Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

    Aloha,

    Ik heb een kaartje met Urbex locaties verzameld. Vooral Belgie.

    Publiek sharen lijkt me niet slim zeker? (gezien het dan in "verkeerde" handen kan terecht komen zeker?)

    Kan mss beter mensen op dit forum laten PM'en en die dan manueel toevoegen aan de lijst mensen met toegang?

    Comments, advies, mensen met interesse voor hier aan samen te werken e.d., meer als welkom!
    ~only dead fish follow the stream~

  • #2
    Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
    Aloha,

    Ik heb een kaartje met Urbex locaties verzameld. Vooral Belgie.

    Publiek sharen lijkt me niet slim zeker? (gezien het dan in "verkeerde" handen kan terecht komen zeker?)

    Kan mss beter mensen op dit forum laten PM'en en die dan manueel toevoegen aan de lijst mensen met toegang?

    Comments, advies, mensen met interesse voor hier aan samen te werken e.d., meer als welkom!
    sharen is in geen enkele vorm slim...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
      sharen is in geen enkele vorm slim...
      zelfs niet met geinteresseerden hier op't forum via email based toegang?
      damn ik had hier beter een poll van gemaakt mss :-/
      ~only dead fish follow the stream~

      Comment


      • #4
        Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
        zelfs niet met geinteresseerden hier op't forum via email based toegang?
        damn ik had hier beter een poll van gemaakt mss :-/
        ik zie de laatste jaren teveel achteruitgang van locaties...
        ik deel/ruil enkel nog met mensen die ik echt ken uit deze scène en waar ik al mee opstap ben geweest...
        het is zelfs zo erg geworden dat ik zelfs aan familie-leden niks vertel
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          sharen is in geen enkele vorm slim...
          Zo ver zou ik nu ook niet willen gaan maar openbaar zetten is gewoon stom en zal in geen enkel Urbexmilieu worden geappreciëerd. Sharen kan zeer interessant zijn omwille van de veiligheid, misschien begin ik oud te worden maar ik ga meestal niet meer alleen. Ik heb locaties genoeg maar tegenwoordig niet meer de fut om ze op te volgen na een paar familiale drama's (ei zo na gisteren nog een 4e).
          Je moet het multiplicatoreffect van het internet en vooral de domheid van mensen niet onderschatten.

          Een voorbeeld, het heeft nu niks te maken met urbex maar in een bepaald land heeft 2-3 jaar geleden iemand in zijn hoofd gehaald om alle warmwaterpoelen te publiceren, compleet met GPS-co. Is intussen vertaald in het Engels en ik kan je verzekeren dat de sfeer (en de hygiëne) op bepaalde locaties compleet om zeep is. Gelukkig hoor ik bij een van die freaks die deze die niet in het boek staan kennen.

          Maar om terug te keren op Urbex, ik weet niet wat je kaart voorstelt maar binnen de kortste keren komt daar de familie Huppeldepup sensatie zoeken en valt de jongste Huppeldepup door de zoldervloer. De dag daarop halen we weer eens de krant.
          En dat wil ik echt niet.

          PaulM

          Comment


          • #6
            Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

            Bedankt voor de reacties alvast. Publiek sharen lijkt en leek me sowieso ook niet verstandig. Tot nu toe ken ik de gebruikers/mensen met toegang allemaal persoonlijk ook. Heb zelf al vaker urbex meetingskes georganiseerd onder ons, ookal zijn het telkens maar 1 tot 3 personen die op zelfde tijdstip mee kunnen. Mss kan ik mensen met interesse best eerst zelf eens uitnodigen voor zo een meeting alvorens hun (eventueel) toegang te geven via hun persoonlijke account dan?

