Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Compact ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Compact ?

    Hallo,


    Ik ben op zoek naar een 'low light' compact camera. Het budjet ligt rond de 400 €.
    De campacts die in aanmerking komen zijn;

    1: Olympus XZ-1
    2: Panasonic Lumix DMC-LX5
    3: Canon PowerShot S95
    4: Canon PowerShot S100 die volgende maand te koop is.

    Ik heb al heel veel gelezen over deze camera's en ze zijn elkaar een beetje waard.
    Of welke camera is zeker af te raden uit bovenstaande lijst? En waarom?

    Nog een vraagje; Als je leest in de product specificatie dat je 4 FPS kan schieten, zijn dat er dan 8 in de helft van de resolutie? Of mag je zo niet denken?

    Mvg
    Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

  • #2
    Re: Welke Compact ?

    Indien het 'makkelijk' en 'comfortabel' in je broekzak moet passen is de keuze snel gemaakt : S95/S100

    Indien je een lichtsterke zoomlens over het hele bereik wil: Olympus XZ-1 of de nieuwe Fuji X10 (wel +-550 euro, in de winkel in december pas).
    De LX5 moet volgens de meeste reviews toch wat onderdoen tov de XZ-1

    Deze laatste cams passen dan ook wel niet echt comfortabel in je broekzak.
    Last edited by scalll; 6 oktober 2011, 22:43.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Compact ?

      Toestellen zijn onderling erg aan elkaar gewaagd. Zelf heb ik de LX5, maar ik ken mensen
      met andere toestellen en vergelijken soms wel eens. De ene is links iets beter, de andere
      rechts. Maar als je dit naast elkaar legt dan ontlopen ze elkaar echt niet veel. En ik ben er
      nog geen tegengekomen waarvan ik het gevoel heb, dat ik die moest hebben, laat staan
      dat ik zou overwegen de LX5 van de hand te doen voor een andere.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Compact ?

        +1

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Compact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          De LX5 moet volgens de meeste reviews toch wat onderdoen tov de XZ-1
          Tis maar hoe je reviews leest/interpreteert hé.
          Qua beeldkwaliteit zijn ze alle aan mekaar gewaagd zoals Doudeke zei en het verschil in foto's zal voor 99% liggen aan de fotograaf en niet het toestel.

          Zelf heb ik de LX5 en zeer tevreden.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Compact ?

            Ik volg Doudeke en tcf. Ik heb al anderhalf jaar een LX5 en ben aar super tevreden van. Velen hebben op basis van m'n review ook voor de LX5 gekozen en ik heb nog geen tegen mij horen reclameren
            Toch ben ik van plan deze misschien te verkopen binnenkort, het kriebelt hard om een X10 aan te kopen eens die er is...
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Welke Compact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
              Tis maar hoe je reviews leest/interpreteert hé.
              Qua beeldkwaliteit zijn ze alle aan mekaar gewaagd zoals Doudeke zei en het verschil in foto's zal voor 99% liggen aan de fotograaf en niet het toestel.

              Zelf heb ik de LX5 en zeer tevreden.
              Volledig akkoord hoor...
              Ikzelf persoonlijk ben gewonnen voor de lichtsterke lens van de Xz-1 (vooral dan voor de background blur op 112mm), maar De LX5 heeft als grote troef de 24mm breedhoek...
              Helaas moet de Fuji X10 die ook missen, anders was mijn keuze allang gemaakt...

              De manuele zoom op de X10 vind ik dan weer fantastisch, maar het maakt hem meteen ook niet 'pocketable' meer...

              De Xz-1 en de LX5 passen waarschijnlijk ook nog in de broekzak, maar echt comfortabel zal het wss niet zijn...

              Moelijke keuze hoor

              Comment


              • #8
                Re: Welke Compact ?

                Background blur op de LX5 is even goed denk ik. (zie bvb http://xposed.be/FTP/Faan/P1010405.jpg en http://xposed.be/FTP/Faan/P1010167.jpg).
                LX5 vind ik niet in m'n broekzak passen... dan moet je eerder naar de s100 van Canon gaan kijken.
                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                Focaldesign

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Compact ?

                  Op dit forum zijn er precies meer met een LX5 dan een XZ-1.
                  De LX5 voelt lekker stevig aan. Is de behuizing van de XZ-1 ook zo robuust.

                  't is ni gemakkelijk
                  Last edited by Platmuts; 7 oktober 2011, 16:39.
                  Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Compact ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Compact ?

                      Nieuwe onbewerkte highres samples van de Fuji X10:
                      During the press conference organized by Fujifilm Poland company in Warsaw we had opportunity to take some sample images using final version of the Fujifilm X10 camera. Please enjoy! ...


                      Rekeninghoudend met het feit dat er bijna geen 'noise reduction' noch 'sharpening' is toegepast ben ik toch niet helemaal overtuigd...
                      Wel een heel mooi ruis-patroon & geen waterverf-toestanden (smudging)

                      Availability:
                      Fujifilm has announced its X10 enthusiast compact will start shipping from November 2011 at a recommended retail price of $599.95. Announced last month, the retro-styled camera features a bright F2.0-2.8, 28-112mm-equivalent lens and is built around the company's 12MP 2/3" (6.6 x 8.8mm) EXR CMOS sensor.


                      Availability België (mailtje van Foto Dierckx) : Half november (onder voorbehoud)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Compact ?

                        Het is dus de Olympus XZ-1 geworden. Gekocht via Digicamshop.
                        De lens van deze camera is dus echt wel fantastisch !! Bij uiterste zoom nog steeds F2,5 !!
                        Al veel mooie scherpe kleurrijke foto's getrokken. Zeer veel mogelijkheden.
                        Echt DSLR kwaliteit.


                        Algemene conclusie: Dit is mijn beste koop van de afgelopen jaren. Een aanrader !!
                        Last edited by Platmuts; 3 november 2011, 21:31.
                        Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

                        Comment

                        Working...
                        X