Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel?

    Ik heb een upgrade gedaan van een nikon D3000 naar een D5000.Deze is nu ook verkocht.Want ik twijfel nu naar een upgrade van nikons D7000.Ik lees op verschillende site's dat er bijna geen verschil zit tss een d5100 en een D7000?!Wat is jullie mening hierover?

    Het is voor portret,kinderen enz..mijn budget is rondom de 1000€.
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: welk toestel?

    De beeldsensor is gelijk, het camerahuis is verschillend.
    De D7000 heeft een wat meer profesioneler huis. Ik zou eerder in beter glas investeren dat in een duurdere body.

    Voor de onderwerpen die je aangeeft is de D5100 zeer geschikt.
    Bedenk wel dat de D5100 compacter gebouwd is. Volgens sommige mensen is dat een nadeel. Ik zou dus in de winkel bekijken welke camera het best in je handen ligt.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel?

      Wat denk u met een D7000 of een D5100 wél te kunnen, wat u niet met een D5000 kon? Ik
      vraag dit maar even, want zo groot zijn die verschillen niet. Beter glas zou u meer vooruit
      kunnen helpen.
      Maar toch ook, kennis van het toestel en fotografie.

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        , het camerahuis is verschillend.
        en dat verschilt idd niet in kwaliteit van het beeld maar wel in de mogelijkheid een bepaalde foto te maken. Instellingen zijn gemakkelijker, gebruik van AF-D lenzen wordt mogelijk, de body is ook wat beter bestand tegen ruigere omstandigheden.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Wat denk u met een D7000 of een D5100 wél te kunnen, wat u niet met een D5000 kon? Ik
          vraag dit maar even, want zo groot zijn die verschillen niet. Beter glas zou u meer vooruit
          kunnen helpen.
          Maar toch ook, kennis van het toestel en fotografie.
          Ik heb de D5000 niet verkocht omwille van een upgrade,maar omdat ik er mooie deal van had.Nu kan ik een nieuwkoop doen,dus is m'n vraag:Welke camera zouden jullie nemen?
          Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel?

            TS,
            Ga naar de site van de Nikon importeur of naar DP review. Daar staan exact omschreven de verschillen. Maak een lijstje daarvan. Binnen een paar minuten is dan duidelijk wat de verschillen zijn. Een verschil is bv aantal beelden/sec. Ga vervolgens aankruisen welke verchillen voor jou van belang zijn. Niet om de heb maar om de mogelijkheden die je echt gaat gebruiken.

            Ga vervolgens een prijsvergelijk doen. Alleen jij kan een besluit nemen of de meerprijs jou wel waard is. Dat beslut kunnen wij niet voor jou nemen!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Ga vervolgens aankruisen welke verchillen voor jou van belang zijn. Niet om de heb maar om de mogelijkheden die je echt gaat gebruiken.
              Met deze methode kan je je in de toekomst gaan beperken, soms zitten er opties op een camera, waarvan je het nut/noodzaak niet inziet bij aankoop/onderzoek, maar die later zijn nut wel hebben. Als ik op mijn camera wat had mogen weglaten voor een lagere prijs, waren dat "interval opnames" en "spiegelvoorontspanning(niet Mup)" geweest en die gebruik ik nu wel. Ook het nut van 51 scherpstelpunten was bij aankoop wat overdreven, maar nu niet meer.

              Het gebruik van de opties is niet: "omdat ze erop opzitten, maar effectief", soms gaat de blik van de cameraontwerpers verder, dan de onze.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                Ik heb de D5000 niet verkocht omwille van een upgrade,maar omdat ik er mooie deal van had.Nu kan ik een nieuwkoop doen,dus is m'n vraag:Welke camera zouden jullie nemen?
                Ho, ok. Vergeef me mijn nieuwsgierigheid. Eventjes naar een winkel gaan, zou ik zeggen.
                Toestellen eens in je handen nemen.
                Dat zegt vaak meer dan alle goede raad bij elkaar.

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ho, ok. Vergeef me mijn nieuwsgierigheid. Eventjes naar een winkel gaan, zou ik zeggen.
                  Toestellen eens in je handen nemen.
                  Dat zegt vaak meer dan alle goede raad bij elkaar.
                  Ik neem je het zeker niet kwalijk,jouw opmerkingen(en van andere..) hebben me al
                  veel geholpen.Nu,over de camera,Ik heb liever een trapje hoger(d7000), wetende dat ik het wss zal nodig hebben in de toekomst dan achteraf te beklagen dat ik op m'n budget gelet heb.De D3000 die ik had was ook genoeg op het ogenblik dat ik hem kocht,maar al snel merk je beperkingen op naarmate je bijleert.
                  Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel?

                    Met de d7000 heb je meer controle over je instellingen.
                    Je kan bijvoorbeeld de witbalans precieser instellen en het werkt allemaal sneller en soepeler dan bij de d5100.

                    Ook is de d7000 sneller dan de d5100, zowel qua beelden per seconde als de focussnelheid.
                    Als je dit later nodig denkt te hebben, is het een goede investering.

                    Als je echt betere foto's wil gaan maken is het investeren in goede lenzen wel een must.
                    Nikon gear

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lesley2 Bekijk bericht

                      Als je echt betere foto's wil gaan maken is het investeren in goede lenzen wel een must.
                      dat maakt niet uit hoor. Enkel de beeldkwaliteit zal verbeteren. Een slecht belichte modderige compositie wordt niet goed door een betere lens.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment

                      Working...
                      X