Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28-105 of 24-105 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 28-105 of 24-105 IS

    Ga me een Canon 5D M2 aankopen en vroeg me af of ik mijn EF 28-105 3.5-4.5 USM (zonder IS en 20 jaar oud) zou gebruiken of de nieuwe L-lens 24-105 zou bijkopen.
    Zijn er mensen die beide objectieven gebruiken en is een kwaliteitsverschil ondervinden ?
    Ik ben me ervan bewust dat mijn ouwe 28-105 geen IS heeft, maar deze deed destijds (analoog) goed werk,en als er al een miniem kwaliteitsverschil is zou ik centjes sparen voor iets anders.
    Ik ben een "rustige" fotograaf; landschap, architectuur, mensen maar geen actie
    graag jullie mening
    groetjes,
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

  • #2
    Re: 28-105 of 24-105 IS

    Ik zou het gewoon maar eens proberen met die 28-105 , die toch een behoorlijke reputatie heeft.
    Ik heb hem ook gehad, maar hij is ergens in de jaren '90 gesneuveld, is daarna vervangen door een oude EF 28-70 F3.5-4.5 II , die was wel ietsje beter.
    Mocht het tegenvallen, kan je altijd gaan werken aan iets beters.

    Comment


    • #3
      Re: 28-105 of 24-105 IS

      Heb sinds eergisteren de combo 5DII en de 24-105 f4 L. Jammer genoeg nog niet veel kunnen testen maar de eerste bevindingen zijn wel uitermate goed!

      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

      Comment


      • #4
        Re: 28-105 of 24-105 IS

        Het probleem is dus dat je de complete kit (5D MKII + 24-105 f4 L IS) minder betaalt dan dat je de 5D MKII en de 24-105 apart koopt.
        Je kan dus niet even testen of die 28-105 die je nu hebt wel goed presteert op een 5D MKII vooralleer je die camera hebt gekocht, en als die combinatie dan toch wat zou tegenvallen, dan moet je de 24-105 toch nog aanschaffen en ben je meer geld kwijt...