Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d300

    hallo,

    ik ben van plan om een tweedehands camera te kopen namelijk een d300,
    kan er iemand mij wat advies geven op wat ik moet letten zodat ik geen miskoop doe alle reactie zijn welkom alvast bedankt.

  • #2
    Re: d300

    In ieder geval achterhalen hoeveel kliks de body op zijn konto heeft staan.......
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #3
      Re: d300

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      In ieder geval achterhalen hoeveel kliks de body op zijn konto heeft staan.......
      als je de verkoper vraagt om een foto van de krant van vandaag (dan ben je zeker van de datum) te maken en te mailen, kan je die uploaden naar www.myshuttercount.com en dan ken je de kilometerteller van de camera. Wat veel of weinig is moet je zelf bepalen. Mijn D200 heeft er meer dan 47000 en die werkt nog prima.

      Als je echt twijfels hebt, wil ik de camera wel voor je testen. Ik schat dat ik daar een jaar of twee voor nodig heb ;p
      Last edited by putor; 12 oktober 2011, 18:32.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: d300

        Bij amatuergebruik is het aantal klicks zelden een beperking.

        Ik zou zeker kijken naar backfocus / frontfocus met jouw objectieven.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: d300

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Bij amatuergebruik is het aantal klicks zelden een beperking.

          Ik zou zeker kijken naar backfocus / frontfocus met jouw objectieven.
          wie bij mij een camera of lenzen komt kopen en daar statief, laptop, batterijen opstelt en een test gaat doen die een uurtje duurt, schup ik buiten. Er zijn grenzen aan materiaal testen.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: d300

            Om die zaken te testen heb je niet meer dan een krant nodig en het gaat toch over een camera met AF-finetuning....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: d300

              Beste digi fans zit met een vervelende vraag heb een tweedehands d300 gekocht en het toestel is niet van een nieuw te onderscheiden dus dacht ik een goede deal te hebben gedaan.heb bij de verkoper een paar foto's getrokken en die waren ok .thuis heb ik direct wat test foto's gemaakt en bekeken op de pc en alles was ok,maar als je door het oculair kijkt zie je kleine zwarte vlekjes kan er mij iemand hier wat meer over vertellen is dit optelossen of maakt dit niet veel uit alvast bedankt.

              mvg gerrit

              Comment


              • #8
                Re: d300

                Oorspronkelijk geplaatst door GERRIT 1969 Bekijk bericht
                Beste digi fans zit met een vervelende vraag heb een tweedehands d300 gekocht en het toestel is niet van een nieuw te onderscheiden dus dacht ik een goede deal te hebben gedaan.heb bij de verkoper een paar foto's getrokken en die waren ok .thuis heb ik direct wat test foto's gemaakt en bekeken op de pc en alles was ok,maar als je door het oculair kijkt zie je kleine zwarte vlekjes kan er mij iemand hier wat meer over vertellen is dit optelossen of maakt dit niet veel uit alvast bedankt.

                mvg gerrit
                Ergens stof op spiegel of in het oculair zelf.

                Maakt eigenlijk niet uit voor de foto zelf!
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: d300

                  Dat is op te lossen, door eens met een blaaskwast in het spiegelhuis en op het matglas te blazen. Persoonlijk zou ik ze laten zitten, zitten er prima, doen niemand kwaad en jij bent de enige die ze ziet. Als je er aan ergert: dit niet meer doen.

                  Haal je ze weg, dan zijn ze erop eens weer........
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X