Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 vertraging weergave

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 vertraging weergave

    Hey mensen,


    even een vraagje:


    bij het bekijken van mijn pics op de camera heb ik soms de indruk dat de camera precies niet kan volgen als ik terugkijk?
    Kan het niet anders omschrijven...

    iemand enig idee waar t aan ligt?
    geheugenkaartje (class 10)? Bugje in de camera?

    Van het moment dat ik de indruk heb dat de camera niet kan volgen en ik zet m uit en terug aan, is t probleem weg?


    zelfde gebeurt soms als ik inzoom binnen de foto...
    Last edited by darth rikush; 12 oktober 2011, 09:09.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

  • #2
    Re: D7000 vertraging weergave

    Heb dit ook al wel eens ondervonden.

    Zal één van de dagen nog eens "spelen" en proberen na te gaan wanneer het fenomeen zich precies voordoet.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: D7000 vertraging weergave

      Ik heb reeds gelezen, en ondervonden, dat die zijn beelden te langzaam wegschrijft, en men besloot dat de d7000 daardoor niet zo voor proffs geschikt is, het ene zal waarschijnlijk samenhangen met het andere.
      Groeten Hervé.

      Comment


      • #4
        Re: D7000 vertraging weergave

        Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
        Ik heb reeds gelezen, en ondervonden, dat die zijn beelden te langzaam wegschrijft.......
        heeft dat misschien te maken met een snel of minder snel kaartje..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: D7000 vertraging weergave

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heeft dat misschien te maken met een snel of minder snel kaartje..?
          grt,bouk.
          Misschien is mijn transcend sdhc 32gb cl 10 dan te traag...
          Groeten Hervé.

          Comment


          • #6
            Re: D7000 vertraging weergave

            heeft dat misschien te maken met een snel of minder snel kaartje..?
            grt,bouk.
            Dit vermoed ik ook.
            Ik heb in sleuf 1 een Sandisk Extreme pro zitten en in de andere een Transcend class 10.
            Zelf heb ik de indruk dat bij het bekijken van foto's die op de Transcend staan het idd een beetje trager gaat. Bij Sandisk heb ik dit helemaal niet.
            Grt, Amaat
            The fun begins where the road ends
            BD Lidnummer : BD2057BE

            Comment


            • #7
              Re: D7000 vertraging weergave

              De vraag is meer denk ik is het bekijken van de weergaven trager bij de d7000 dan bij andere nikon toestellen...zoals bv de d90 ?
              Groeten Hervé.

              Comment


              • #8
                Re: D7000 vertraging weergave

                Op elke Nikon, die heb/gehad heb, is/was het beeld zichtbaar als het groene ledje brandde, dus de camera aan het schrijven was, dus de snelheid van het kaartje heeft er niks mee te maken.

                Wat mij opvalt op mijn D700, dat beeld pas versachijnt als het groene ledje aangaat, het beeld verschijnt. Dus tussen de click en het aangaan van de groene led, zit het beeld ergens tussen de sensor en het buffergeheugen en wordt bewerkt.

                Ik weet nog van mijn D200, dat die ook wat langzamewr het beeld toonde, dus waarschinlijk gaan de 17MP van D7000 ook wat trager ddoor de processor(net zo snel, maar omdat het er zoveel zijn...)

                Check even of er geen bewerking aanstaat, er zijn er verschillende die een beroep doen op processor en buffergeheugen en de boel vertragen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 vertraging weergave

                  Het is niet zozeer t onmiddellijk bekijken van t beeld waar t probleem zich voordoet,maar wanneer ik snel door de beelden scroll...
                  Soms doet ie t wel, dan weer eens niet?
                  Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 vertraging weergave

                    Hier een stukje uit de review van de D7000 van Thom Hogan over geheugen kaartjes, misschien heb je er iets aan.

                    Writing to Card
                    I'm still trying to get a full handle on card performance in the D7000. I see some inconsistencies that I can't yet explain. My fastest cards (30Mbps) actually seem to work slightly slower than some of my other cards (e.g. 22Mbps). I'm wondering if the D7000 isn't more sensitive to the card that's in it than previous Nikon SD card cameras. it certainly seems that way. Cards that are faster in some of my other SD-using cameras turn out to be not quite as fast in the D7000. Nikon's "tested" cards seem to all work fine, though. The camera is writing faster than the D90 did to the same card, and by a comfortable margin, but I don't think it's achieving the maximum that some cards are able to now produce. I've had my best luck with the Sandisk Extreme III cards.

                    Zelf heb ik twee Sandisk ultra SDHC (15MB/s) kaartjes van 16 GB en dit probleem nooit gezien.

                    Comment

                    Working...
                    X