Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handbagage

    Hallo,

    Ik wil binnenkort mijn lowepro fastpack 350 meenemen als handbagage in het vliegtuig.
    Op de website van lowepro staat het logo van "airline carry on" bij deze tas.

    Kan ik er dan vanuit gaan dat dit voor geen enkele maatschappij een probleem is?
    Het gaat dus over een fastpack 350, niet een fastpack 350 AW !



    Alvast bedankt!

    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

  • #2
    Re: Handbagage

    Afgelopen augustus met een dergelijke tas naar Zuid Afrika geweest. Zowel heen als terug geen probleem om hem als handbagage mee te nemen.

    Comment


    • #3
      Re: Handbagage

      Hier vind je enkele richtlijnen.

      http://www.vogelsvanbelgie.be/Tip_11.html


      Groeten,

      Rudy
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Handbagage

        ik heb hem vaak genoeg meegenomen ondertussen, nog nooit problemen gehad, ja om hem in het bagagevak te krijgen van een kleiner toestel, maar geen commentaar van personeel
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Handbagage

          Inzake afmetingen zal dit voor geen enkele maatschappij een bezwaar zijn.
          De meeste hanteren de 115 cm-regel = de som van de hoogte, breedte en diepte mag de 115cm niet overschrijden. In dit geval is de Lowe Pro 105 cm.
          Waar er evenwel grote verschillen zijn is het toegelaten gewicht: de ene maatschappij laat 12 kg toe, terwijl de andere de handbagage beperkt tot amper 6 kg. Vooral dit laatste kan problemen geven bij een hobby-fotograaf.
          Je kan de bagagelimieten altijd terug vinden op de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Handbagage

            materiaal voor werk mag je toch merendeel gewoon meenemen zonder dat deze als handbagage geteld wordt.
            tenminste, heb ooit zelfs 2 laptops, extra onderdelen voor een apparaat, en een flinke cameratas meegenomen, werd geen probleem van gemaakt gezien het voor werk is. (alleen vervelend dat je alles uit de tas moet halen voor de scan)

            Maar zoals hierboven al gezegd, de tas valt normaalgesproken binnen de normen.
            Neem je ook nog andere handbagage mee of dat niet meer? (zo niet, dan zullen ze er al helemaal geen probleem van maken. Zo wel, dan heb je net de verkeerde persoon getroffen)
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • #7
              Re: Handbagage

              Verleden week had ik een (korte, EU) vlucht met Brussels Airlines. Iedereen die een tweede stuk handbaggage had moest dat afgeven (vlucht zat vol). Niettegenstaande gewichtslimiet van 6Kg bij het tarief dat wij betaalden heeft niemand een opmerking gemaakt over mijn rugzak (ong. 10-12Kg met laptop, camera, lenzen, lectuur en "kleinigheden").
              Ik zou me geen zorgen maken tenzij je met een lowcost airline (Ryanair, Easyjet..) vliegt. En doen alsof je rugzak niets weegt natuurlijk
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Handbagage

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Verleden week had ik een (korte, EU) vlucht met Brussels Airlines. Iedereen die een tweede stuk handbaggage had moest dat afgeven (vlucht zat vol). Niettegenstaande gewichtslimiet van 6Kg bij het tarief dat wij betaalden heeft niemand een opmerking gemaakt over mijn rugzak (ong. 10-12Kg met laptop, camera, lenzen, lectuur en "kleinigheden").
                Ik zou me geen zorgen maken tenzij je met een lowcost airline (Ryanair, Easyjet..) vliegt. En doen alsof je rugzak niets weegt natuurlijk
                Inderdaad, heb wel eens bij wizzair (wil je echt niet mee vliegen) gezien dat iedereen even zijn/haar handbagage op de weegschaal mocht zetten. Daar waren enige mensen erg teleurgesteld
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Handbagage

                  Moet fotomateriaal uit je handbagage voor de scan?? Of kan dat geen kwaad?

                  Ik neem trouwens enkel een body met kitlens en een 70-300mm lens mee... Dus qua gewicht gaat het niet oplopen, ik neem neem gewoon die rugzak omdat et nog gerief en moet en omdat het weinige materiaal dan toch zo goed mogelijk beschermd is.
                  R0b!n
                  PORTFOLIO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handbagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
                    Moet fotomateriaal uit je handbagage voor de scan?? Of kan dat geen kwaad?
                    Kan geen kwaad. Laptop moet je wel in een apart bakje leggen bij de security.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handbagage

                      Laptop blijft thuis voor de zekerheid volle geheugenkaartjes in mijn zak stoppen?
                      R0b!n
                      PORTFOLIO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handbagage

                        deze zomer op charter Jetair naar Malaga toch mijn fotogerief op de band moeten zetten....was goed voor één maal zei de hostess die naast de Spaanse beamte stond , maar volgende maal ging het 60,00 euro opleg zijn...en ik had dan nog mijn zware 70-200 2.8 thuis gelaten..
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handbagage

                          Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                          deze zomer op charter Jetair naar Malaga toch mijn fotogerief op de band moeten zetten....was goed voor één maal zei de hostess die naast de Spaanse beamte stond , maar volgende maal ging het 60,00 euro opleg zijn...en ik had dan nog mijn zware 70-200 2.8 thuis gelaten..
                          Dat valt voor mij ook onder "lowcost airlines".
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handbagage

                            Uit de Quick Reference van de Loweprobrochure, bij het onderdeel 'Airline Compatible':

                            "Airline carry-on regulations are subject to change and vary by airline and country. To meet the requirements, you may need to remove laptops, tripod holders and attachments. Call your airline or visit its web site for current size and weight restrictions."
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Handbagage

                              Goh ja, ik heb het nog eens nagevraagd in de winkel en ze zien daar ook geen probleem dus ik neem hem gewoon mee

                              Bedankt voor de reacties iedereen !
                              R0b!n
                              PORTFOLIO

                              Comment

                              Working...
                              X