Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewegende beelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewegende beelden

    Hey iedereen!

    Ik heb eens een vraagje,
    Ik ben nu al enige tijd een foto te nemen van een bewegend voorwerp en zo zelf mee te bewegen ( zodat onderwerp scherp en achtergrond zo vaag is).
    Maar dit lijkt me maar niet te lukken.. Ofwel is het helemaal vaag, zijn er maar delen scherp,...
    Zijn er nog praktische trucjes en tips die jullie misschien zouden willen delen om dit toch te doen slagen?

    Alvast heel erg bedankt!

  • #2
    Re: Bewegende beelden

    Oorspronkelijk geplaatst door Idril Bekijk bericht
    Hey iedereen!

    Ik heb eens een vraagje,
    Ik ben nu al enige tijd een foto te nemen van een bewegend voorwerp en zo zelf mee te bewegen ( zodat onderwerp scherp en achtergrond zo vaag is).
    Maar dit lijkt me maar niet te lukken.. Ofwel is het helemaal vaag, zijn er maar delen scherp,...
    Zijn er nog praktische trucjes en tips die jullie misschien zouden willen delen om dit toch te doen slagen?

    Alvast heel erg bedankt!


    Wat is het bewegend voorwerp dat je wilt fotograferen, als het iets is dat je ziet passeren kan je al scherp stellen op de plaats waar het voorwerp gaat voorbij komen, bv een auto pannen. Net een voorbeeldje gezien van Black Bandit, http://forum.belgiumdigital.com/f15/...te-386885.html
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Bewegende beelden

      Is zeker niet gemakkelijk, bij pannen van racewagens heb ik heel veel mislukte foto's. Ik hou maar enkele goede over.
      Gebruik een monopod, stabilisatie uit (tenminste voor de steadyshot in mijn camera, bij Nikon en Canon heb je een panningmodus dacht ik die alleen verticale bewegingen compenseert), voor wagens zou ik in het begin zeker niet lager gaan dan 1/160s, continuous AF gebruiken. En veel foto's nemen, uiteindelijk komen er wel enkele goede tevoorschijn.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Bewegende beelden

        Bedankt! Met deze nieuwe tips ga ik het eens terug proberen!

        Comment


        • #5
          Re: Bewegende beelden

          Oorspronkelijk geplaatst door Idril Bekijk bericht
          Bedankt! Met deze nieuwe tips ga ik het eens terug proberen!
          Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bewegende beelden

            De beeldstabilisatie uitzetten of aanpassen is heel belangrijk.
            Op mijn sigma 120-400m bv . heb ik 3 standen uit, gedeeltelijk, volledig.
            Voor panning zet ik hem uit of op gedeeltelijk.
            Op volledig kan je namelijk geen fatsoenlijke panning-foto nemen.

            Maar het is vooral ervaring die het hem doet. (en het is niet simpel )
            Ik zelf ben er ook geen held in...
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #7
              Re: Bewegende beelden

              Ja het is een opdracht voor de avondschool.
              De lat ligt nu niet zo hoog, maar ik heb ook geen zin om half werk af te leveren natuurlijk ^^
              In ieder geval bedankt voor de tip, want ik liet die altijd aanstaan!

              Comment

              Working...
              X