Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000?

    hoi
    ik ben nu zo al een jaar beig met fotografie heb nu een nikkon d3000 maar ben nu op zoek naar een ander model heb mn oog laten vallen op de d7000
    of is er iets beter te vinden voor die prijsklasse alvast bedankt

  • #2
    Re: D7000?

    De D7000 heeft dezelfde uitstekende beeldsensor als de D5100.

    Kan je aangeven tegen welke beperkingen van je huidige camera jij oploopt? Pas dan kan er iets zinvols gezegd worden over de D7000 of een andere camera.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: D7000?

      Oorspronkelijk geplaatst door wesn Bekijk bericht
      .......
      of is er iets beter te vinden voor die prijsklasse alvast bedankt
      heb je veel lenzen..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: D7000?

        Ik ben in het bezit van een D7000,
        De reden waarom ik deze camera kocht was sportfotografie.
        De camera heeft inderdaad een zeer lichtgevoelige sensor die hoge iso waarden aankan met weinig ruis.
        Ook de snelheid is een reden waarom ik deze kocht,namelijk 6frames/sec en 7 frames met battery grip dacht ik.
        Het autofocus systeem is erg uitgebreid waardoor je wel eens een verkeerde instelling kan gebruiken zodat het resultaat niet is wat je eigenlijk verwacht had maar eens je een geoefend D7000 gebruiker bent dan komt het wel goed.Je kan kiezen uit Auto, Single, 9, 21, 39 en 3d scherpstelpunten.

        Wil je de camera dus gaan gebruiken om snelle acties te fotograferen dan is dit je toestel maar hij is natuurlijk ook geschikt om andere zaken vast te leggen.
        Ik ben in ieder geval zeer tevreden over dit toestel ,prijs kwaliteit krijg je waar voor je geld.
        Eerst zal ik te denken om een Sony a55 te kopen vanwege de snelheid (12fps) maar de digitale viewfinder hield me tegen,mijn voorkeur gaat uit naar een optische versie.

        Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden .

        Comment


        • #5
          Re: D7000?

          heb nu een af-s nikkor 18-105 DX
          standaart lens was gesneuveld in dadipark ^^

          Comment


          • #6
            Re: D7000?

            Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
            Ik ben in het bezit van een D7000,
            De reden waarom ik deze camera kocht was sportfotografie.
            De camera heeft inderdaad een zeer lichtgevoelige sensor die hoge iso waarden aankan met weinig ruis.
            Ook de snelheid is een reden waarom ik deze kocht,namelijk 6frames/sec en 7 frames met battery grip dacht ik.
            Het autofocus systeem is erg uitgebreid waardoor je wel eens een verkeerde instelling kan gebruiken zodat het resultaat niet is wat je eigenlijk verwacht had maar eens je een geoefend D7000 gebruiker bent dan komt het wel goed.Je kan kiezen uit Auto, Single, 9, 21, 39 en 3d scherpstelpunten.

            Wil je de camera dus gaan gebruiken om snelle acties te fotograferen dan is dit je toestel maar hij is natuurlijk ook geschikt om andere zaken vast te leggen.
            Ik ben in ieder geval zeer tevreden over dit toestel ,prijs kwaliteit krijg je waar voor je geld.
            Eerst zal ik te denken om een Sony a55 te kopen vanwege de snelheid (12fps) maar de digitale viewfinder hield me tegen,mijn voorkeur gaat uit naar een optische versie.

            Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden .
            hoe presteert hij op vlak van macrofotografie ?
            en om te urbexen dit is wat ik meestal doe de d7000 zal zowiezo een verbetering zijn voor me

            Comment


            • #7
              Re: D7000?

              Uiterst geschikt voor macro fotografie.
              1- De functie 'mup' zet de spiegel op voorhand naar omhoog, zodat trillingen door het openklappen van de spiegel worden vermeden.
              2- met liveview, kan je heel precies scherpstellen, vooral handig bij extreme macro.
              Je kan ook scherpstellen heel dicht bij de grond, via liveview, wat zonder liveview erg moeilijk is.
              3- de hoge ISO waarden, zijn eveneens een pluspunt voor macro, omdat je bij macro altijd met relatief klein diafragma werkt, en bijgevolg veel licht nodig hebt.

