Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maquettes trekken, toch wel enkele vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maquettes trekken, toch wel enkele vraagjes

    hallo iedereen,

    Heb mij een 60D aangeschaft samen met een EF 15-85mm lens van Canon.
    Vervolgens een 580EXII bijgekocht.
    Mijn vriendin heeft me nu gevraagd om haar maquettes van de voorbije jaren te trekken, zo dat ze deze kan gebruiken in haar portfolio.

    De eerste keer gewoon getrokken vanuit statief met flash op en af camera. Als achtergrond gewoon witte maquette karton gebruikt. Ik vond mijn resultaten toen meevallen (sommige), maar veel hadden last van donkere schaduwen.

    Heb toen op het internet wat informatie gevonden over softboxen. Heb er vervolgens zelf 1 gemaakt. Deze enkele keren gebruikt. Daarna nog een reflector gemaakt met zilverpapier. Nu kan ik er al voor zorgen dat ik de schaduwen uit mijn foto's krijg.

    Mijn vragen zijn nu, kan ik naast de softbox en reflector ook nog de 580EXII gebruiken?
    Hoe zou jullie opstelling er dan uit zien? ik gebruik nu enkel het licht van de softbox, kan ik hiernaast ook nog ander licht gebruiken, zoja, hoe zou ik dit richten/welk type/vermogen? Hou meten jullie het licht? Welke instelling camera? Raden jullie mij een andere lens aan?

    Zelf nog tamelijk onervaren met studiowerk. Momenteel veel informatie terug gevonden op youtube en in boekjes. wat advies van experts zou handig zijn, mochten jullie dit met mij willen delen.

    alvast bedankt.
    Canon EOS 60D - Canon EF-S 15-85mm f3,5-5,6 IS USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon 70-200mm f4 IS L USM - Canon Speedlite 580 EXII - en nog wat filters

  • #2
    Re: Maquettes trekken, toch wel enkele vraagjes

    Welke lichtbron heb je in de softbox zitten.

    Misschien ook de sticky's eens nalezen:
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Maquettes trekken, toch wel enkele vraagjes

      Wegens budget, een buitenlicht gekocht bij hubo, 1000W R7s.
      licht is zelf wat geel, als ik custom white balance instel met grijskaart,is dit verholpen.
      Canon EOS 60D - Canon EF-S 15-85mm f3,5-5,6 IS USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon 70-200mm f4 IS L USM - Canon Speedlite 580 EXII - en nog wat filters

      Comment


      • #4
        Re: Maquettes trekken, toch wel enkele vraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door johndoe Bekijk bericht
        Wegens budget, een buitenlicht gekocht bij hubo, 1000W R7s.
        licht is zelf wat geel, als ik custom white balance instel met grijskaart,is dit verholpen.
        YN460 II op ebay voor ca. 32€ 't stuk... werkt naar behoren!

        correct licht... wordt niet warm... in te stellen... etc...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment

        Working...
        X