hun ogen rijke toerist die iets kwijt is is wel het minste van hun zorgen). En hoe zit het dan nog met de taal in die verklaring? Willen/kunnen ze dat in het Engels opstellen? Allemaal dingen om over na te denken dus....

                    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzekering camera, reis Azië

                      Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                      hey!
                      ik doe zelf in verzekeringen bij DVV. Je kan je fotomateriaal bij ons verzekeren in een all risico fotomateriaal. Let op, diefstal, er moet inbraak zijn, of geweld of dergelijke...
                      niet louter en alleen verdwijnen, wat ook logisch is. Aansluitingsvoorwaarde is wel dat je brandverzekering en familiale verzekering ook bij DVV zet.
                      Verzekering is wereldwijd geldlig.
                      Ik wou het je maar meegeven, geen reclame maken dat niet, maar je vroeg erom :-)
                      grtjs
                      Blijkt dat ik dus beide heb bij DVV =D Dus dat is al inorde ^^
                      Nu vind ik op de site niets meer over dergelijke verzekering, waar heb jij er meer informatie over gevonden? Via de site of gewoon contact opgenomen met hun?

                      Alvast bedankt grtz

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzekering camera, reis Azië

                        kan het je maandag bezorgen als je wil als ik op kantoor ben.
                        maar als je het louter en alleen voor diefstal zou doen, zou ik eerst eens horen dat dat ook niet mee in je brandverzekering zit als tijdelijk verplaatste inboedel dan, zo noemen ze dat dan :-)

                        @leonidas:
                        ik ben bediende, geen zelfstandige, helemaal iets anders hoor en werk niet op commissie dus waarom iets opdringen? geen reden toe :-)
                        gewoon ja als iemand iets vraag antwoord ik, maar eerlijk gezegd, ik ben nr costa rica geweest voor twee maanden ook met al mijn fotomateriaal, wel op hotel en van daaruit uitstappen gedaan en heb het ook niet verzekerd. Had wel bijstandverzekering genomen met in het geval er iets met mij gebeurt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzekering camera, reis Azië

                          Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                          wel op hotel
                          Rugzaktoeristen slapen ook op hotel hoor. Alleen zoeken we dat ter plaatse op het moment zelf.

                          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzekering camera, reis Azië

                            Dat is nogal kort door de bocht. Ik heb tijdens een fietsreis van één jaar een bijstandsverzekering afgesloten. Toen ik in Singapore een ingreep moest ondergaan die me normaal zo'n 3000 € zou gekost hebben, was ik blij dat ik mijn jaarpremie van 300 € betaald had.
                            Idem dito toen ik een nagelnieuwe lens gepikt van 850 € gepikt was tijdens een reis.
                            Ik wil er nog even aan toevoegen dat bepaalde verzekeringen (zoals mijn materiaalpolis van Fidea) wél gauwdiefstal dekken: mijn lens is gestolen zonder geweld, gewoon pickpocketing, en toch heb ik een nieuwe gekregen. Ik had alleen een vrijstelling van 250 €. Maar die geldt per schadegeval, dus als je camera en lens kwijt bent, is het diezelfde 250€.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Dat je je huis en je auto verzekert kan ik inkomen, maar voor de rest? Je reinste geldklopperij, net zoals die 'verlengde' garanties. Ze verdienen er namelijk aan dus als je er nooit aan meedoet kun je dat geld mooi in je zak steken (en uitgeven als er onverhoopt toch eens iets gebeurt). Zo heb ik al een heel vermogen opgebouwd door nooit een annuleringsverzekering af te sluiten.
                            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                            Comment

                            Working...
                            X