Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

    Een vraagje : ik doe nogal veel concerten, maar merk dat mijn 24-70 mm f2.8 en 70-200 mm f 2.8 IS soms tekort komen bij heel donkere concerten. Ik doe vooral wave/gothic, post-rock en singer-songwriter, dus niet bepaald Clouseau in t Sportpaleis.

    Mijn 135 mm f 2 gebruik ik maar zelden wegens te groot bereik. De 50 mm f 1.4 soms wel.

    Zou de 85 mm f1.8 een goeie aanvulling zijn ? Ik las ergens dat de autofocus zelfs sneller is dan die van de 70-200 mm, kan dat ?

    En bovendien zou t een heel goeie portretlens zijn.

    Zo duur is ze nu ook weer niet ...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

    lijkt mij een goed idee.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

      Hebje wel eens gedacht aan de Sigma 85 mm/1.4?

      Heel mooi scherp tekenend objecitef!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

        Die kost wel ongeveer het dubbel van wat ik in gedachten had (Canon 85 mm f 1.8 gaat zo voor rond de 360 a 400 euro geloof ik).

        F 1.8 zorgt al voor meer als het dubbele qua lichtinval vergeleken met een f 2.8 lens.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

          Ik heb ze gehad en het is een zeer goede lens, door omstandigheden heb ik ze vervangen door de 85mm F1,2 L USM, wat een bijzondere lens is maar waarschijnlijk veel te traag van autofocus voor concertfotografie. Ik zou dus niet twijfelen en gaan voor de F1,8.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

            85 1.8 is een goeie concertlens waar het licht er heel beperkt is.

            1.4 en 1.2 zijn natuurlijk lichtsterker maar je scherpdiepte is heel gering.
            persoonlijk heb ik nog maar weinig keren moeten overschakelen naar een 1.8 lens

            ik heb ze steeds mee maar een f2.8 heeft me nog weinig in de steek gelaten.
            Hou rekening dat je met een prime beperkt bent ik mogelijkheden.
            Wil je in je reportage toch wat variatie steken biedt een 24-70 of/ en 70-200 meer mogelijkheden.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

              In 90% van de gevallen kom ik wel toe met een f 2.8 lens, maar bv in het nieuwe Depot, Trix, rotonde van de Botanique etc is het meestal wel een ramp qua belichting.

              Zeker bij 'post-rock' bands is het licht een ramp.

              Ik heb ook gezien dat ik bv bij Selah Sue in t Depot vooral tussen de 70 en 85 mm brandpuntsafstand had, dus ...
              Last edited by johan de man; 9 oktober 2011, 10:43.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

                Prachtige lens. Ik gebruik ze voor van alles en nog wat. Voor die prijs vind ik het zelfs de
                beste lens die ik ooit heb gekocht. En ik doe niet eens aan concertfotografie.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

                  Niet twijfelen - is mijn favoriete theaterlens - alwaar het licht ook wel eens kan tegenvallen... Daarnaast is ze bijzonder compact waardoor portretten op bv. feestjes een vrij discreet of alvast weinig intimiderend kunnen genomen worden. Gebruikte deze tot voor kort op de 7D, benieuwd hoe ze gaat aanvoelen op een 1D4 - mogelijks dien ik de 135/2 erbij te nemen om hetzelfde bereik te halen.
                  Fotograaf uit winterslaap ;-)
                  7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

                    Ik zal ze seffens maar kopen dan :-).

                    Met de witte lens van Canon val je wel op, soms is dat een voordeel, soms niet.

                    Bv bij concerten of vooral festivals komen er vaak zatlappen zagen 'zijt gij van de pers ?', 'neem eens een foto van ons'... da's dus een nadeel.

                    Anderzijds is t soms een voordeel, bv op hondenshows, waar mensen opzij gaan of hun hond zelfs mooi laten poseren.

                    Nu nog van mijn 135 mm f2 en 2x extender vanaf geraken ...
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 85 mm f 1.8 voor concerten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Prachtige lens. Ik gebruik ze voor van alles en nog wat. Voor die prijs vind ik het zelfs de
                      beste lens die ik ooit heb gekocht.
                      Helemaal akkoord!
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment

                      Working...
                      X