Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Filmen in discotheek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Filmen in discotheek

    Hallo iedereen.
    Sinds kort film ik voor een club in Antwerpen. Ik heb een sony A33 met kitlens en ook een 50mm 1.8.De kitlens valt goed mee uiteindelijk maar alleen maar in combinatie met een LED lamp op de camera.
    De 1.8 is zeer goed maar zoomt iets te ver in (geen mogelijkheid tot 'totaalbeeld').
    Nu is mijn vraag of iemand goede lenzen kent om in zulke omstandigheden (weinig licht, flikkerende spots,...) te filmen. Eventueel een 1.8 maar dan kortere brandpuntafstand. Zou een F2.8 ook volstaan op grootste lensopening?
    Mvg Frederik

  • #2
    Re: Lens voor Filmen in discotheek

    Wil geen anti-reklame maken maar mijn Zeiss 1.4 - dus zonder echte AF ( wel signaal ) - is bijzonder scherp, maar je moet bij minimum f. je tijd nemen en vele opnames maken om één goede foto te hebben. Dus geen aanrader voor ongecontroleerde, bewegende onderwerpen.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Filmen in discotheek

      Zou een Zeiss 50/1.4 een ander beeldveld geven dan een Sony 50/1.8, hoe scherp die Zeiss ook is?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Filmen in discotheek

        Ik denk eigenlijk meteen aan een tokina 11-16 2.8, lijkt me de ideale lens voor zulke dingen.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Filmen in discotheek

          Ik vrees dat met de tokina je hele hoge iso moet gebruiken in een disco om wat te kunnen filmen. Goed als je geld hebt zou je ooops sony camera was het he ......... Lastig ik weet niet welke lenzen er voor sony zijn.
          Voor canon en nikon heb je de 24mm 1.4 en die zijn prijzig.
          Sigma 20mm 1.8 zou jou mooie beelden kunnen leveren. Anders sigma 30mm 1.4. er is ook een minolta 35mm 1.8 dacht ik en een sony 35mm 1.4.

          succes en laat wel wat van jouw videos zien he

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Filmen in discotheek

            Ok dan zal ik eens naar zulke lenzen kijken, ja de clubshots zijn nog in verwerking, die clips komen pas uit telkens aan het einde van de maand om een overview te hebben van wat er in die maand is gebeurd ..maar ik kan wel andere dingen laten zien die ik reeds gemaakt heb voor een vriend van me die nogal wat met muziek bezig is.



            Het zijn 3 clips voor de geintresseerden

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Filmen in discotheek

              goed werk, ik heb me geabonneerd en dit gedaan lol

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Filmen in discotheek

                Oorspronkelijk geplaatst door Fwekie Bekijk bericht
                Ok dan zal ik eens naar zulke lenzen kijken, ja de clubshots zijn nog in verwerking, die clips komen pas uit telkens aan het einde van de maand om een overview te hebben van wat er in die maand is gebeurd ..maar ik kan wel andere dingen laten zien die ik reeds gemaakt heb voor een vriend van me die nogal wat met muziek bezig is.



                Het zijn 3 clips voor de geintresseerden
                Mmmmmm, ik word der ambetant van !
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #10
                  Re: Lens voor Filmen in discotheek

                  wij hebben hier thuis een sony 35mm 1.4 om in donkere omstandigheden te filmen werkt prima, wel soms iets té télé
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X