              Heb mijn Nikon D70s, voortijdig vervangen door de D7000, omdat ik bovenvermelde functies absoluut wou, om er macro mee te beoefenen.
              Nikon D7000, en wat glas.
              http://blog.seniorennet.be/pacha/

              Comment


              • #8
                Re: D7000?

                @wesn

                Op gebied van macro ben ik niet zo bezig maar een collega van op een ander forum heeft wel af en toe eens wat macro's gemaakt en ik moet zeggen dat die knap zijn met z'n D7000.
                Je moet maar eens gaan zien op z'n Flick pagina :


                en hier een mug




                Urbexen zal ook wel ok zijn zeker , de censor kickt ass als ik dat vergelijk met m'n oude D70
                Last edited by pixelmaniac; 9 oktober 2011, 18:34.

                Comment


                • #9
                  Re: D7000?

                  bedankt voor jullie hulp ben een heel stuk wijzer geworden en hopelijk volgende maand een d7000 rijker

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000?

                    Laat maar weten als je hem hebt en post eens wat foto's .

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000?

                      Hangt er inderdaad van af van waar je nu tegen aan loopt. Maar ik heb precies dezelfde overstap gemaakt een grote maand geleden. Verbeteringen tov de D3000 voor mij (en waarvoor ik deze ook gekocht heb zijn):
                      - AF op lenzen zonder motor
                      - veel betere scherpte (en ik bedoel niet de megapixels maar echte scherpte)
                      - mogelijkheid om je lenzen te fine-tunen (scheelt écht wel om het maximum uit je lenzen te hale, zeker op lenzen met grote diafragma's)
                      - dedicated buttons voor de meest voorkomende instellingen zodat je niet telkens het menu in moet duiken.
                      - hogere iso gevoeligheid
                      - hogere dynamic range
                      - ondersteunt bracketing
                      - depth of field preview
                      "Nadelen":
                      - Er is heel veel mogelijkheid om dingen in te stellen en in het begin vergeet je soms al eens een parameter terug te zetten...
                      - meer megapixels is op zich natuurlijk een voordeel (zeker gezien de iso en scherpte er hier niet onder lijdt) maar was voor mij eigenlijk niet echt nodig. Vooral de RAWs zijn nu zodanig groot dat ik vaker in jpeg trek.
                      - het aantal scherpstelvelden is zodanig uitgebreid dat het soms te lang duurt eer je naar het goede veld genavigeerd bent. (kunt het ook by default reduceren naar 11 maar da's dan ook weer jammer voor de meeste keren dat je wél de tijd hebt om op je gemak in te stellen)
                      Persoonlijk vond ik de overstap zijn geld meer dan waard. De 18-105 die je al hebt werkt hier prima mee samen.
                      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                      500px FaceBook

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000?

                        Als je echt het meeste uit de beeldsensor van de d7000 wilt halen, kan je het beste investeren in een paar goede lenzen.

                        hierbij kan je denken aan de 16-85 vr van nikon, deze is scherper dan de 18-105 vr die je nu hebt en vooral de kleuren en het contrast zijn mooier.
                        Nikon gear

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000?

                          over lenzen kan ik kort zijn: klik

                          D7000 is echt een super camera. Ik kwam van een D60 en het verschil was gigantisch. Niet alleen naar beeldkwaliteit maar ook naar bedieningsgemak. Plus het feit dat een D7000 mij in staat stelde foto's te nemen die ik anders gewoon niet kon nemen, door bv de hogere ISO waarden.
                          Dus aankopen die D7000! Het kwaliteitsverschil tussen je 3000 en een 7000 gaat groter zijn, dan dat je bv een 16-85lens aanschaft voor je D3000. Trouwens verschil tussen 18-105 en 16-85 is echt marginaal in beeldkwaliteit... Mocht je dan toch lenzen kopen zou ik eerder investeren in bv een tele-zoom lens of een lichtsterke lens, dat zou wel een nuttige upgrade zijn...
                          facebook

                          500px

                          Comment

                          Working...
                          X