            Zou graag nog wat meer reacties willen hier, zodat ik beter weet wat verstandig lijkt en wat niet. Ik wil absoluut ook niet dat mensen de locaties gaan zitten verknoeien natuurlijk. Maar denk wel dat men samen met enkele gelijke en goede zielen win win situaties kan creëren voor hun. Soit, voorlopig ga ik nog niemand toelaten alleszins totdat er hier een beetje meer respons geweest is. Is ook geen haast bij. Grts
            ~only dead fish follow the stream~

            Comment


            • #7
              Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

              Leuk origineel initiatief, zo krijgen BD'ers ook eens de kans om een mooie locatie te bezoeken als ze eens in de buurt zijn, wij zijn allen gepassioneerde fotografen en verstandige mensen denk ik, krakers of vandalen ga je hier niet tegenkomen, info via PM lijkt me een goede keuze, op urban forums worden locatie's ook via PM doorgeven. We hebben allen respect voor het mooie die we kunnen fotograferen.

              Comment


              • #8
                Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                Leuk origineel initiatief, zo krijgen BD'ers ook eens de kans om een mooie locatie te bezoeken als ze eens in de buurt zijn, wij zijn allen gepassioneerde fotografen en verstandige mensen denk ik, krakers of vandalen ga je hier niet tegenkomen, info via PM lijkt me een goede keuze, op urban forums worden locatie's ook via PM doorgeven. We hebben allen respect voor het mooie die we kunnen fotograferen.
                dat is net het probleem...
                "gepassioneerde fotografen" beschadigen meestal zeer hard locaties...
                het moto is en blijft "Take nothing but pictures , leave nothing but footprints"
                en veel "gepassioneerde fotografen" denken het recht te hebben om van alle dingen te gaan verzetten voor een foto die perfect inorde is....
                zo heb je een locatie villa Wallfahrt ofwel villa das daar lijkt een mariabeeld godelijke krachten te hebben!
                die zwerft bijna dagelijks van de ene plaats naar de andere...
                þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                Freelance bedrijfsfotograaf
                klikerdeklik hier voor mijn website!

                Comment


                • #9
                  Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                  Totaal niet mee akkoord, gepassioneerde fotografen vernielen net niets!!!! Welk voordeel zouden onze BD'ers hier hebben met iets te vernielen???
                  95% van de locatie's kun je via Google vinden en iedereen kan ook in urbex forums registreren en locatie's via PM verkrijgen, dus dikke zever.
                  Niet twijfelen, leuk initiatief en net hetzelfde als op de urbex forums, met het verschil dat je daar niet speciaal moet registreren en berichten posten, het is daar ook wat beperkt qua inhoud.
                  Hier is het veel leuker vertoeven, uitgebreider qua forumonderdelen, objectieven, chit chat, koop/verkoop,...

                  Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                  dat is net het probleem...
                  "gepassioneerde fotografen" beschadigen meestal zeer hard locaties...
                  het moto is en blijft "Take nothing but pictures , leave nothing but footprints"
                  en veel "gepassioneerde fotografen" denken het recht te hebben om van alle dingen te gaan verzetten voor een foto die perfect inorde is....
                  zo heb je een locatie villa Wallfahrt ofwel villa das daar lijkt een mariabeeld godelijke krachten te hebben!
                  die zwerft bijna dagelijks van de ene plaats naar de andere...
                  Last edited by 2010; 11 oktober 2011, 21:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                    Inderdaad leuk initiatief, t'is niet dat wij dan speciaal naar Hainaut ofzo gaan afreizen, maar het is altijd leuk als we eens in de buurt zijn of een vrij dagje hebben om een overzicht te hebben. Sharen via PM of op ftp met paswoord is inderdaad een goede keuze, identiek als op de urbex forums. Op de meeste portfolio's staan de namen en na wat googelen vind je snel het adres, de verstokte urbexers denken nog dat ze een geheim hebben maar dit is echt passé composé. Ik steek de adressen in m'n gps maar is wat onhandig en heb zelfs geen plaats meer in tomtom, een kaartje is inderdaad overzichtelijker, doen zou ik zeggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      Totaal niet mee akkoord, gepassioneerde fotografen vernielen net niets!!!! Welk voordeel zouden onze BD'ers hier hebben met iets te vernielen???
                      95% van de locatie's kun je via Google vinden en iedereen kan ook in urbex forums registreren en locatie's via PM verkrijgen, dus dikke zever.
                      Niet twijfelen, leuk initiatief en net hetzelfde als op de urbex forums, met het verschil dat je daar niet speciaal moet registreren en berichten posten, het is daar ook wat beperkt qua inhoud.
                      Hier is het veel leuker vertoeven, uitgebreider qua forumonderdelen, objectieven, chit chat, koop/verkoop,...
                      moest je nu zeggen gepassioneerde urbexers dan ga ik met je mee...
                      gepassioneerde fotografen... neen
                      en vele urbexers zullen me daarin volgen, een stoel verzetten, een beeldje verzetten of wat dan ook voor een ideaale foto = vernieling
                      stof dat niet meer hetzelfde ligt etc

