Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips veldrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips veldrijden

    Aangezien het wielerseizoen stilaan ten einde loopt, ga ik naar een paar veldritten. Dit heb ik nog nooit geprobeerd vandaar dat ik wat info en tips vraag aan mensen die er meer vertrouwd mee zijn.
    Ook zit ik me af te vragen of ik best een speedlite koop en zo ja , welke? ( ik heb een nikon D90)
    Ik zou mijn 18-105 VR lens mee nemen ipv mijn 70-300, of zien jullie dit anders?

    Alvast bedankt !!

  • #2
    Re: Tips veldrijden

    ga vroeg en zoek een ideale plaats waar je de renners mooi in beeld krijgt met zo weinig mogelijk zatte supporters in de achtergrond; desnoods klein klaptrapje meenemen
    beklimming is ideaal: expressie en niet te snel

    qua lens: als er voldoende licht is zou ik voor een 70-300 gaan gezien ik steeds 70-200 2.8 gebruik. je kunt mooi inzomen voor expressie beelden en op 70 een renner in aantocht volledig in beeld krijgen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Tips veldrijden

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      ga vroeg en zoek een ideale plaats waar je de renners mooi in beeld krijgt met zo weinig mogelijk zatte supporters in de achtergrond; desnoods klein klaptrapje meenemen
      beklimming is ideaal: expressie en niet te snel

      qua lens: als er voldoende licht is zou ik voor een 70-300 gaan gezien ik steeds 70-200 2.8 gebruik. je kunt mooi inzomen voor expressie beelden en op 70 een renner in aantocht volledig in beeld krijgen.
      Thanks!
      En gebruik je ook een speedlite ? of is dit niet echt nodig?

      Comment


      • #4
        Re: Tips veldrijden

        Pannen is moeilijk door plaatsgebrek. Daarom neem je meestal frontale shoots met een sluitertijd van 1/500. Kan je toch pannen zal het eerder 1/200 zijn.

        Zet je toestel op All Servo.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment

        Working...
        X