                      ik vinden zomaar sharen met iedereen ook zeer gevaarlijk voor mensen die totaal niet weten met wat ze bezig zijn....
                      tenzij je me nu wijsmaakt dat er standaard een veiligheidsharnas tot je foto)uitrusting behoord

                      en dan zwijg ik nog maar over de verfartiesten die ook tal van fora's afschuimen om locatie's te bemachtigen
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Inderdaad leuk initiatief, t'is niet dat wij dan speciaal naar Hainaut ofzo gaan afreizen, maar het is altijd leuk als we eens in de buurt zijn of een vrij dagje hebben om een overzicht te hebben. Sharen via PM of op ftp met paswoord is inderdaad een goede keuze, identiek als op de urbex forums. Op de meeste portfolio's staan de namen en na wat googelen vind je snel het adres, de verstokte urbexers denken nog dat ze een geheim hebben maar dit is echt passé composé. Ik steek de adressen in m'n gps maar is wat onhandig en heb zelfs geen plaats meer in tomtom, een kaartje is inderdaad overzichtelijker, doen zou ik zeggen.
                        de gekende locatie's als ECVB, chateau noisy/miranda, chateau rouge ga je idd zeer snel vinden...
                        maar dat zijn dan ook al zeer oude locatie's

                        de nieuwer locatie's die ga je niet snel vinden hoor
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                          publiek sharen zou ik persoonlijk ook niet doen!

                          urbex is iets waar ik me nog niet veel mee bezig gehouden heb, en buiten dadipark en ergens station van montzen kom ik niet!
                          heb wel interesse om dit kaartje eens te zien te krijgen! en mss wel eens één of meerdere locaties op mijn gemak te bezoeken.

                          maar publiek zou dit toch niet gemaakt moeten/mogen worden kwestie van die plaatsen niet plat te laten lopen!
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                            Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                            Leuk origineel initiatief, zo krijgen BD'ers ook eens de kans om een mooie locatie te bezoeken als ze eens in de buurt zijn, wij zijn allen gepassioneerde fotografen en verstandige mensen denk ik, krakers of vandalen ga je hier niet tegenkomen, info via PM lijkt me een goede keuze, op urban forums worden locatie's ook via PM doorgeven. We hebben allen respect voor het mooie die we kunnen fotograferen.
                            Ik denk zomaar dat je de gemiddelde fotograaf hier op het forum veel te hoog inschat.
                            Zelf ken ik maar enkele mensen, en de rest zie ik hier wel eens wat schrijven, maar om dan te zeggen dat ze iets wel of niet doen, gaat me echt te ver.

                            Verder, lijkt het me niet verstandig om zo'n kaart te publiceren, wat ik over urbex heb gelezen moet je zeker wel opletten want er zijn gewoon risico's aan verbonden.
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

                              ok iedereen registreert dan hier :



                              en hier



                              Er staat nergens vermeld dat BD verboden terrein is om locatie's via PM door te geven, gewoon belachelijke reacties van sommigen hier die denken dat ze de exclusiviteit van de wereld vasthebben.

                              Comment

                              Working...
                              X